Jump to content
Annons

Danny Cort - Now That You Know


Danny Cort (oregistrerad)

jaha...  

10 röster

  1. 1. jaha...

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      5


Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

ARTIST: Danny/C-Stream

KOMPOSITÖR: Samma

PRODUCENT: Edhen

MEDVERKANDE: Danny/C-Stream

LÅTLÄNK:Now

En liten ballad i all sin enkelhet.

EDIT: la den som wav istället. MP3'an lät kass

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bengan (oregistrerad)

Schnüggt som attan. Lite annan division än de flesta av oss andra vanliga dödliga hemmapulare. Jävlar vad stort och nära allt låter! Lite väl pojkbandsfegt och försiktigt tråkigt dock. Är den här låten skriven med tanken att "den säljer vi till någon"??? Det blev nästan outhärdligt kletigt och pastischigt/klischéfyllt från andra halvan och fram till slutet tycker jag.

Redigerat av Bengan
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra proddat...lite för outhärdlig hjärta-smärta-känsla för min smak dock

Sången halkar i diket på några enstaka passager i senare delen av låten som inte låter så övertygande och jag tycker den är lite, lite för proxig.. och det drar ner mitt totalbetyg för just närheten blir lite för påträngande nu.

4:a sliskiga kolapapper blev det

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnar (oregistrerad)

Otrolig bra låt!

Självklart kommersiell - men även till att vara en låt i denna snälla schangeren, har ni verkligen lyckats med många underbara harmonier!

Lite kommentarar (och nu är jag mycket-mycket överkritisk - eftersom låten verkligen håller hög standard allover! 😄 ):

0:05-0:08 så sjunger vocalen mycket högt upp - skulle vilja göra göra ett "retake" då den är lite så där out-of-pitch.

0:20-0:21 - Igen är vocal lite out-of-pitch. Den är nästan 100% - och jag gillar själva övergången av vocal lead mot 0:22 och vidare.

1:24 - Här låter det lite fel i början av referenget, till skillnad ifrån 2:08 som fungerar mycket bättre. Kanske en secondvocal/choir skulle göra på sig här?

0:48 - Orden "For you wont be Back"... Uppgången till ordet "Back", skjärer sig utifrån låten på nåt vis. Retake?

0:52 - Otrolig snygg break!!! Synthpad chorden verkligen gör sig till här. 🙂

2:50/2:59-mot slutet - lägg till lite fiskmås/hav/sommarstämming - så blirre en nicig slut på sången om ni fade'ar ut det hela i lite vågsvulp. 🙂

Annars... Bakgrunds arrangemanget är perfekt till rösten och låten i sig själv är kalas. Trumpet arrangemanget kunde varit lite mera "spännande". Men rösten på vokalisten rockar upp låten verkligen! Att klara av att sjunga så bra som i denna sånge förtjäner uppmärksamhet.

/Magnar

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
.....

2:50/2:59-mot slutet - lägg till lite fiskmås/hav/sommarstämming

Sedär, ett nytt lågvattenmärke i feedbackträsket.

Från och med nu kan ni alla vara beredda på fiskmåsfeedback även från mig:

0:33 - bra synt, men sänk releasen 1 steg

0:56 - sjung "oooaaa" istället för "ooaa"

1:20 - kanske spela majackordet med kvinten i basen, istället för med tersen?

02:33 - ta in en ko och piska henne lite

04:02 - testa att dubba basen med en second royal fiddler

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott!

Jättebra låt, enkel och lätt att ta till sig.

Sången är oxå jättebra!

Produktionen är inte heller fel, men ett par synpunkter kanske man kan komma med..? Jag gillar tremologitarren som tränger igenom, ger en extra dimension. Stråken i början har kanske inte hittat sin plats riktigt ännu. Vet inte hur mycket man skall lyssna på den. Det ljusa reverbet på hihaten (?) blir lite störande, det kanske går att ersätta med något annat för att markera 2 och 4? Då skulle rytmen bli mer avgränsad och kanske lättare att mixa.

En sak till... akustiska gitarren, det är en smaksak, men jag gillar inte den typen av stereo på akustiska gitarrer. De stjäl så mycket utrymme, inte minst från sången i början. Gitarren skulle kanske passa bättre som den inte fick så mycket utrymme, andra instrument (inte minst stråken) skulle vinna på det, jag lovar!

Jättebra! 🙂

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Ruggigt proffsigt! Snyggt som fan. Man känner sig grymt amatörmässig i jämförelse.

Perfekt för gråtmild boyscout att sjunga. Vem köpte låten? Inte Hives va? 😄

Magnar - är du obducent på arbetstid? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra. Enkelt och välljudande. Bra produktion helt enkelt.

Vad har du använt för utrustning när du spelar in?

Det enda jag kan anmärka på är att sången kommer lite "ur pitch" på något ställe.

Bra jobbat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

😲

Fy vad snyggt.

Nu blir man avis.

//Nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte låten är speciell på något sätt. Så runt, färglöst och tråkigt som det kan bli. Bakgrundsmusiken bara kompar sången och inte ens melodin är speciell utan bara promenerar runt en klassisk refräng. Men det är precis sånt här de flesta andra älskar att lyssna på så fortsätt sälja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Tycker inte låten är speciell på något sätt. Så runt, färglöst och tråkigt som det kan bli. Bakgrundsmusiken bara kompar sången och inte ens melodin är speciell utan bara promenerar runt en klassisk refräng. Men det är precis sånt här de flesta andra älskar att lyssna på så fortsätt sälja.

Ville du ha kickarna eller?

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Kickarna?

haha.. justja.. du skulle skicka lite samples.. *host* Jättefin låt det här! Var finns den att köpa?

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten e bra och sången sjyst. Saknar smashing pumpkins stråkar för att låten skall bli lite mer hjärtskärande. Det gränsar nästan lite för kommersielt för min smak annars. Men du har fått låten såld säger du så då e det klappat å klart ändå 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
hur mycket pengar får man för en sådan här låt?

Varierar helt beronde på vilken typ av deal man gör med förlaget ifråga.

Nu har ag dock bestämnt mig för att behålla den till C-Streams soloplatta (han kallar sig inte så egentligen alltså, det låter ju som en cashmoneyrappare).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...