Jump to content
Annons

Mp3-spelare och gästbok till hemsidan?


Stensdotter

Recommended Posts

Halloj alla hackers 😉

Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här frågan.

Bygger just nu min hemsida. Har ni några bra tips om en diskret/stilren mp3-spelare som är gratis? Letar överallt, men suck vad det tar tid. De allra flesta är ju gratis i 30 dagar, men kräver sedan betalning.

Vill också ha en enkel gästbok på hemsidan, tar gärna emot tips där också.

När jag ändå är igång: finns det något sätt man kan lägga upp sin mailadress utan att "spindlarna" hittar den och jag blir bombarderad med spam?

Vore MYCKET tacksam för hjälp från er mina vänner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjabba...

Här finns det en gratis GÄSTBOK

Kan se ut lite SÅHÄR ... absolut inge fancy-pancy, utan bara en enkel gästbok.

EDIT;

Det är dock lite reklam på den gästboken... men vatusan.. den är gratis... vill man betala för samma gästbok blir den utan reklam...

Mailadressen kan du ju skriva ut såhär...

ex.

stensdotter(at)xmail.com

stensdotter at xmail.com

har tyvärr inge tips på mp3-spelaren..

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

<p><embed width="128" height="128" src="file:Länk till filen du vill spela upp, iklusive http:// "><noembed> Felmeddelande som du vill ha  </noembed></p>

den här lilla trevliga kod biten gör så att din standard spelare spelar upp filen direkt på webbsidan. Kan se olika ut beroende på vad användaren har för programvara. (Quictime/Wmp).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba...

Här finns det en gratis GÄSTBOK

Kan se ut lite SÅHÄR ... absolut inge fancy-pancy, utan bara en enkel gästbok.

EDIT;

Det är dock lite reklam på den gästboken... men vatusan.. den är gratis... vill man betala för samma gästbok blir den utan reklam...

Mailadressen kan du ju skriva ut såhär...

ex.

stensdotter(at)xmail.com

stensdotter at xmail.com

har tyvärr inge tips på mp3-spelaren..

Halloj där!

Tack för tips. Helst vill jag ju förstås ha utan reklam, men är det svårt att få tag i det så blir det en sådan här variant. Toppen. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

<p><embed width="128" height="128" src="file:Länk till filen du vill spela upp, iklusive http:// "><noembed> Felmeddelande som du vill ha  </noembed></p>

den här lilla trevliga kod biten gör så att din standard spelare spelar upp filen direkt på webbsidan. Kan se olika ut beroende på vad användaren har för programvara. (Quictime/Wmp).

Helluuu!

Såg den där länken tidigare när jag var ute o surfade. Om jag förstått allt rätt kan man använda den om man vill att en låt ska gå igång automatiskt när webbsidan laddas. Jag vill istället ha en fristående spelare där besökaren kan lyssna på alla mina låtar och välja i vilken ordning själv osv. Men tack ändå för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

<p><embed width="128" height="128" src="file:Länk till filen du vill spela upp, iklusive http:// "><noembed> Felmeddelande som du vill ha  </noembed></p>

den här lilla trevliga kod biten gör så att din standard spelare spelar upp filen direkt på webbsidan. Kan se olika ut beroende på vad användaren har för programvara. (Quictime/Wmp).

Finns inget som är så otrevligt som när musik startar automatiskt på en hemsida tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är är en rätt smutt mp3-spelare som är lätt att jobba med.

Tusen tack!!! Nu har jag knepat o knåpat o fått upp en första version av min hemsida. Tyck gärna till!

http://www.stensdotter.com

Kort och informativt. Föredömligt. Man går inte vilse 😄

Snyggt typsnitt på Stensdotter.

Tack!!! Kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser bra ut, skulle bara vara bättre om du satte standaren på länkarna till "_top" och inte "_new" som du verkar ha nu. 😳

Edit: såg att det bara var på playern 😆.

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser bra ut, skulle bara vara bättre om du satte standaren på länkarna till "_top" och inte "_new" som du verkar ha nu. 😳

Edit: såg att det bara var på playern 😆.

Halloj!

Har satt spelaren i ett eget fönster bara för att man ska kunna spela musik o surfa samtidig. Inte för att jag har så mycket att läsa och se på än *ler*, men det kanske blir ett galleri o lite annat senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser bra ut, skulle bara vara bättre om du satte standaren på länkarna till "_top" och inte "_new" som du verkar ha nu.  😳

Edit: såg att det bara var på playern 😆.

Halloj!

Har satt spelaren i ett eget fönster bara för att man ska kunna spela musik o surfa samtidig. Inte för att jag har så mycket att läsa och se på än *ler*, men det kanske blir ett galleri o lite annat senare.

Du kan ju öppna det nya fönstret i lite mindre format som passar bättre runt spelaren kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser bra ut, skulle bara vara bättre om du satte standaren på länkarna till "_top" och inte "_new" som du verkar ha nu.  🙂

Edit: såg att det bara var på playern 🙂.

Halloj!

Har satt spelaren i ett eget fönster bara för att man ska kunna spela musik o surfa samtidig. Inte för att jag har så mycket att läsa och se på än *ler*, men det kanske blir ett galleri o lite annat senare.

Du kan ju öppna det nya fönstret i lite mindre format som passar bättre runt spelaren kanske?

Håller absolut med!!! Försökte komma på hur jag skulle koda det men fick hjärnsläpp. Letade o letade men gav upp efter ett tag. Det var jättelängesedan jag höll på med hemsidor och Adobe Go Live är också ganska nytt som verktyg. Var/hur redigerar jag taggarna?

Tack för feedback igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yooo.. Nu vart jag kääär typ.. Äntligen har jag fått höra dina låtar oxå .. Lät bra som attan ju.. Och att du dessutom är född i rätt årtionde gör inte saken sämre.. Mmmm.. Gillar första låten den som Dariuz medverkar i oxå 🙂

Snygg simpel och lättnavigerad hemsida 🙂

EDIT: Men din gästbok är för hårdhackad.... Fattar inte sista tecknet ju??? Hur tolkar du själv sista tecknet? ett B eller en 8a eller vad??? Vad jag än anger blir det inte godkänt 😄post-66-1165104477.gif

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Yooo.. Nu vart jag kääär typ.. Äntligen har jag fått höra dina låtar oxå .. Lät bra som attan ju.. Och att du dessutom är född i rätt sekel gör inte saken sämre.. Mmmm.. Gillar första låten den som Dariuz medverkar i oxå 🙂

Snygg simpel och lättnavigerad hemsida 😄

Haha 🙂

Tack!

Jo, vi sextiotalister får "höja våra röster för att höras" här *ler*. Fast jag gissar att vi är ganska många...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Hej!

Jag har ett problem. Jag kör med JW MP3 Player på min hemsida som nån länkade till här. Men vare gång man laddar om sidan så stängs det av. Nån som vet hur jag ska göra?

Pgr med .css. Har testat med PHP's include funktion men det löste inte problemet heller. 🙂

Tack på förhand!

Redigerat av Janelake
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har ett problem. Jag kör med JW MP3 Player på min hemsida som nån länkade till här. Men vare gång man laddar om sidan så stängs det av. Nån som vet hur jag ska göra?

Pgr med .css. Har testat med PHP's include funktion men det löste inte problemet heller. 🙂

Tack på förhand!

Redigerat av Janelake
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...