Jojje84 Posted August 4, 2004 Posted August 4, 2004 LÅTNAMN: Six Dimensions ARTIST/GRUPP: Rythm Royale GENRE: Vet ej...House? LÅTLÄNGD: 4.36 KOMPOSITÖR: Joel Nyberg PRODUCENT: Joel Nyberg EV. MEDVERKANDE: - INSPELNINGSÅR: 2003 (Sommaren) FORMAT: MP3 STORLEK: 4.21 mb LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lika bra att lägga upp sina gamla låtar som ända inte gör någon nytta. Kul att höra vad folk tycker! Denna låt komponerade jag förra sommaren. En sampling från en jazz-lp från 40 talet finns med. Även lite synt-harpa. Ljudbilden är inte den bästa eftersom jag varken visste eller brydde mig så mycket om sånt förut. Jag kan dessvärre inte komma på riktigt vad det är för genre... Vad tycker ni?
Jojje84 Posted August 4, 2004 Author Posted August 4, 2004 Funderar på om man kan kalla det Breakbeat eller Big Beat...?
Egghuvud Posted August 7, 2004 Posted August 7, 2004 Tja jag är inte någon genre expert så fråga inte mig vad de skall kallas. Men det var kul faktiskt, lekfullt och händelserikt, och pianot ligger väldigt snyggt i ljudbilden tycker jag. Man blir ju nyfiken på vad inledningssmaskandet är för något. Är det jazzsamplingen eller en upptagning av någon som biter i en slaskig whopper?
MachineElf Posted August 7, 2004 Posted August 7, 2004 sjysst! svårt att genrebestämma men det känns inte som det spelar så stor roll. låter lite moby-aktigt eller kanske avalanches. snygga trumloopar och kul låt överhuvudtaget. tummarna upp! 🙂
Guest ceedigh Posted August 8, 2004 Posted August 8, 2004 Svårbestämd genre, helt klart, men väldigt välproducerad och framför allt riktigt originell vad gäller samplingar och arrangemang. Dessutom betydligt roligare och mer händelserik än något jag hört av Moby... som sagt, two thumbs up! 🙂
hackeman Posted August 9, 2004 Posted August 9, 2004 Ha, coolt. Den där Roy Orbison-aktiga "Rrrrrr"-samplingen sitter fetbra där den sitter! 😉
Jojje84 Posted August 12, 2004 Author Posted August 12, 2004 Hehe, det är egentligen Frank Sinatra. Eller var det James Brown?
Guest nattvaktaren Posted August 12, 2004 Posted August 12, 2004 Hehe, det är egentligen Frank Sinatra. Eller var det James Brown? Samma sak, typ.
Pluffo Posted August 12, 2004 Posted August 12, 2004 (edited) Jag har inte lyssnat klart än men jag måste bara säga att det är fetingskönt sväng i det här! Jag skulle lägga det i "Big Beat/Soul/Alternativ"-facket 🙂 Edit: ARRRRGGGHHH!!! Applåder i slutet av sången! Ta bort nuuuuuuu! 😉 Edited August 12, 2004 by Pluffo
Jojje84 Posted August 18, 2004 Author Posted August 18, 2004 Jag har inte lyssnat klart än men jag måste bara säga att det är fetingskönt sväng i det här! Jag skulle lägga det i "Big Beat/Soul/Alternativ"-facket 😉 Edit: ARRRRGGGHHH!!! Applåder i slutet av sången! Ta bort nuuuuuuu! 🙂 Svänget är det jag koncentrerar mig på mest att få till. Man ska helst inte kunna stå/sitta still när man hör musiken, men kan vara svårt att få till. Kul att höra att det svänger Applåder e najs 🙂
Jojje84 Posted December 18, 2004 Author Posted December 18, 2004 För att svara på Egghuvuds fråga vad inledningen är för något så är det Bobby McFerrins publiks nynnande tillsammans med honom själv på ett liveframträdande som jag hittade på vinyl - fast baklänges 😮
Recommended Posts