Jump to content
Annons

Problem med el!


mrbjoorn

Recommended Posts

Tja!

Jag har sen ett tag tillbaka ägt en midi-klaviatur ( MIDITECH MIDISTART-2 USB ). Jag har kört den genom USB tills nu när jag köpte ett externt ljudkort och USB enheterna börjar bli fulla.

Så jag tänkte att jag kopplar midi out from klaviaturen till midi in på ljudkortet och spelar in den vägen. Men då kom jag på att jag behövde el till klaviaturen.

Så jag kilade ner till musikbörsen och snackar med en snubbe där, han tipsar mig om att Clas Ohlson har blligare än musikbörsen säljer så jag drar iväg dit och köper en.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=383383 (9 volt).

Kommer hem och ska testa den och den funkar inte? Min första tanke var att den inte satt ordentligt för jag tycker att själva uttaget sitter lite för långt bak, sen är det ett lager av plast som hindrar kontakten att komma in.

Jag har testat adaptern på min stämapparat, så jag vet att den funkar.

Har nån haft samma problem? Eller vet ni vad det kan vara?

Skulle vara väldigt tacksam för hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm, är det rätt storlek på kontakten då? Har en adapter som jag har olika storlekar fast än att man inte ser skillnad på kontakterna så glappar vissa av den nått fruktansvärt! Finna annars små utökningsenheter som du kan köpa till datorn för fler portar.

Bara en tanke =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att jag har haft ett liknande problem till, Min casio CZ-1000 orginal adaper sluta funka efter ett tag, eller den funkade till allt annar utom synthen. Testade med en ny adapter funkade perfekt. En kräsen synth? 😆

Mysko =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...