Jump to content
Annons

Köp av slidegitarr


the_minstrel

Recommended Posts

Jag tänker investera ett par tusen kronor på en elgitarr som kommer att optimeras för att spela slide. Rent ljudmässigt skulle jag gärna få till ett sound a la Neil Young på plattan Harvest exempelvis. Fast han körde visst Les Paul, inte riktigt min prisklass alltså...

Nu undrar jag vad jag bör tänka på innan jag slår till på en gitarr? Jag är ingen duktig slidegitarrist, men tanken var att bli det...

Tack på förhand!

/ Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag tycker:

ska du bara spela slide på din gitarr, köp en epiphone special för 1500 spänn, sätt på nya strängar och höj stränghöjden. allt lullull som bra hals, väl intonerad osv är ju satt ur spel. mikarna är helt ok. min åsikt, någon annan som tycker något annat? emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Benny Bong (oregistrerad)

Grova feta strängar, hög stränghöjd + bra mickar i guran, de e de som behövs för en bra slidegitarr. Har spelat på allt ifrån proffsbyggen till hemmalull med samma inspiration. Handlar mer om känslan i gitarren, men den mår inte illa av en del sustain.

🙂 MVH Benny Bong

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...