Jump to content
Annons

House, dance


GaBBe

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Ingenting är omöjligt

* ARTIST/GRUPP: GaBBe

* GENRE: House, dance

* LÅTLÄNGD: 4.08

* KOMPOSITÖR: Gabriel Almegård

* PRODUCENT: Gabriel Almegård

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: 192kbps mp3

* STORLEK: 4,73 mb

* STATUS: "tror" den är färdig

Ja, jag heter Gabriel, är 16 år. Hoppas ni gillar låten, kommentera på. =) Söker nån som skulle vilja mastra den. =)

Lyssna gärna på den här med https://www.studio.se/index.php?showtopic=34000

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Din låt skiner igenom av frisk musikglädje. Gillar verkligen ljudet på ackord-synthen! Vad e det för nått?

Sången som är cher-effektad? Försvinner tyvärr bland resten av materialet. Så lyft upp och fram det lite till. Mer kompression, mer diskant, eller ökad nivå är ju vägar att välja?

Inledningsvis tror man inte det kommer bli någon houselåt men sen blir det jue det. 😄 Tycker du ska lägga på sång eller prat där i början för att väcka folks intresse lite extra, tror det kommer ge introt större relevans till resten av låten också.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Din låt skiner igenom av frisk musikglädje. Gillar verkligen ljudet på ackord-synthen! Vad e det för nått?

Sången som är cher-effektad? Försvinner tyvärr bland resten av materialet. Så lyft upp och fram det lite till. Mer kompression, mer diskant, eller ökad nivå är ju vägar att välja?

Inledningsvis tror man inte det kommer bli någon houselåt men sen blir det jue det. 😆 Tycker du ska lägga på sång eller prat där i början för att väcka folks intresse lite extra, tror det kommer ge introt större relevans till resten av låten också.

Lycka till!

Det är en FM7! Jag gillar själv ljudet skitmycket, så kul att du med gjorde det. =P Tar till dig det med sången, hade nästan tänkt att skita i sången helt men det kanske väcker intresse.. =) Jag testar! Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bli bra detta... min första tanke är att lead-synthen måste bort bara.. Det är något med ljudet som får mig att tänka på fjorits-trance direkt.. kan nog vara det att den används i så gott som varje fjortis-trance-låt på marknaden typ. 😉 Sen så alla scratch-ljud går också bort enligt min mening.. sweepsen är helt okej annars. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt bra detta!

Lead ljudet i början är kanske lite väl "preset" aktigt, men det låter bra omd et hela. blev nästan chockad av att låten faktiskt var så glad!

Vad det gäller mastering så har jag kollat över låten, den ligger i max volym. Menar du kanske mixingen? 😆

Edit: Hör av mig om sammarbete via pm! =)

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bli bra detta... min första tanke är att lead-synthen måste bort bara.. Det är något med ljudet som får mig att tänka på fjorits-trance direkt.. kan nog vara det att den används i så gott som varje fjortis-trance-låt på marknaden typ. :rolleyes: Sen så alla scratch-ljud går också bort enligt min mening.. sweepsen är helt okej annars. 😕

Hehe okej, jag är faktiskt väldigt nöjd själv med ljuden. Speciellt synthen som kör ackorden =) Ååh scratchningarna älskar jag! ;P

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt bra detta!

Lead ljudet i början är kanske lite väl "preset" aktigt, men det låter bra omd et hela. blev nästan chockad av att låten faktiskt var så glad!

Vad det gäller mastering så har jag kollat över låten, den ligger i max volym. Menar du kanske mixingen? :rolleyes:

Edit: Hör av mig om sammarbete via pm! =)

Tackar! Jo jag gillar själv att den är så hoppfull..=) Nej, jag menar mastring. Den måste ju EQas och komprimeras och så =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...