Jump to content
Annons

Death of a Warrior


Dividend

Anses?  

4 röster

  1. 1. Anses?

    • 1. Bra
      1
    • 2. Hyfsat
      1
    • 3. Dåligt
      2


Recommended Posts

Ibland känner jag för att göra trackermusik med 8-bitarssamplingar. Inte ofta men det händer. Denna låt har några år på nacken..

Den är instrumental bombastisk metal med fuskkörer och brusigaste gitarren i forumets historia. Men anses välkomponerad av de som hört den...

Vad anses? Lägga på sång? Hitta gitarrist? Basist?

Eller skall jag låta den falla i glömska....?

* LÅTNAMN: Death of a Warrior

* ARTIST/GRUPP: Dividend(Per Rosqvist)

* GENRE: öh? industry, synthmetal

* LÅTLÄNGD: 7 minuter

* KOMPOSITÖR: Dividend

* PRODUCENT: Det är jag

* EV. MEDVERKANDE: -

* INSPELNINGSÅR: det har jag glömt

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.31mb

* STATUS: quo

Warrior

/Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Dividend!

Instroduktionen och slutet får mig att "se" ett äkta hårdrocksband stå och ladda igång resp. avsluta- Sådana här låtar ska hamna i händerna på dagens hårdrockare, som minns med nostalgi på tiden då man utgick från moddar, och vill sätta samtida toner till.

Det är fint, och kan bli finare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Instroduktionen och slutet får mig att "se" ett äkta hårdrocksband stå och ladda igång resp. avsluta- Sådana här låtar ska hamna i händerna på dagens hårdrockare, som minns med nostalgi på tiden då man utgick från moddar, och vill sätta samtida toner till.

Det är fint, och kan bli finare!

Visst kan det. Du kunde spela gitarr? 😱 Men kanske inte el.....

Detta är ett "mästerverk på sätt och vis", som nån sa, och 8-bitars modulen gör inte kompositionen rättvisa. Sångare har vi. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt intro! Snacka om att ladda upp.. Sköna harmonier.

Skicka låten till Joey Tempest?! Han skulle säkert kunna yla sig ända till himmelen med denna låt!!!

Tack. Kompositionen var jag väldigt nöjd med när jag gjorde den. Använder fortfarande trackers för att hitta en känsla ibland, innan jag övergår till Cubase.

Joey? 😱 Bra röst men passar inte till det här skulle jag tro... SÅngaren i Sabaton kanske 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Instroduktionen och slutet får mig att "se" ett äkta hårdrocksband stå och ladda igång resp. avsluta- Sådana här låtar ska hamna i händerna på dagens hårdrockare, som minns med nostalgi på tiden då man utgick från moddar, och vill sätta samtida toner till.

Det är fint, och kan bli finare!

Visst kan det. Du kunde spela gitarr? 😉 Men kanske inte el.....

Detta är ett "mästerverk på sätt och vis", som nån sa, och 8-bitars modulen gör inte kompositionen rättvisa. Sångare har vi. 😉

Tyvärr bara klassisk gitarr. 🙂 Men finns ju många andra som lirar elgura så det är ju inte jordens undergång direkt.

Nä nu blir det tillbaka till choklad och marmeladmacka. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...