Jump to content
Annons

Kenneth F - Enigma


Kenta K

Recommended Posts

Annons

(Enbart lyssnat på versionerna med Djonas o Wernborg): Jag tycker att båda gitarristerna har sin respektive prägel på din låt, som är i sig är en skön historia. Wernborgs är väldigt laidback och på något sätt understödjer hans spel bara det som redan finns. Djonas sätter lite mer en tuffare prägel på låten, tight som vanligt i sitt spel. Personligen föredrar jag Djonas version men skall vi snacka Oldfield så ligger nog Wernborg närmare. Som du kanske förstår tycker jag att båda har presterat mycket bra, det handlar mer om vilken atmosfär man vill ha i låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orginalversionen plus Enrico Ravas trumpet från: Gang of 5 -TATI var mycket snyggt. (Jag var så lat att jag inte stängde av stereon först, skulle bara snabblyssna tänke jag). Så mitt förslag är helt klart en trumpet spelad av en grym snubbe.

Gillar låten mest när den inte är så beatig. För mycket delaypump och krigstrummor gör låten lite väl stel och fyrkantig tycker jag. Enigma har klart skönare och mer rullande groove om jag minns rätt - dock länge sedan jag lyssnat på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krokodilen: Här snackar vi comment 🙂

Ja, guran var något Wernborg kom på, och någon annan var inne på att lägga på någon form av sång. ala enigma styk. Vi testar Gura först. 🙂 Och själv tycker jag båda versionerna låter knas! Jag gillar hur båda tolkar låten. Och dom tolkar låten utan att höra den andres tolkning. Så jag tycker bådas resultat är grymma. Nu har jag en updaterad version av Wernborgs gura som jag ska mixa in i låten, så den kommer snart. Har har finlirat lite grejer jag har sagt till om. Så får vi se hur det blir...

Tackar för mycket bra comment!

Jejje: Ja, jag tycker också alla versioner funkar bra! Så det blir att hålla kvar på Original versionen, och sen lägga till Wernborgs och Djonas namn i parantes i respektives versioner.

coyster: Fan va roligt o höra! Jag har väl lyckats riktigt bra om du lyssnar flera gånger på något du inte brukar lyssna på .

Hellpig: Tjena! Ja, jag tycker värkligen som du. Wernborg har fått i uppdrag att få guran o låta väldigt Oldfield. Djonas har tolkat låtet lite mera på eget vis. Hans är lite hårdare. Men jag diggar bådas versioner väldigt mycke! 🙂

Tackar för comment!

Danabacken: Tjena! Roligt att du lyssnat! Jag tycker beatsen sitter bra, men det är kanske för att jag jobbar mycket med dom, och då blir man ju lite blind! 🙂

Vet inte riktigt vad du menar, så förklara gärna närmare. . .

MJInc: Tackar så himla mycke! 😳😛 Det var inte dåligt!

DåligtGehör: Tjena! Nu kommer du med ett intressangt perspektiv. . . Hmm. . . Jag känner en snubbe som är skit grym på trumpet. Skall se vad jag kan få till. 🙂

Tackar för comment! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju fasen att man ska fastna på jobbet nu...

Detta måsta jag lyssna mer på när jag kommer hem...

MEN, första känslan var, STÅPÄLS. Min genre. Askön.

Sen kände jag att det saknas sång...F** vad jag klagar

på att just det saknas.

Återkommer en annan dag med fler comments

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmmmmm......

Assköööön låt....MEN;

1: Väldigt vass i diskanten, något hög i nivå (clip?)

2: Djonas, Känns som distcompet tar över lite, tar för mycket plats

i ljudbilden...

Nivån här är nog detsamma som i 1an, (clip?).

3: Wernborg, (aka Mike Oldfield, du kommer anlitas av mig! 🙂 )

Vad har du gjort med denna mixen? På tok för låg men den cliper

ändå. Tror du har en grundmix som inte är riktigt utförd....

Wernborg..........Niiiiiiicceeeee 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmmmmm......

Assköööön låt....MEN;

1: Väldigt vass i diskanten, något hög i nivå (clip?)

2: Djonas, Känns som distcompet tar över lite, tar för mycket plats

i ljudbilden...

Nivån här är nog detsamma som i 1an, (clip?).

3: Wernborg, (aka Mike Oldfield, du kommer anlitas av mig! 😉 )

Vad har du gjort med denna mixen? På tok för låg men den cliper

ändå. Tror du har en grundmix som inte är riktigt utförd....

Wernborg..........Niiiiiiicceeeee 😕

Tack så mycke för Comment!

Clippar det? Jag kan vrida ner lite diskant på mixen, men det kan vara nått ljud som har lite "fel" inst.

Det är mycke delade meningar om vilken version som är bäst! Men alla har kanske sina särpreg. 😳 jag menar, Djonas och Wernborg har ju tolkat låten på sitt sätt, och båda är grymma, och båda kom fram med ett grymt resultat! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

lyssnar på oliak versioner och kommer nog fram till att less is more. gillar wernborgs laidback-stuk.

nagående vokala prestationer: riv fram en bilbel, dra på skapeleseberättelsen, inläst med någon kul effekt: "in the beginning, gosd created the heeaven and the earth, and the earth was wothout form...." eller hur det nu är. (ingen riktig höjdare på den boken 😄)

Men jag trro att du kan prata på en dikt eller kasnke bara några uppreåade meningar för att lyfta en dimension till. Låten med gitarrer och stämmor är ju väldigt stämningsfull och fin.

På kul, testa att sampla in samuel jackssons massiva monologer från vilken filmk som helst han är med i, och lägg på.....för att testa effekten. tror det lyfter direkt 😄

Riktiga trummor skulle sitta fint, samt en kanske hård rock.-aktig bas - tillsammans med syntbasarna för att få skön mix,

sammanfattningsvis är allt väldigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då nu när jag ÄNTLIGEN kan ladda ner de tre versionerna av "Enigma" (efter jordbävningen i taiwan som störde internet rejält ända upp till Beijing) måste jag säga att din egen version är skönast att lyssna, sen Wernborgs, och sen Djonas. Ingen är dock dålig!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnar på oliak versioner och kommer nog fram till att less is more. gillar wernborgs laidback-stuk.

nagående vokala prestationer: riv fram en bilbel, dra på skapeleseberättelsen, inläst med någon kul effekt: "in the beginning, gosd created the heeaven and the earth, and the earth was wothout form...." eller hur det nu är. (ingen riktig höjdare på den boken 😉)

Eller varför inte I CHing , eller Eddan! Eddan vore coolt! 😄

"Ovis man som i sällskap hamnar,

gör bäst i att tyst förbliva

ty ingen känner den som ingenting

vet om icke för ymningt han ordar!"

Annars tror jag det riktiga lyftet skulle komma med körer, helstmunkkörer, men vilka körer som helst skulle duga. (Dock naturligtvis bara på passande ställen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Gillade båda versionerna Djonas och Wernerborg men orginalet var något tråkigt mer fart i dom andra versionerna så tummen upp! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...