Jump to content
Annons

Voice of an angel


Recommended Posts

riktigt bra musik, riktigt skön röst...mycket soul i låten och i din röst (tar för givit att den är din). älskar gitaren...riktigt nice...och ljudbilden skall jag inte ge mig in på för det låter bra och mer än så har inte jag kunskap att uttala mig om

Jag har bara ett problem med den....jag fattar inte texten....det finns mycket blues "texter" som speglar sig igenom hela låten men jag hittar inte den röda tråden som knyter den samman....

...hoppas inte du tar illa upp för det är inte menade så men jag har lysnnat på den 6 gånger nu och fattar inte mig på "story'n"...

Micke

p.s....tack för hjälpen föresten...hade aldrig fattat att man skulle göra så...har sökt "hi and low" efter svar och fattat att man skulle ladda hem det men inte att man skulle döppa om det....har inte vågat fråga innan för det finns förmånga messersmits till data-nördar här inne som ge gärna en syrlig kommentar än lite hjälp.

Tjena Concubine.

Tack för att du gillar låten.Jo det är jag som sjunger.Vet inte vilken av versionerna du lyssnade på avseende gitarrerna? Den med wernborg/Josse ligger som en egen tråd i tråden - den gillar jag bäst.

Jag har lite mix kvar,wernborgs gura tar över lite i volym men det är snart fixat..Så håll ut - finalmix är på gång!

Du fick ett pm om texten,vet inte om du läst det än..Men som sagt det finns en röd tråd.Jag tycker att det är bättre att lyssnaren får tolka fritt,än att man förklarar

tanken med text ideen.Men nu är vi 3 som vet vad den handlar om.. 😉

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Bästa blueslåten jag hört på ett år faktiskt. Inte så att jag köper en bluesskiva i veckan eller nåt, ingen expert, men helt klart värd att lägga in på spelningslistan; plats nr 1.... för ett tag framöver..

Ville bara säga det. Mästerligt hantverk...

Tjena Dividend.

Tack.Nu känner jag mig stolt.Mixen får jag väl tacka studios utmärkta mixskola för,men jag är inte klar än..Det finns lite kvar att fixa till.

Jag lägger upp finalmix i veckan - där kommer det att låta lite bättre - förhoppningsvis..

Kul att du gillade den,rock on!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj.

Mike, denna låten har verkligen vuxit medan jag varit borta. Nu låter det helt klart som man vill. Men du får ta o ragga upp en kvinna med lite vänninnor som kan lägga de där feta gospelkörerna 😉

Riktigt riktigt fint!

Tjena Yllet.

Jo det börjat närma sig finalmix nu.Jag ska fixa till nivåer/panorering på wernborgs gura,samt lite nivå justering på sången,lite piano grejs sedan så...

Kul att du gillde det "nya" på den.Får se hur jag gör med kören..Jag har 2 riktigt grymma sångerskor i nätverket - men jag kanske sparar dom till nåt riktigt stort..

Det är ju bara det där med trummor..Vete fasiken hur jag ska få till dom..?

Tack för att du gillar låten - sådant värmer!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...