Jump to content
Annons

Avancerad Cubase-hjälp


dbd

Recommended Posts

Då var det dags för en liten fråga.

Personligen är jag ett stort fan av step designern. Problemet är bara att ljudet från ett pattern man skapar i step designern ibland hamnar en liten stund efter resten av ljudet. Dock bara vid nedbouncning av låten. När man lyssnar på den i cubase låter det bra.

Jag har löst det så att jag kopplat en Out-port på mitt MIDI-interface till en In-port på mitt MIDI-interface, och kan på så sätt spela in MIDI-signalerna som step-designern skickar ut, i ett midi-spår. Dock är inte mitt MIDI-interface alltid så jättetight, så det krävs lite meckande för att få ett inspelat pattern att se likadant ut som det gjorde från början i step designern.

Min fråga då: Finns det något sätt att konvertera step-designerns mönster till MIDI utan att ta hårdvaruvägen? Kanske t.om. via en funktion i Cubase? Jag har konsulterat monstermanualen utan att hitta något, dock har jag hört talas om MIDI-loopback program som kan göra samma sak som min hårdvarukoppling. Om det är någon som har några tips så tar jag gladeligen emot dem!

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...