Jump to content
Annons

någon som har testat Jamstix VSTtrummor


tordA

Recommended Posts

Annons
Nystagmus (oregistrerad)

Jamstix är helt fantastiskt, min största favoritplugg genom tiderna! Bara en sådan sak som att pluggen kan jamma tillsammans med dig i realtid.. "Jahaja, men jag spelar ju inte något klaviaturinstrument", tänker du kanske då. Inga problem, Jamstix klarar inte bara MIDI i realtid utan hanterar även vanlig audiosignal i realtid. En annan stor fördel är att det är lätt att leka ihop ett trumkomp till en hel låt utan större ansträngning. Den enda nackdelen är de medföljande trumljuden. Dessa låter OK och duger utmärkt när man ska leka ihop låtar, ska man göra något seriöst så är det dock att föredra att koppla ihop pluggen med ex. Drumkit from hell eller BFD. Kan förresten tänka mig att det säkert går att få de medföljande ljuden att låta bra om man är riktigt duktig.

Någon som har mappings till Ezdrummer förresten? Skulle vara hemskt uppskattat, har inte lyckats få det att fungera själv av någon anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Hm... 4 år gammal tråd, men vafan. Tänkte bara rapportera hur j**la roligt Jamstix är. (Har precis köpt version 3 i enklaste & billigaste varianten för 800 spänn) Jag brukar inte ha något speciellt tålamod att sitta och pilla för mycket med sånt här men med Jamstix, när jag väl liksom knäckt koden (efter några youtubeklipp) var det busenkelt att få sig en virtuell trummis som inte alls låter digital och tråkig. Det här kommer jag att använda mycket. Och i mina öron låter ljuden sagolikt numera. Skönt akustiskt sound liksom. Tummen upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...