Jump to content
Annons

Copyrightskyddande AI på myspace?


surikatmamma

Recommended Posts

Min kompis skulle ladda upp en hiphoplåt på sin myspace, där han samplat en gitarrslinga från en jazzlåt, och även några ord från Al Pacino. Han fick då felmeddelandet "File Blocked! Copyright Asserted".

Vi började skoja om att myspace känner av vissa samplingar eller covers och inte tillåter dem att ladda upp. Så jag föreslog att han skulle ta bort samplingarna och prova att ladda upp resten. Funkade perfekt! Tänkte att det kanske var ett tillfälligt fel och provade vanliga låten med samplingar igen, men det gick inte! Samma felmeddelande!

Kompisen provade att ta bort enbart Al Pacino-samplingen och det gick bra att ladda upp igen. Sen som ett sista test exporterade han om låten med alla samplingar, inklusive Al Pacino, och vad händer när han ska ladda upp? File Blocked! Copyright Asserted!

😱

Tankarna går till skynet, shodan, echelon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den kan inte begränsa covers.

Hitta denna cover på Call me Al som jag diggar totalt.

Är det någon som lyssnar igenom allt som laddas upp? Har svårt att tro att de kör korrelationstest mellan din och alla världens låtar (och röstinspelningar) och se efter matematiska likheter.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Den kan inte begränsa covers.

Hitta denna cover på Call me Al som jag diggar totalt.

Är det någon som lyssnar igenom allt som laddas upp? Har svårt att tro att de kör korrelationstest mellan din och alla världens låtar (och röstinspelningar) och se efter matematiska likheter.

Skulle nog vara omöjligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Den kan inte begränsa covers.

Hitta denna cover på Call me Al som jag diggar totalt.

Är det någon som lyssnar igenom allt som laddas upp? Har svårt att tro att de kör korrelationstest mellan din och alla världens låtar (och röstinspelningar) och se efter matematiska likheter.

Skulle nog vara omöjligt...

Ja man tycker ju det... och jag tror verkligen inte heller att det är människor som lyssnar igenom allt som laddas upp. Det är nåt på gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...