Jump to content
Annons

Diwic om Diwic


Diwic

Recommended Posts

Ålder: 23

Namn: David

Bor: Lund

Spelar: Piano

Gillar: Gospel

Gaaah! Nu har jag försökt tre gånger och suddat ut texten eftersom jag tyckte det bara blev skrytsamt och egotrippat. *suck* Vi får se om det går nu då.

Spelar för närvarande:

* Piano till en gospelkör med c:a 20 sångare

* Flygel och kyrkorgel till psalmerna i kyrkan, nån gång i månaden

Musikutbildning:

* Gick ett år på Solviks folkhögskola, med gospelpiano-inriktning.

* Kommunala musikskolan

* Livets hårda skola 😛. Skämt åsido, jag är nog rätt mycket självlärd också.

Komposition:

* Pappa skaffade dator 1989. Ganska snart upptäckte jag att man kunde göra små låtar med PC-speakern! 🙂

* Efter ett tag införskaffades ett adlib-kompatibelt ljudkort, och efter ett tag lyckades jag knåpa ihop en liten tracker för adlib 🙂

* Några år senare blev det ett SB16 och med kompisars hjälp hittade jag Fasttracker II. Med den är många låtar gjorda...likaså med en miditracker som jag också knåpat ihop själv.

* Numera har jag införskaffat Cubase, ett vägt klaviatur, en synthmodul, och lite annat användbart. Håller på att lära mig det där med EQ och kompression och andra avancerade grejer... 🙂

* Här kan man hitta några av kompositionerna.

Övriga egenskaper:

* Jobbar som programmerare, gör informationssystem till bussar

* Helnykterist (dricker faktiskt inte ens kaffe)

* Har gjort en liten analogsynth (se bild till vänster) tillsammans med en kompis, som teknologiarbete på gymnasiet

* Kan vissla och nynna i kanon med mig själv 🙂

* Yttre egenskaper

Och så är David trevlig. Och kompetent! 🙂

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
vilkommen.

du verkar göra lite softare låtar precis som jag. Inte så mycket rock å så.

Hmm...jo, det stämmer nog. Jag är nog en sån där snäll typ 🙂

Om man har ljudbilden lite "snällare" ger det istället utrymme att pyssla lite mer med polyrytmik och roligare ackord. Gitarrer som är så distade så man inte hör vilket ackord det är rynkar jag nog mest på näsan åt 😉

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen... 🙂

Om jag inte har helt fel så gick Du på Solvik när min dotter gick där...i så fall har jag hört något av dina alster som hon fick på en CD-skiva...jättebra!!!

Gospel är härligt...

/Jan Olof Kronqvist

Nu fick jag tänka en stund...kan det ha varit Magdalena kanske? Hon kan ha hetat Kronqvist i efternamn. Henne minns jag, inte minst för att hon var bra på att kramas 😄 och jo...hon gillade min skiva...

Jo...Solvik var mysigt...massor av trevliga tjejer med helt underbara sångröster 🙂

Tack för komplimangen!

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen... 🙂

Om jag inte har helt fel så gick Du på Solvik när min dotter gick där...i så fall har jag hört något av dina alster som hon fick på en CD-skiva...jättebra!!!

Gospel är härligt...

/Jan Olof Kronqvist

Nu fick jag tänka en stund...kan det ha varit Magdalena kanske? Hon kan ha hetat Kronqvist i efternamn. Henne minns jag, inte minst för att hon var bra på att kramas 😄 och jo...hon gillade min skiva...

Jo...Solvik var mysigt...massor av trevliga tjejer med helt underbara sångröster 🙂

Tack för komplimangen!

// David

Exakt...Magdalena var det...önskar jag hade hennes sångröst och tonsäkerhet...suck... 🙁 men jag har skaffat Melodyne... 😳

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
Pga att ett dumt domänregistreringsföretag som lät min domän gå ut, och pga en elak snubbe som snodde min domän därefter och la upp reklam där, har jag numera en ny adress istället:

www.diwic.se

// David

Lyssnade på Tribute to life, och fick lite David Fosterflashback...snyggt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på Tribute to life, och fick lite David Fosterflashback...snyggt!

Tack! Just David Foster är en artist jag är lite nyfiken på! Om man har fastnat för hans låtar "Winter games" och "The prayer" snarare än hans Chicago-alster, vart bör man leta vidare? Nån skiva att rekommendera?

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...