Jump to content
Annons

Ezdrummer och reverb


Jon Rinneby

Recommended Posts

Hej.

Antagligen är detta en väldigt dum fråga, men jag ställer den ändå. Använder Ezdrummer och har spelat in, låt säg 3 olika spår: baskagge, pukor och virvel. Om jag nu vill ha reverb på virveln, men inte på övrigt (elller något annat reverb på övriga), hur går jag då smidigast tillväga?

Om jag addar reverb på midikanalen (virvel) blir det samma på övriga 2 😛

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du missförstår vad de säger. Det funkar inte lika bra att lägga effekter på midispåren. Ez Drummer kan outputa audio på upp till 8 olika audiospår (beroende på hur du har ställd in), och dessa fungerar precis som vilka andra audiospår som helst i projektet.

Det är dessa spår du ska lägga effekter på.

EDIT: För att tala klarspråk: Du behöver inte exportera och sedan importera igen.

Redigerat av Torwald
Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar inte lika bra att lägga effekter på midispåren. Ez Drummer kan outputa audio på upp till 8 olika audiospår

Jo, men nu har jag redan spelat in 3 olika midispår via mitt klaviatur med ezdrummer som output. Men du menar alltså att EZ kan outputa detta som audio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar inte lika bra att lägga effekter på midispåren. Ez Drummer kan outputa audio på upp till 8 olika audiospår

Jo, men nu har jag redan spelat in 3 olika midispår via mitt klaviatur med ezdrummer som output. Men du menar alltså att EZ kan outputa detta som audio?

Ja det menar han. Det gör du i mixer i Ezd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...