eggplant Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Hej, Ăr en 30++ (41) kille som lirat musik hela livet. Bor i VĂ€rmland och jobbar i Stockholm. Spelar mest pĂ„ kammaren nu för tiden dĂ„ familj och jobb Ă€r prio 1. SĂ„ det blir vĂ€l 1-3h efter att barnen Ă€r lagda. Ăr inte sĂ„ bra pĂ„ att slutföra mina produktioner. Förhoppningsvis kanske mixologin löser det đ. Musikaliska preferenser Ă€r allt som Ă€r njutbart (ett bra tecken Ă€r stĂ„ende armhĂ„r). Allt frĂ„n Guiseppe Tartinis sonat i g-moll till My Chemical Romance. Allt detta över en rakstrĂ€cka fylld med bluesinfluenser Ă„ annat bjĂ€rt och vackert. Lite tekniska prefs. Lade av med Windows 96-97 dĂ„ jag inte fick min Windows-PC med tillhörande "Digital Orchestra" och Turtle Beach-kort att lira som jag ville. Sen dess har det varit annat OS. Jag har pysslat med Linux och ljud sen slutet pĂ„ 90-talet (gick ju inte sĂ„ bra dĂ„ đ ) samtidigt som jag jobbar i en miljö dĂ€r jag kan anvĂ€nda vilket operativ jag finner lĂ€mpligast. Fixade min Gentoo-DAW 2002. Nu, nyss faktiskt, har jag gĂ„tt över till Jacklab (SuSE). Har inte spelat in nĂ„got sen ett Ă„r tillbaks (sjukdom) men Ă€r pĂ„ vĂ€g att starta upp igen. Som startupprojekt sĂ„ gĂ„r jag genom hela Mixologin. Jag deltar inte i nĂ„tt programmeringsprojekt sjĂ€lv men hoppar in lite dĂ„ och dĂ„ med glada tillrop och som betatestare. Har pysslat rĂ€tt mycket UNIX/Linux genom Ă„ren. LĂ€ste exempelvis NEWS-inlĂ€gget frĂ„n Linus Torvalds nĂ€r det begav sig samtidigt som jag sjĂ€lv satt och brĂ„kade med förlagan MINIX :-). En hel del musik ocksĂ„ men jag har familj med smĂ„ttingar sĂ„ jag sitter inte med nĂ€san i operativsystem eller musik för jĂ€mnan đ. Jag Ă€r inte en talibansk öppen-kĂ€llkodsfajtare men jag ser det som min vĂ€g att gĂ„. LicensmĂ€ssigt, rent musikaliskt Ă€r jag nog pĂ„ CC (ErkĂ€nnande-IckeKommersiell-DelaLika 2.5) HW och SW (de jag frĂ€mst anvĂ€nder) =========================== P4 2.8GHz 1G RAM M Audio 24/96 Ardour Muse seq24 LMMS Freewhelling Hydrogen Hexter Jamin Jaaa Jack-Rack Myriader av LADSPA-pluggar Maillistor jag frekventerar =================== ardour-users ardour-dev linux-audio-user linux-audio-dev linux-audio-announce Lmuse-developer LAM
Dark Of Light Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Hejs och vÀlkommen hit. Pilsner finns i kylen!
Pain, baby Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 (redigerat) Hej eggplant! Hoppas du kommer trivas hĂ€r đ Redigerat 27 november 2006 av Pain, baby
eggplant Postat 27 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 november 2006 Hejs och vĂ€lkommen hit. Pilsner finns i kylen! Jag gick direkt till kylen och se pĂ„ f*n. DĂ€r stod det tvĂ„ stycken. Man bugar đ. Skall avnjutas i kvĂ€ll.
ThomasJ Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 (redigerat) Galet vĂ€lkommen hit đđ Redigerat 27 november 2006 av LĂ„dan
Egghuvud Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 HallĂ„ dĂ€r... jag vet inte om det finns plats för fler egg hĂ€r.... NĂ„ja du fĂ„r vĂ€l vara vĂ€lkommen Ă€ndĂ„... đ
lundberg Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 Trevligt med en till i forumet som spelar in i Linux, det behövs folk man kan byta erfarenheter med... VÀlkommen som tusan!
Stensdotter Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 Halloj dĂ€r! Varmt vĂ€lkommen till en samling musiknördar som har ganska trevlig ihop đ
Umemagnus Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 WÀlkömmen hit, glöm int Ä stÀng dörrŽn Àtter dÀ.. hÀ dra kallt...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.