Jump to content
Annons

Six Dimensions


Jojje84

Betyg  

9 röster

  1. 1. Betyg

    • 5 - MVG (Mycket Väl Godkänt)
      1
    • 4 - VG (Väl Godkänt)
      4
    • 3 - G (Godkänt)
      1
    • 2 - G- (Knappt Godkänt)
      0
    • 1 - IG (Icke Godkänt)
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Six Dimensions

ARTIST/GRUPP: Rythm Royale

GENRE: Vet ej...House?

LÅTLÄNGD: 4.36

KOMPOSITÖR: Joel Nyberg

PRODUCENT: Joel Nyberg

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2003 (Sommaren)

FORMAT: MP3

STORLEK: 4.21 mb

LÅTLÄNK: Six Dimensions

Lika bra att lägga upp sina gamla låtar som ända inte gör någon nytta. Kul att höra vad folk tycker! Denna låt komponerade jag förra sommaren. En sampling från en jazz-lp från 40 talet finns med. Även lite synt-harpa. Ljudbilden är inte den bästa eftersom jag varken visste eller brydde mig så mycket om sånt förut. Jag kan dessvärre inte komma på riktigt vad det är för genre... Vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja jag är inte någon genre expert så fråga inte mig vad de skall kallas. Men det var kul faktiskt, lekfullt och händelserikt, och pianot ligger väldigt snyggt i ljudbilden tycker jag. Man blir ju nyfiken på vad inledningssmaskandet är för något. Är det jazzsamplingen eller en upptagning av någon som biter i en slaskig whopper?

Link to comment
Dela på andra sajter

ceedigh (oregistrerad)

Svårbestämd genre, helt klart, men väldigt välproducerad och framför allt riktigt originell vad gäller samplingar och arrangemang.

Dessutom betydligt roligare och mer händelserik än något jag hört av Moby... som sagt, two thumbs up! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte lyssnat klart än men jag måste bara säga att det är fetingskönt sväng i det här! Jag skulle lägga det i "Big Beat/Soul/Alternativ"-facket 🙂

Edit: ARRRRGGGHHH!!! Applåder i slutet av sången! Ta bort nuuuuuuu! 😉

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte lyssnat klart än men jag måste bara säga att det är fetingskönt sväng i det här! Jag skulle lägga det i "Big Beat/Soul/Alternativ"-facket 😉

Edit: ARRRRGGGHHH!!! Applåder i slutet av sången! Ta bort nuuuuuuu! 🙂

Svänget är det jag koncentrerar mig på mest att få till. Man ska helst inte kunna stå/sitta still när man hör musiken, men kan vara svårt att få till. Kul att höra att det svänger

Applåder e najs 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...