Jump to content
Annons

Studiostol


Torwald

Recommended Posts

Det är himla viktigt vilken stol man har eftersom det blir många timmars sittande varje dag. Jag har en vanlig kontorsstol men skulle vilja spara ihop till en mer ergonomisk stol. Typ en sådan här: http://www.tradera.com/auction/aid_35704410

Grym stol och väldigt bra auktionspris men jag har inte pengarna.

Annars skulle jag vilja ha nån slags liggstol med skärmen under sig, finns det?  😄

Jag tror inte den typen är så bra för knäna milt sagt.

Jag hade en sådan knästol på ett gammalt jobb och det funkade bra. Nu har jag en sån i studion och det är bra att alternera mellan olika stolar. Det är inga problem med knäna, med det som kan vara lite obekvämt är att byxorna har en tendens att krypa upp i ...grenen... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jag skulle rekomendera med armstöd..

är skönt som fan att ha det!!!!

jag sitter själv på en jyskstol för många sköna lappar.. 😛 dom snodde modellen typ rakt av från IKEA dom tillverkar inte den modellen längre.. varken IKEA elr jysk

thats a shame!

😉

Men bara på vänstersidan, annars är det så jävla jobbigt att lira gura i stolen. 😄 vet inte hur många gånger jag har blivit förbannad på stolar med armstöd på högersidan. (vid gitarrspel) 😄😎

hehe annars kan man ju faktiskt skaffa en med armstöd som går att ta av på ngn sekund..

jag gillar att ha armstöd när jag lirar gitarr..

slipper jag hålla upp skiten själv..!! 😛

Ja måste skaffa något sådant.

Sitter just nu på ngt från ikea, den knarrar och gnäller o har sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter på en hög och ganska obekväm pall när jag mixar o.s.v. men när jag spelar in nått så står jag alltid. (bortsätt från trummor) 😉

Anledningen till det är att om jag satt bekvämt så skulle jag sitta 48 timmar utan att blinka. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en likadan som trådskaparn, fast med ett armstöd på vänstra sidan. Hade två från början men tog bort ett för att kunna spela gitarr. Det funkar ganska bra, förutom att min bordskant är ganska vass och den skär lite i högra handleden som inte får tillräckligt med stöd när man sitter och klickar. Det ultimata hade varit en maffig vrålskön stol med nedfällbara armstöd så man hade sluppit skruva bort dem eller byta stol varje gång man drar upp guran...mmmmm 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ska fasen riva ut förarsätet från Audin.... skinnklädsel... å elmanövrerad... funkar det med en billig ikea-stol i bilen månntro 😉

En "Patrik" med sexpunktsbälte? 😎

Yes!!!! En "Larsson" funkar alltid... ba som en schwajni pryl, liksom.... asså, ba rent effektsökeri....

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter på en ful gammal stol som knarrar som fan. Man måste sitta helt stilla när man spelar in gitarr för annars kommer knarret med på inspelningen. Man kan inte sitta särskilt högt i den för den sjunker ner så fort man sätter sig. Några skruvar på undersidan lossnar stup i kvarten så man får skruva dit dem igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Använder en lite omodern kontorsstol utan armstöd just nu. Kommer nog införskaffa en Jysk stol för att få lite skönare skinkstöd.

Till inspelning använder jag en höj och sänkbar barstol med fotstöd som är finemang till inspelning av gitarr och bas... och mungiga 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Fan vad skönt ni sitter!

Själv sitter jag nog på ikeas billigaste stol med hjul :/.

Men den HAR hjul i alla fall!!! 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en HÅG Credo (äldre modellen av denna. Helt underbar stol även om man sitter åtskilliga timmar i sträck. 😛

Den ser onekligen skön ut men den ser jävligt dyr ut också... 😆

.Viktor

Om man vet att man kommer att sitta väldigt mycket, så är den värd pengarna oavsett hur dyr den är... 😄 Har för mig att den gick på ca 4-5000:- för några år sedan, men man har ju bara en rygg - och den är värd att ge så bra förutsättningar som möjligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

kan passa på att slänga in ett riktigt gott ord för denna stol Håg H03 330

Tror den ligger på ca 3000:- och den är RIKIGT! skön... tyvärr får man ju betala lite till ifall man vill ha en sån här med nackstöd 😆

Edit: denna stolen har armstöd som tillbehör men jag har dock för mig att man fick med dem.

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Måste vara armstöd, gärna ska det gå att luta på den, bra för tanken.

Jag sitter i en beige skinfotölj som blivit välsignad av en babtispastor för en massa år sen, slå det!

och du kan sitta i den utan att huden börjar bubbla 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...