Jump to content
Annons

Starta drumkit from hell i Cubase SX 3


PETERucci

Recommended Posts

Hej

jag börjar med att ursäkta mig, svensk som jag är, är totalt okunnig vad gäller inspelning etc. har just köpt mig Cubase SX 3, vilket jag är väldigt nöjd med. Har tom lyckats spela in lite, allt fungerar perfekt!

Har också lånat Drumkit from Hell av en kompis. Och det är detta som är problemet, hur laddar jag/installerar jag Drumkit from Hell (DFH) ? Jag vet att det är en VST, vet inte vad det innebär egentligen, var ska jag installera DFH, i någon särskild mapp? Hur använder jag det sedan?

Som sagt, vore ytterst tacksam för all hjälp jag kan få, är sugen på att smacka några tunga riff med DFH snarast 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det är DFH, ettan, så är det ingen VST. Det är ett antal ljudfiler, och färdiga mappningar som fungerar med andra VSTi:s. Du kan alltså inte använda DFH för sig, utan behöver ett program till.

Kika på www.toontrack.com litegrann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara att följa installationsanvisningarna som hänger med...? 😄

Jag har för mig att det var lite skumt med installationen av den första versionen, som bara hette DFH, så där vet jag inte alls hur det funkar - men DFH2 och DFH Superior etc, följer det med installationsprogram till.

- fast låna pluggen får du ju inte göra. Det är inget gratisprogram, utan man måste ha sin egen licens, precis som när det gäller Cubase...

EDIT: Jonte hann före - och hade dessutom bättre koll på det ursprungliga DFH... 😆

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

jasså det anas ugglor i mossen! 😛 nej, det är det inte.. lånade kompisens version för att testa, fick ha den 2 veckor sa han, tänkte att det vore bra att veta om det är värt att köpa.

tusen tack för hjälpen!

och nej, jag har inte manualen, bara skivan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett lite nördigt svar är väl: Fråga din polare eftersom det är hans licens..eller fick han inte pluggen att fungera heller 😄

Jag använde det ihop med Native Instruments Battery 1 eftersom det fanns mappning för den..

har du en VST-sampleplayer som det finns mappning för vill jag minnas att det bara var att installera biblioteket någonstans och sedan leta rätt på katalogen och mappningsfilen inifrån sampleplayern, och sedan trumma loss..

"samplemappningsfilen" är egentligen en layoutfil som talar om hur samplingarna ska ligga i programmet ( typ NI Battery ).

Du kan ju lägga in samplingarna helt manuellt om du bara ska lattja med ljuden..

..men att mappa multilayerljud är tidsödande och inte alls roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...