Jump to content
Annons

Bandypremiär!


Bebopkeys

Recommended Posts

Bollnäs möter Falun på Sävstaås i kväll.

Äntligen dax för världens kanske viktigaste sport igen 😎

Fredagsmatcher brukar kunna bli ganska roliga tillställningar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Löken (oregistrerad)

Japp. Bandy är en riktig favoritsport. Ska bli kul att det äntligen drar igång och det ser mer intressant ut än på länge. Sandviken känns väl som starkaste kortet på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska också bli intressant och se hur det går för Hammarby.

Också en kandidat till guldet tror jag.

Men Edsbyn är förbaskat starka nu också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Bandy är en riktig favoritsport. Ska bli kul att det äntligen drar igång och det ser mer intressant ut än på länge. Sandviken känns väl som starkaste kortet på förhand.

Du är då inte speciellt väl bevandrad inom sportens värld. Hoppas att du är ironisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Ska också bli intressant och se hur det går för Hammarby.

Också en kandidat till guldet tror jag.

Men Edsbyn är förbaskat starka nu också!

Ja, det stämmer nog och Västerås är väl också starka som vanligt.

Edsbyn tror jag får det tufft, men dom stal i alla fall Åström från er. Känns ändå som de försvagats såpass mycket från förra året att det blir svårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är då inte speciellt väl bevandrad inom sportens värld. Hoppas att du är ironisk.

Du är uppenbarligen obildad.

Oh, ja. Jag hoppar på folk så fort dom kallar sista omgången i allsvensk fotboll för toppfotboll. Jag klankar ner på användare på ett forum som råkar vara lite yngre. Jag startar politik-tråd efter politik-tråd på ett forum som handlar om musik. Jag har fyra on topic-inlägg och över 900 off topic!!

EDIT: Är det mer bildat att se på svensk bandy än på svensk fotboll förresten?

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Oh, ja. Jag hoppar på folk så fort dom kallar sista omgången i allsvensk fotboll för toppfotboll. Jag klankar ner på användare på ett forum som råkar vara lite yngre. Jag startar politik-tråd efter politik-tråd på ett forum som handlar om musik. Jag har fyra on topic-inlägg och över 900 off topic!!

EDIT: Är det mer bildat att se på svensk bandy än på svensk fotboll förresten?

Bäst att jag reder ut begreppen för dig.

- Allsvenskan är internationellt sett en högst medioker fotbollsliga. Vill man se bra fotboll bör man alltså välja andra matcher.

-Bandyallsvenskan, och senare elitserien, håller mycket bra internationell nivå. Vill man se bra bandy är matcherna i denna ett lämpligt alternativ.

- Elitserien håller mycket god kvalité. Vill man se bra ishockey, i ett internationellt perspektiv, är elitserien ett gott val.

Förstod du?

Redigerat av Löken
Link to comment
Dela på andra sajter

Oh, ja. Jag hoppar på folk så fort dom kallar sista omgången i allsvensk fotboll för toppfotboll. Jag klankar ner på användare på ett forum som råkar vara lite yngre. Jag startar politik-tråd efter politik-tråd på ett forum som handlar om musik. Jag har fyra on topic-inlägg och över 900 off topic!!

EDIT: Är det mer bildat att se på svensk bandy än på svensk fotboll förresten?

Bäst att jag reder ut begreppen för dig.

- Allsvenskan är internationellt sett en högst medioker fotbollsliga. Vill man se bra fotboll bör man alltså välja andra matcher.

-Bandyallsvenskan, och senare elitserien, håller mycket bra internationell nivå. Vill man se bra bandy är matcherna i denna ett lämpligt alternativ.

- Elitserien håller mycket god kvalité. Vill man se bra ishockey, i ett internationellt perspektiv, är elitserien ett gott val.

Förstod du?

Okej, så istället för att gå på Råsunda och se AIK, så ska man åka till Spanien och se Barcelona menar du? Det GÅR inte att se Allsvenskan, klassen är så låg? Tänk, jag kan tycka att en allsvensk match och en champions league-match ger lika mycket mervärde, mest därför att jag är AIK:are in i själen. Därför tycker jag inte att det är särskilt snällt att klanka ner på någon för att man tycker att det är toppfotboll...

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Okej, så istället för att gå på Råsunda och se AIK, så ska man åka till Spanien och se Barcelona menar du? Det GÅR inte att se Allsvenskan, klassen är så låg? Tänk, jag kan tycka att en allsvensk match och en champions league-match ger lika mycket mervärde, mest därför att jag är AIK:are in i själen. Därför tycker jag inte att det är särskilt snällt att klanka ner på någon för att man tycker att det är toppfotboll...

Jag klankar med rätta ned på de personer som hävdar att det spelas toppfotboll i Allsvenskan. Varför jag gör det har jag nyligen motiverat.

Att du lika gärna ser AIK som Barcelona säger nog mer om dig än den astronomiska skillnaden i fotbollskvalité mellan de båda lagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, så istället för att gå på Råsunda och se AIK, så ska man åka till Spanien och se Barcelona menar du? Det GÅR inte att se Allsvenskan, klassen är så låg? Tänk, jag kan tycka att en allsvensk match och en champions league-match ger lika mycket mervärde, mest därför att jag är AIK:are in i själen. Därför tycker jag inte att det är särskilt snällt att klanka ner på någon för att man tycker att det är toppfotboll...

Jag klankar med rätta ned på de personer som hävdar att det spelas toppfotboll i Allsvenskan. Varför jag gör det har jag nyligen motiverat.

Att du lika gärna ser AIK som Barcelona säger nog mer om dig än den astronomiska skillnaden i fotbollskvalité mellan de båda lagen.

Alltså, du är fan inte klok. Kan man inte tycka att en match är underhållande, även fast det är svenska spelare ingen utomlands hört talas om, som spelar? Underhållning som underhållning liksom... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Alltså, du är fan inte klok. Kan man inte tycka att en match är underhållande, även fast det är svenska spelare ingen utomlands hört talas om, som spelar? Underhållning som underhållning liksom... 😳

Du blandar ihop saker och ting. Oavsett vad du säger spelas det ingen toppfotboll i Allsvenskan.

Visst kan det vara underhållande med sämre fotboll, men andra aspekter än god kvalité grundar den upplevelsen.

Redigerat av Löken
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, du är fan inte klok. Kan man inte tycka att en match är underhållande, även fast det är svenska spelare ingen utomlands hört talas om, som spelar? Underhållning som underhållning liksom... 😳

Du blandar ihop saker och ting. Oavsett vad du säger spelas det ingen toppfotboll i Allsvenskan.

Visst kan det vara underhållande med sämre fotboll, men andra aspekter än god kvalité grundar den upplevelsen.

Du kan inte tänka dig att det är underhållningsvärdet Valhagen syftade på? Istället för att hoppa på honom sådär? Jag tror nog alla är medvetna om vilken klasskillnad det är mellan Premier League och Allsvenskan... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Du kan inte tänka dig att det är underhållningsvärdet Valhagen syftade på? Istället för att hoppa på honom sådär? Jag tror nog alla är medvetna om vilken klasskillnad det är mellan Premier League och Allsvenskan... 😳

I så fall lider han utav grava kommunikationsproblem. Skriver man att man bevittnat toppfotboll under en allsvensk match så inser var och en att man inte är väl insatt i sportens värld.

Varför diskuterar du inte vad tråden avser eller är du bitter för att AIK saknar ett herrbandylag i allsvenskan? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan inte tänka dig att det är underhållningsvärdet Valhagen syftade på? Istället för att hoppa på honom sådär? Jag tror nog alla är medvetna om vilken klasskillnad det är mellan Premier League och Allsvenskan... 😳

I så fall lider han utav grava kommunikationsproblem. Skriver man att man bevittnat toppfotboll under en allsvensk match så inser var och en att man inte är väl insatt i sportens värld.

Eller så använde han bara fel ord? Tycker du att det är värt att kasta skit på någon för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Eller så använde han bara fel ord? Tycker du att det är värt att kasta skit på någon för det?

Har man felat bör man få reda på det, det gynnar alla parter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så använde han bara fel ord? Tycker du att det är värt att kasta skit på någon för det?

Har man felat bör man få reda på det, det gynnar alla parter.

Tycker du att du sade det på ett bra sätt? Tycker du att du fick fram information till Valhagen? Eller framstod du bara som ett as?

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Tycker du att du sade det på ett bra sätt? Tycker du att du fick fram information till Valhagen? Eller framstod du bara som ett as?

Ja jag betonade att han hade fel.

Sluta nu med ditt larviga försök till vendetta och diskutera vad tråden avser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du att du sade det på ett bra sätt? Tycker du att du fick fram information till Valhagen? Eller framstod du bara som ett as?

Ja jag betonade att han hade fel.

Sluta nu med ditt larviga försök till vendetta och diskutera vad tråden avser.

Lägg av, du betedde dig idiotiskt, kan du inte bara erkänna det? Jaja, skit samma om du inte inser det. Att försöka få dig att inse något är som att prata med en vägg.

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Lägg av, du betedde dig idiotiskt, kan du inte bara erkänna det? Jaja, skit samma om du inte inser det. Att försöka få dig att inse något är som att prata med en vägg.

Du insinuerade ju själv att han gjorde ett fel. Det felet påtalade jag med rätta.

Ditt löjliga beteende är det enda som är patetiskt. Var god och inte förstör den här tråden något mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det blir väl Villa Lidköping som tar hem det i år... 🙂

Skämt åt sido... Dom har tappat många spelare, men ser ganska bra ut på ungdomssidan...Allt annat än att dom tar sej till slutspelet skulle vara ett Fiasko... unsure:

Givetvis gäller det att vinna derbyna mot Vänersborg... 🙂 (Det är väl på annandagen?)

Är Ingemar Sixtensson fortfarande tränare i Värnersborg Overkill...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det blir väl Villa Lidköping som tar hem det i år... 🙂

Skämt åt sido... Dom har tappat många spelare, men ser ganska bra ut på ungdomssidan...Allt annat än att dom tar sej till slutspelet skulle vara ett Fiasko... unsure:

Givetvis gäller det att vinna derbyna mot Vänersborg... 🙂 (Det är väl på annandagen?)

Är Ingemar Sixtensson fortfarande tränare i Värnersborg Overkill...

Nä, det blir tyvärr ingen derbyseger för Villa i år! 😄

Magnus Nordin heter tränaren. Min gamla lärare är med i IFK, Jonas Berner 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det blir väl Villa Lidköping som tar hem det i år... 🙂

Skämt åt sido... Dom har tappat många spelare, men ser ganska bra ut på ungdomssidan...Allt annat än att dom tar sej till slutspelet skulle vara ett Fiasko... unsure:

Givetvis gäller det att vinna derbyna mot Vänersborg... 🙂 (Det är väl på annandagen?)

Är Ingemar Sixtensson fortfarande tränare i Värnersborg Overkill...

Och ja, det borde väl vara på annandagen, om inte Gripen är med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Bandy är en riktig favoritsport. Ska bli kul att det äntligen drar igång och det ser mer intressant ut än på länge. Sandviken känns väl som starkaste kortet på förhand.

Du är då inte speciellt väl bevandrad inom sportens värld. Hoppas att du är ironisk.

Kan inte hålla mig, du får lite cred för den, Lynxo 🙂

***

edit: hålla stavas inte håla

***************

...å här i Linköping så har Stångebro blivit BK Derby, vilket är lite synd. Men visst fan är bandy viktigt. Man ser bollen lika illa i verkligheten som på TV. Korv i pausen fan!

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Årets sportcitat redan nu?

"Det är svårt att komma ut till andra och leda med 7-0 men jag tycker vi klarade det bra".

Franco Bergman, tränare i Edsbyn efter 11-3 mot Ljusdal.

Mycket värre att ligga under med 7-0 Franco!

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...