Jump to content
Annons

nya sångförslag av Valdez


Valdez

Recommended Posts

LÅTNAMN: Embarrassed girl..länk borttagen!

ARTIST/GRUPP: här sångförslag av valdez

GENRE:

LÅTLÄNGD: 1:23

KOMPOSITÖR: 1 up

PRODUCENT: 1 up

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex.1.32 megabyte)

STATUS: Sångideér av Valdez

LÅTLÄNK:)

Till 1up

OBS! Denna sång är också gjord mycket snabbt och detta är en väg...men kan göras på många olika sätt..😕

fortsätter alltså här med lite sångideér till låten "Embarrassed girl"..känns som denna sången ska bara flyta alltså inga större sånginsatser..

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja det lilla du bjöd på lät inte så dumt..Men kanske lite sökande,hörde lite lätt jazz/soul/blues frasering på sången..Kanske skulle du fastställa genre för sången,då kan det nog växa.I nu läget lite lätt suggestivt men absolut inte fel.

Jobba på och lägg upp hela så att man får ett bredare perspektiv på låten..Det är möjligt att allt smälter ihop till en fungerande enhet som det är..Men svårt att bedöma med en så kort bit..

Mixen kommenterar jag inte då jag förstår att du söker en tråd i denna.Hitta den,då kan det bli grymt!

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint. Tänkte Julie London direkt.

Du har fått upp farten nu! Stanna inte.

// Steffo

Jag blev lite ställd där...kände inte alls till Julie London men har googlat och även kollade in henne på YouTube!

Att du kom att tänka på henne var ju ett fint betyg!..tack!

Poängterar att låten tillhör 1 up

och jag har bara gett lite ideér på sång till denna låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det lilla du bjöd på lät inte så dumt..Men kanske lite sökande,hörde lite lätt jazz/soul/blues frasering på sången..Kanske skulle du fastställa genre för sången,då kan det nog växa.I nu läget lite lätt suggestivt men absolut inte fel.

Jobba på och lägg upp hela så att man får ett bredare perspektiv på låten..Det är möjligt att allt smälter ihop till en fungerande enhet som det är..Men svårt att bedöma med en så kort bit..

Mixen kommenterar jag inte då jag förstår att du söker en tråd i denna.Hitta den,då kan det bli grymt!

Mvh

Harmonica mike

OBS

Låten tillhör inte mig..den tillhör 1 up och detta är endast sångförslag från mig..😕

Ja det skulle inte vara mer heller..precis i lagom portion för att se låten i ett annat perspektiv..låten kan göras på många sätt, och den är suggestiv så jag fyllde på så att säga med lite jazzfeeling!

Ja jag tror också att detta kan bli bra med lite arbete!

Tack för din kommentar den är värdefull..

Link to comment
Dela på andra sajter

Å vad fint! Låter som en mer genuin typ av Télépopmusik. 😮

Jag skäms att igen behöva säga att jag inte känner till den musikgenren...men du slog nog huvudet på spiken där..det fanns likheter...😕

inte alls fel!

Tack Fredrika!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helt ok. Men jag skulle vilja ha lite mer övertygelse i rösten. Eller kraft om så vill. Fast bara lite. Prova i alla fall. Det kanske inte passar till låten. Men det skulle vara intressant att höra. 😮

Tackar..😕

Nej om jag hade ägt denna musik så ska sången vara soft..ingen kraft alls!..Jag sjunger nästan alltid snabba låtar och med en del kraft men det passar inte i denna låt..övertygelse däremot kan nog påbättras..tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar..😄

Nej om jag hade ägt denna musik så ska sången vara soft..ingen kraft alls!..Jag sjunger nästan alltid snabba låtar och med en del kraft men det passar inte i denna låt..övertygelse däremot kan nog påbättras..tackar!

Jaha ok, jag är väldigt säker på att du kan detta bättre än mig. 🙂 Så jag ger mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar..😮

Nej om jag hade ägt denna musik så ska sången vara soft..ingen kraft alls!..Jag sjunger nästan alltid snabba låtar och med en del kraft men det passar inte i denna låt..övertygelse däremot kan nog påbättras..tackar!

Jaha ok, jag är väldigt säker på att du kan detta bättre än mig. 🙂 Så jag ger mig!

Eternal vi har nog bara olika sångfilosofi..vi känner olika för tonerna helt enkelt...men alla kommentarer är värdefulla och det visar lite hur vi tänker och vad vi vill åt för håll i ljudlandskapet..det finns många vägar..😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ohh va skön!

Låter riktigt bra, gillar känslan låten ger en 😮

Aj lajk!

Roligt att du gillar!..och visst, det är känslan som ska tala..

och det viktiga är att den som tar emot upplever något....som sen i sin tur skapar känslor, bilder o kanske nya idéer..😕

Tackar..🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar verkligen riktningen som låten tar nu med din fina sång. 😮 Från o.32 känns det speciellt mysigt. Rätt luftigt med sång och så. Är inte alls van att kommentera sångspår utan rena instrumentala låtar, men kan ju säga så mycket att jag gillar det mycket i alla fall. 🙂

Din röst och låten blir en fin enhet. Hör gärna mer. 😄

Edit: Jag verkar inte vara ensam. 😕

Redigerat av 1up
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha..ok det är lugnt! det är ingen som är ensam här på forumet..😕

Jag tyckte det kunde vara kul och ge lite förslag..dina låtar har många fina idéer och en del av dem går att göra mycket med..det gäller att lyssna!

Även om du har en del låtar här nu som är vansinnigt otighta så har jag förstått att när du jobbat på dem så BLIR de tighta...mycket spelglädje och sånt uppskattar man ju!..😮

Jag sjunger gärna till lite förslag när andan faller på!..🙂

Pm:a när du får tid för du ska ju hinna med några låtar till fram till jul..😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...