Jump to content
Annons

ändra MIDI kanal på en ASR-10


SLito

Recommended Posts

Har desperat försökt ändra MIDI kanal på min ASR i flera timmar nu.. Meningen är att jag ska försöka ha en kanal per ljud så jag kan spela in ett i taget på en extern sequencer via MIDI. Just nu så blir det så att när jag spelar in "ljud1" på kanal 1 på den externa sequencern och sen går vidare till kanal 2 och försöker sätta på ett annat ljud, så byts det ljudet jag har på kanal 1. Har läst manualen men den säger inte så mkt.. som jag förstår iallafall.

Jag vet att man ska ha "TRANSMIT ON=INST CHANNEL" på iallafall, sen tar det slut.

Finns det nån här som är bekant med det här och förstår mitt problem? jag är inte så inne på alla MIDI begrepp..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag lyckats ändra så att varje instrument på ASRen har en egen "MIDI OUT CHANNEL" men ingen skillnad märks. När jag byter ljud på banken så byts också ljudet på sequencern, även fast MIDI OUT kanalen på ljudet inte kommer överens med kanalen på sequencern (MPC2000)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...