Jump to content
Annons

Do you know me..


Recommended Posts

Låt namn:Do you know me

Artist:Harmonica mike

Text/Musik:Hm

Prod/Mix:Hm

Övrigt slammer: Det får jag nog ta på mig..

Genre:..Ballad kanske..Dans band..njaaaää - NEJ! Det är inte dansband 😉

Storlek:5.1 meg cirkus

Status: Strax demo,med lite feedning..från alla vänliga själar.

Edit:Lite nattliga funderingar...Kring dansbands problematiken 😆

Edit 2:Tog bort länken,finalmix på nån dag.Hälsningar Micael

Tjena.

Donat med en ny låt i veckan,som jag skrev i somras.Funderar lite kring arret..Ska det på nåt mer typ gura i nån form,kanske stråk?Eller vad tror ni?

Feeda på allt boys and girls,jag har blivit lite ljud trött efter att jag bearbetat denna dygnet runt sedan söndag kväll..

Synpunkter på mix/arr är alltid värde fullt..Munspelt är som vanligt världs klass,så det får ni inte uttala er om:P 🙁

Mvh

Micael

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hehehe skönt dansbandsgung!

Basljudet är lite tråkigt, känns lajnat.

Lite doah-körer skulle inte skada, tjejer då alltså 😆

Tycker det låter bra. Visserligen suttit o lyssnat på massa skit på www.allears.se så nu tycker jag nog det mesta låter bra...

Du skulle nog kunna trycka in en gura, stålsträngad, kanske lite slide... Men sparmsakat då. För allt i världen ingen elgitarr.

Nu måste ja vila öronen. Din djupa röst och munspel fungerar som vanligt klockrent...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe skönt dansbandsgung!

Basljudet är lite tråkigt, känns lajnat.

Lite doah-körer skulle inte skada, tjejer då alltså 😆

Tycker det låter bra. Visserligen suttit o lyssnat på massa skit på www.allears.se så nu tycker jag nog det mesta låter bra...

Du skulle nog kunna trycka in en gura, stålsträngad, kanske lite slide... Men sparmsakat då. För allt i världen ingen elgitarr.

Nu måste ja vila öronen. Din djupa röst och munspel fungerar som vanligt klockrent...

Tack Yllet.

Pålitligt som vanligt.Jag tycker att bas kagge skjuter lite väl mycket luft..

I övrigt så hör jag inget annat..Men jag är också rätt slut i huvudet efter att ajg värkt fram detta alster 😉

Då testar vi ackegura..

Tack för feedning.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller god HM-klass. Fin genre där låtar som Green, green grass of home dyker upp i huvudet, sjungit den? Bra ljud. Tyckte det var några bas- och pianotoner som spretade lite början (00:06, 00:12, 00:49) men sen smälter de in helt ok och är lite av ett signum för din musik och skall därför vara kvar. En tjejkör vore ju inte fel men var får man tag i en sån? 😆😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Först blir jag lite ledsen och tänker fan nu måste jag fråga om han fått anställning på den kommunala dansbandslördan. Han har sålt sig den djäveln!! Ja den första minuten si så där.

Sen växer låten och jag smälter och kapitulerar. Känslan växer, låten expanderar - i sin enkla men känsliga form - och jag krackelerar. Jag gillar sån här folk-country känsla. Å fan va du sjunger bra. (Ja, jag vet jag har smickrat tidigare. Skall aldrig nämna det igen. Så att du inte blir uppblåst).

---

Första intryck: Från trivsel-Bertil till gott ärligt känslopjunk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker låten är ok, men med några ändringar skulle den bli väldigt mycket bättre i mina öron.

För det första så slår hihaten cl/op igenom alldeles för mycket, plus att den är väl mycket utpanorerad till vänster, så jag retar mig på den. Den håller dessutom i stort sett exakt samma rythm hela låten igenom vilket gör att jag stör mig på den ännu mer när den hörs så tydligt

Saknar mycket en mjuk gura till detta. Tänkte direkt på sån där country "slide" gitarr eller vad det kallas, men det hade även varit gött att frångå det konceptet och köra med lite mer naturlig gitarr till det, men gura vill jag ha. :rolleyes:

Jag saknar också ett parti som lyfter låten och bryter av. Den blir lite tjatigt tycker jag. Dock är munspelet RIKTIGT skönt och det är även härligt när kören kommer in. Skulle dock velat sänka den stämman som sjunger samma som lead och som kommer in vid 2:51 en aning.

Gillar virvelsoundet mycket bättre i denna än det som du hade i voice of an angel. Lyckligtvis var det ju bara något enstaka slag som den fick komma till i den låten 😕

Redigerat av Kornsan
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller god HM-klass. Fin genre där låtar som Green, green grass of home dyker upp i huvudet, sjungit den? Bra ljud. Tyckte det var några bas- och pianotoner som spretade lite början (00:06, 00:12, 00:49) men sen smälter de in helt ok och är lite av ett signum för din musik och skall därför vara kvar. En tjejkör vore ju inte fel men var får man tag i en sån? 😄😄

Tjena Equality.

Tack för feedning.Jo jag hörde också de skumma tonerna..Men det blir ju lite mera mänsklighets faktor i allt midi..Pianot har vållat mig en del huvudbry..Tjej kör går nog att ordna,men jag tror vi satsar på en acke gura..Vi skulle gjort den i kväll,men vi fastnade i ett ruskigt röj! Du får nog hålla i dig,när jag lägger upp den till veckan..

Jo jag har nog ylat "Green green grass of home" ett par ggr..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Först blir jag lite ledsen och tänker fan nu måste jag fråga om han fått anställning på den kommunala dansbandslördan. Han har sålt sig den djäveln!! Ja den första minuten si så där.

Sen växer låten och jag smälter och kapitulerar. Känslan växer, låten expanderar - i sin enkla men känsliga form - och jag krackelerar. Jag gillar sån här folk-country känsla. Å fan va du sjunger bra. (Ja, jag vet jag har smickrat tidigare. Skall aldrig nämna det igen. Så att du inte blir uppblåst).

---

Första intryck: Från trivsel-Bertil till gott ärligt känslopjunk!

Tjena gehöret..

Polarn och jag vek oss av skratt när jag läste din feedning..

Jag lovar,detta kommer inte att upprepas.Gitarr polarn tyckte som dig..dans band - fy Micael..! Fast inget ont om den branschen - Dom tjänar stålar!

Och det gör inte jag på min musik..än..Kanske ska jag låta Berra lysna 😄

Då kanske det lossnar.. 😄🙂

För att du gillar låten - Tack! (För att du gillar min sång - Mega Tack!!)

Småler än åt din feedning 😉

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Avslappnat och skönt! Mycket bra sång. Basintrot skulle jag skippa, överhuvudtaget ogillar jag basen. En ståbas tror jag däremot på. Kompet blir aningen tomt, det skulle hjälpa med gura som du själv nämnde. Vad trummorna beträffar, har du provat med vispar? Hihaten har aningen för ambitiöst spel för sej i en sån här lugn och avslappnad låt. Munspelet kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avslappnat och skönt! Mycket bra sång. Basintrot skulle jag skippa, överhuvudtaget ogillar jag basen. En ståbas tror jag däremot på. Kompet blir aningen tomt, det skulle hjälpa med gura som du själv nämnde. Vad trummorna beträffar, har du provat med vispar? Hihaten har aningen för ambitiöst spel för sej i en sån här lugn och avslappnad låt. Munspelet kanon!

Tack 91:an.

Någon ståbas äger jag inte - men visst vore det najs..Lirar du ståbas?

Det lutar åt en akustisk gura,stålsträngad tror jag blir bäst..

Trummorna är EZ..Det finns ett jazz kit med,har jag för mig..Inte kollat i det.Där bör det ju finnas vispar! Tack för tipset. Virveln i denna låter inte så tokigt,tycker jag - får avväga lite där..

Jo jag ser nog över trummorna lite innan slutmix,dom är lite enformiga.Lite snett mixade också i ljudbilden. Den öppna highaten retar jag mig på mest,där skall det kapas.

Tack för nice feedning.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra låt, känns com en klassiker. Bra sång, klockrent munspel.

Men arret är helt fel enligt mig och jag gillar inte soundet alls. Sorry. Allt är för cleant och datorproducerat. Skulle vilja att det hade lite mer 50-tals sound eller... typ ja, lite skitigare bara.

Vet inte vad som är realistiskt, men jag skulle vilja ha kontrabas, enklare trummor typ lite Harvest känsla, steel guitar, akustisk gitarr som komp grund, piano borde vara skitigare med lite mer saloon känsla.

Blås skulle det va också, baryton sax och tenor sax i stämmor som bygger upp kompet mot det sparsmakade gitarr och piano spelet. Mumma.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Klart det ska va med elgitarr 🙂 och massor av gospelkörer, hammond, sax. 😆 Kan bli jobbigt detta.

Om du ska ha kvar basen, se till att det aldrig klingar två toner samtidigt, du avslöjar dig direkt nämligen. Testa också att sänka velocity ordentligt för att maskera bort anslaget. Brukar funka när man fuskar bas 😆

Tycker du ska göra om trummor till halvtakt, alltså slå hälften så ofta på virveln så att det blir modell amerikansk ballad. (Typ som Magnus Carlssons (från Weeping Willows) och Brustna hjärtans orkester på Frälsis-skivan när dom gör Han är min sång och min glädje).

Rock on....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker låten är ok, men med några ändringar skulle den bli väldigt mycket bättre i mina öron.

För det första så slår hihaten cl/op igenom alldeles för mycket, plus att den är väl mycket utpanorerad till vänster, så jag retar mig på den. Den håller dessutom i stort sett exakt samma rythm hela låten igenom vilket gör att jag stör mig på den ännu mer när den hörs så tydligt

Saknar mycket en mjuk gura till detta. Tänkte direkt på sån där country "slide" gitarr eller vad det kallas, men det hade även varit gött att frångå det konceptet och köra med lite mer naturlig gitarr till det, men gura vill jag ha. 🙁

Jag saknar också ett parti som lyfter låten och bryter av. Den blir lite tjatigt tycker jag. Dock är munspelet RIKTIGT skönt och det är även härligt när kören kommer in. Skulle dock velat sänka den stämman som sjunger samma som lead och som kommer in vid 2:51 en aning.

Gillar virvelsoundet mycket bättre i denna än det som du hade i voice of an angel. Lyckligtvis var det ju bara något enstaka slag som den fick komma till i den låten 😲

Tjena Kornsan.

Trummorna är EZ..Jag hittade ett komp som lät hyfsat till låten,men det behövs nog lite modifieringar..Typ highat liret,mycket riktigt alldeles för många slag..Ska städa lite där.Acke gura ska det bli,polarn har en schysst Martin - som är lätt att micka upp.

När det gäller "breaket" eller sticket som du efterlyste..så finns det ju 2 stick utan sång,endast bas piano och lätta trummor..Jag tycker det funkar..Antar att du syftar på Baryton leaden,den mörka stämman..Jag ska fixa till den lite,tänkte sjunga lite friare och bjuda på hela mitt sång register.Men det behövs en rejäl fylla för att nå de rätta tonerna,givetvis dan efter 😄 Eller en spelning där man skrålat sig hes för att överrösta trummisens ambitiösa cymbal lir 😕

Virveln blev helt ok,skar lite i eq:n samt la på lite reverb.

Kanon feedback från dig,och det tackar jag för! Nu har jag fått lite inputs inför slutmixen..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra låt, känns com en klassiker. Bra sång, klockrent munspel.

Men arret är helt fel enligt mig och jag gillar inte soundet alls. Sorry. Allt är för cleant och datorproducerat. Skulle vilja att det hade lite mer 50-tals sound eller... typ ja, lite skitigare bara.

Vet inte vad som är realistiskt, men jag skulle vilja ha kontrabas, enklare trummor typ lite Harvest känsla, steel guitar, akustisk gitarr som komp grund, piano borde vara skitigare med lite mer saloon känsla.

Blås skulle det va också, baryton sax och tenor sax i stämmor som bygger upp kompet mot det sparsmakade gitarr och piano spelet. Mumma.

😕

Tack Flintan

För omdömet om låt/sång/munspel.

När det gäller arret,så tänkte jag i första hand lägga på lite gura.Lira in blås,blir lite mer komplicerat.Men det är klart - allt går med en porta och lite välvilja från lokala orkester föreningen..Däremot så saknar jag ideer kring det,samt ljudbank

för att göra nåt vettigt..Om jag presenterar låten för blåsare så skulle det underlätta en hel del om jag hade det på låten.Annars kan det ju bli vad som helst,

och det känns lite skumt.Du får väldigt gärna komma med nån input kring det,det skulle uppskattas.

Äldre sound på arret..Ingen dum ide,fast jag har kämpat hårt för att få allt så cleant som möjligt.Kanske en lätt dist via master regeln kunde va nåt? Skall definitivt testas..Pianot ska få lite mer rumsfeeling,via reverbet..Möjligen en mycket lätt dist..Intressant..

Kontra basen däremot,där är det kört.Basen på denna är ju midi, bas polarn har en 5 strängad - ska be honom lira in lite..Blir nog lite mer levande då..förhoppningsvis.

Flera intressanta ideer,nu fick jag lite att fundera på..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack 91:an.

Någon ståbas äger jag inte - men visst vore det najs..Lirar du ståbas?

Det lutar åt en akustisk gura,stålsträngad tror jag blir bäst..

Trummorna är EZ..Det finns ett jazz kit med,har jag för mig..Inte kollat i det.Där bör det ju finnas vispar! Tack för tipset. Virveln i denna låter inte så tokigt,tycker jag - får avväga lite där..

Jo jag ser nog över trummorna lite innan slutmix,dom är lite enformiga.Lite snett mixade också i ljudbilden. Den öppna highaten retar jag mig på mest,där skall det kapas.

Tack för nice feedning.

Mvh

Micael

Nej, ståbas lirar jag inte utan det blir Broomstick jag brukar köra då. Virveln tycker jag låter väldigt bra så den ska du klart ha kvar. Tänkte bara det hade varit intressant om du kollat hur vispar hade funkat. Jag ser nu fram emot nästa sittning då guran finns på plats också! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Klart det ska va med elgitarr 😆 och massor av gospelkörer, hammond, sax. :rolleyes: Kan bli jobbigt detta.

Om du ska ha kvar basen, se till att det aldrig klingar två toner samtidigt, du avslöjar dig direkt nämligen. Testa också att sänka velocity ordentligt för att maskera bort anslaget. Brukar funka när man fuskar bas 😄

Tycker du ska göra om trummor till halvtakt, alltså slå hälften så ofta på virveln så att det blir modell amerikansk ballad. (Typ som Magnus Carlssons (från Weeping Willows) och Brustna hjärtans orkester på Frälsis-skivan när dom gör Han är min sång och min glädje).

Rock on....

Åsså Steffo..

Rör nu inte till det,jag har precis fått ordning i huvudet efter att jag krystat fram detta alster 😆 ,intressant tes dock - men då får du konsultera jazz bandet,och så förlänger vi alstret med några mysiga räkor!

Bas polarn får fixa gången.Midi är ju inte så kul..El gura...hmmm..nnjjaaaääoooo!

Shoot för tusan om du vill,det kan öppna upp låten.

Det ligger lite i vad du säger om halvtempot på virveln,ska testas..jag testar även vispar,enligt 91:ans tips.

Det känns som om låten tar sig uppåt i hiearkin 😄 Från schlager Berra till Gud..MMmuuuuhahaha 😆

Pelle karlssons gamla dänga,,,Oh my God

Nu drar vi ned den till Mississippi deltat,där jag hör hemma 😄

Bra feedning Steffo,sitter och småler..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Sällan - no way - dansband med dessa temposkiftningar. Tack och lov. Allvarligt tycker jag du krånglar till det med rytmerna.

Kan inte hjälpa att jag får Elvis feeling över detta. T.ex. Surrender.

Visst basprylen i början är väl kass. Statiska trummor. Mest för hjälp med sången förstås.

Låten känns mycket 50-tal och då menar jag inte soundet utan de otroliga låtar som gjordes då, vilket din låt får mig att tänka på.

Alltså det här en sån låt som kan bli hur bra som helst om man är lite nostagisk lagd och jobbar på det. Kolla in t.ex" poptjuven" Nick Lowe

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön bakåtlutande låt 😉. Du hade ett flow i slutet av sommaren förstår jag...

Gillar inte alls basintrot samt spelar trummorna för mycket tycker jag.

Pianot håller mkt bra förutom några småtoner... mjukt och drömmande, tror det är det snyggaste pianoliret som du fått fram i mina öron. Sedan kan man ju diskutera pianoljudet, tycker Flintan hade en bra idé kring soundet.

munspelet kommenterar jag inte 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker allt låter bra, förutom trummorna. Dom känns lite stela, men det ÄR svårt att programmera trummor så dom låter som på riktigt 😛

Tror det är hihat-spelet jag hakar upp mig på, men inte helt säker.

Munspelet är ju, som ditt namn nästan kräver, lysande. Och låten är också bra. Känns inte speciellt mycket dansband, om du bara fixar till trummorna. Detta är bättre än dansband.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sällan - no way - dansband med dessa temposkiftningar. Tack och lov. Allvarligt tycker jag du krånglar till det med rytmerna.

Kan inte hjälpa att jag får Elvis feeling över detta. T.ex. Surrender.

Visst basprylen i början är väl kass. Statiska trummor. Mest för hjälp med sången förstås.

Låten känns mycket 50-tal och då menar jag inte soundet utan de otroliga låtar som gjordes då, vilket din låt får mig att tänka på.

Alltså det här en sån låt som kan bli hur bra som helst om man är lite nostagisk lagd och jobbar på det. Kolla in t.ex" poptjuven" Nick Lowe

Tack Tokai.

Närå,detta är helt klart nåt annat...Det är nog mest trummorna som drar ned det,eller upp - beroende på hur man ser det i förhållande till dans band 😛

Hur menar du med rytmerna?

Elvis feeling..Jo man tackar..Jag funderar på att smutsa ned ljud bilden och närma mig äldre inspelningar..Enligt Flintans tips..Det kanske kan vara nåt..Trummorna kräver också sin tribut,ska lyssna ordentligt på dom och se vad jag kan göra..

Mången tack för nice feedback,som sagt detta är den första mixen - så det ska göras en del innan slutmix.

Glömde en sak,bas grunkan i början ..Alla klagar,så det kan vara ide att göra om introt..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön bakåtlutande låt 😛. Du hade ett flow i slutet av sommaren förstår jag...

Gillar inte alls basintrot samt spelar trummorna för mycket tycker jag.

Pianot håller mkt bra förutom några småtoner... mjukt och drömmande, tror det är det snyggaste pianoliret som du fått fram i mina öron. Sedan kan man ju diskutera pianoljudet, tycker Flintan hade en bra idé kring soundet.

munspelet kommenterar jag inte 😛

Stajo my friend..

Jo det blev några låtar då..Ingen gillar bas introt..snyft..närå - jag fixar en piano snutt..så man kommer i stämning..eller nåt acke lir kanske..Trummorna ska ses över ordentligt.Jag är en kratta på piano,jämfört med dig.Jag kan lira lite i c-dur..

sedan så brottas jag med riff och dylikt innan jag har en snutt som duger..Tack Gud för midit! Det är många omtagningar på detta,det kan jag lova.Men slutresultatet blev ju rätt coolt.Jag vet exakt var de felaktiga tonerna ligger,men lite mänsklighets faktor är ju inte fel - det blir alldeles för perfekt annars..Tycker jag i varje fall..Flintans tips var guld! Till veckan skall det remixas..

Munspelet lever liksom i sin egen värld,en tagning..jag är väl inte riktigt nöjd med det.Det ligger alldeles för nära melodin.Men det är första position,och då har man inte så mycket att spela på..Det kan däremot komma till sin rätt mot en panorerad acke gura som lirar friare från melodin.

Lyssnat på det du skickat till mig.Vi hörs på söndag kväll.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker allt låter bra, förutom trummorna. Dom känns lite stela, men det ÄR svårt att programmera trummor så dom låter som på riktigt 😉

Tror det är hihat-spelet jag hakar upp mig på, men inte helt säker.

Munspelet är ju, som ditt namn nästan kräver, lysande. Och låten är också bra. Känns inte speciellt mycket dansband, om du bara fixar till trummorna. Detta är bättre än dansband.

Tjena Fidden.

Jo jag retar mig också på highaten,mest den öppna.Den går alldeles för ofta.Det ska bli några upptakter med pukor,inför reffar eller verser vi får se.Wernborg hade ett bar tips kring virveln,kapa varannat slag..Ev,vispar enligt 91:an..så det finns lite att testa.Tack för omdömet om mitt munspel,jag känner mig stolt som en tupp!

"Bättre än dans band" - HALLELUJA FIDDEN - där satt den.Shit va glad jag blev!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Harmonica Mike,

Saknar en bridge till refräng efter första versen vid ca 00:50.

Gå på refrängen direkt. Pang på bara. Men den backar tillbaka till

en ny vers. Bra cool munspel. Låten är bra, du sjunger väldigt bra,

men låten skulle behöva en refräng som lyfter kalaset till nya höjder.

Nu blir det för mycket vers vers vers.

Var inte skraj för att få igång drivet i en ev ny refräng. Det är bara

att testa från olika vinklar. Låten kan klart bli längre om refrängen håller.

Link to comment
Dela på andra sajter

...sitter och lyssnar och det som slår mig är när den kommer igång blir den riktig skön men den känns lite "tom" i början, gillar inte riktigt bass introt, låter lite oäkta...skulle varit rätt skön om den varit lite kortare och en riktig plockade "swing bass"-contra bass tror jag de heter?

...munspelet känns lite långt bort, burkigt men jäkligt bra spelat

...gillar sången och kören, bass rösten sticker fram bara lite mycket

...cymbalen i slutet måste bort, hörs verkligen att den är oäkta och "cut-offen" är lite snabb...den får inte ringa ut ordentligt

MVH/

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Harmonica Mike,

Saknar en bridge till refräng efter första versen vid ca 00:50.

Gå på refrängen direkt. Pang på bara. Men den backar tillbaka till

en ny vers. Bra cool munspel. Låten är bra, du sjunger väldigt bra,

men låten skulle behöva en refräng som lyfter kalaset till nya höjder.

Nu blir det för mycket vers vers vers.

Var inte skraj för att få igång drivet i en ev ny refräng. Det är bara

att testa från olika vinklar. Låten kan klart bli längre om refrängen håller.

Hi Spaceman.

Jo det är några verser..Tanken var att det skulle in en reff till efter de 2 första verserna.Men jag beslöt att ta ett stick i stället.Allt för att låten skulle lyfta rejält på första reffen..Jag tycker att det funkade bra,men jag är ju partisk 😳

Låten är ju under uppbyggnad så allt är möjligt än så länge..Det blir lite acke gura på denna..efter det så tar jag ställning till om det behövs nåt mer..

Tackar för omdöme om låt/munspel/sång..

Mvh Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan_gbg: Jo jag har fått lite skäll för introt :rolleyes: det blir nog en förändring där.

För omdömet om min röst..TACK!

Concubine:Definitivt en ny början skall det bli.Det finns som sagt lite mix kvar i de olika delarna typ sången..Trummorna är ju EZ,så jag kollar om det går att göra nåt åt cymbalen..Ståbas blir marigt,inga känningar där..Det får bli vanlig bas,eller så snyggar jag till midit..Jag tackar feedback.alltid lika värdefullt med synpunkter.

Till samtliga:Till veckan tar jag tag i mixen och gör de förändringar jag fått så bra inputs om,möjligen att jag också bygger ut låten lite - vi får se..

Lägger så klart ut finalmix när den är klar,som tack för alla fina ideer ni gett mig.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Betyder det att det inte blir en rock'n roll-gospelballad med massor av elgitarrer och hammond??

:rolleyes:

Det betyder att det blir en lugn låt med ett riktigt snyggt sparsamt elgura lir av en förträfflig gitarrist! Du är mer än välkommen! 😆

Min gura polare ville arra om allt i en helt annan riktning,tur att jag la på bromsklossen.. 😆

Jag tänkte så här,lite acke gura panorerat mot pianot och munspelet.Samt en El gura svävande som en älva över vackra dim-beslöjade träskmarker..Du vet som det kan se ut nere i mississippis träskmarker - lite dist och slide sound..Nånstans kring G-dur..Då först är vi hemma - tror jag i varje fall..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...