Jump to content
Annons

Winnerbäck bojkottar TV4


Linus

Recommended Posts

Annons
Synd att inte Winnerbäck är aktiv i media, då hade ju bojkotten kanske till och med märkts.

Men ett gott initiativ tycker jag.

🙂

bra bojkott!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att han orkar bry sig.

Vad ska hända? Den enda effekt detta möjligen kan ha är att några få av hans fans som inte har sett programmet blir nyfikna och vill se. Men inte ens det är speciellt troligt.

han har tagit ställning, det är det som händer!!!

sen att han e känd gör ju det ngt.. jag hajjade till när jag läste texten.. jag är inge winnerbäck fan för fem öre, men jag tycker han gör rätt i den här frågan!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen skulle TV4 ändra grundkonceptet i deras mest populära program för en sån här sak? Knappast va. 🙂

knappast att TV4 ändrar ngt på grund av en persons åsikt.. men om fler håller med och säger till, kanske edt blir en ändring.. 😛

personligen tycker jag att idol e drygt för dom ska vara så jävla elaka o härma de amerikanska hela tiden..

o juryn är en diskussion för sig.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ganska övertygad om att TV4 tyvärr aldrig kommer förmildra idolkonceptet - snarare tvärt om. Det enda språk de förstår är tittarsiffror, och svikande tittarsiffror kommer de inte bemöta med att göra programmet snällare, utan snarare genom att renodla och markera det elaka. Tills en dag då de lägger ner skiten.

Det är vad jag tror. 🙂

EDIT: Om dom en dag skulle få för sig att göra ett snällare och mer konstruktivt program på snarlik grund, så lär dom göra det under ett nytt programnamn.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

jag längtar till den dagen.. 🙂

men TV4 har en tendens att bara ha dåliga serier/filmer/program.. tur att jag inte betalar för just DEN kanalen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Winnerbäck. Riktigt bra.

Winnerbäck är en vettig "riktig" idol, som i mångt o mycket har samma publik som TVprogrammet. ett sånt här statement kan få genomslag.

Idol är och förblir vedervärdig skit. 1.5 miljoner flugor har jävligt fel.

Precis, bara för att det underhåller 1,5 milj. människor behöver det inte vara rätt...

Apartaid var också uppskattat av många...

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

där åkte han upp ett gäng pinnar hos mig med. Gillar inte heller hans musik vidare mycket men detta var verkligen hedervärt. Bra Winnerbäck!

Tror dock inget kan hejda mobbnings/förnedrings TV´n. Människan gillar ju att se andra människor lida. Det har egentligen inte hänt så mycket sedan gladiatorspelen på Colloseum för ca 2 årtusenden sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Jomen skulle TV4 ändra grundkonceptet i deras mest populära program för en sån här sak? Knappast va. 🙂

Och nazzarna ändrar knappast inställning för att man tar ställning mot dem heller.

Så, lika bra att låta bli... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Bra Winnerbäck. Riktigt bra.

Winnerbäck är en vettig "riktig" idol, som i mångt o mycket har samma publik som TVprogrammet. ett sånt här statement kan få genomslag.

Idol är och förblir vedervärdig skit. 1.5 miljoner flugor har jävligt fel.

Och jag tror du sammanfattade det hela på ett bra sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

abnormalbrain (oregistrerad)

Att det skulle vara mobbning i Idol är bara skitsnack. Stämmer inte! Winnerbäck sjunker några steg i min uppfattning + att han verkligen aldrig har kunnat, kan eller kommer kunna kallas en Idol!

Link to comment
Dela på andra sajter

DN debatt har ju ett hyfsat genomslag. Det kanske är ett försök till smart marknadsföring? Genom att skapa debatt kring ett aktuellt ämne hoppas han få uppmärksamhet också för sin nya skiva.

Fast det blev ju inte så mycket debatt, så det blir nog till att sända lite reklam i alla fall...

Debatten uteblev nog därför att ämnet är utjatat. De som inte gillar dokusåpor har för länge sedan tröttnat på att ens debattera ämnet och de som gillar dokusåpor har för länge sedan tröttnat på att ens debattera ämnet.

Redigerat av torsig1967
Link to comment
Dela på andra sajter

En sida av mig säger: Skitbra!

En annan säger: Är man med leken så får man leken tåla...

Link to comment
Dela på andra sajter

hej hej

själv gillar jag idol väldigt mycket, följer det varje fredagkväll. däremot har jag inte sett de moment när den s.k. juryn gallrar ut människor. Har sett det tidigare och det är inte så intressant. Det intressanta är ju att se hur de unga människorna som har kommit till final utvecklar sig åt olika håll och vilka som bär och vilka som inte gör det.

Sen tycker jag att då alla som söker till programmet vet hur det är so what, de har gjort ett val att söka till Idol, kan vi klandra dem? Nej. Snälla kan någon förklara mig vari ligger kritiken med tanke på att allt är just frivilligt. Om man inte tycker om konceptet så behöver man varken se det eller delta i det.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom människan har väldigt lätt att ta till sig negativa beteendemönster, så påverkar sådan skräp-TV samhället i övrigt genom att skapa en ökad acceptans för beteende som aldrig borde accepteras alls. 😆

Visst handlar det om mobbing. Det lockar fram den dåliga, skadeglada sidan hos människor genom att ge folk en lättnad över att de själva slipper vara där och att någon annan drabbas av förnedringar på ett, ytligt sett, roligt sätt. Därmed skapas en ökad acceptans för mobbing och en hård och arrogant attityd gentemot andra människor. Sådant är aldrig bra eftersom det visar folk att detta är rätt sätt att bemöta andra - och då det sänds i TV, som ju har en enorm genomslagskraft, så motverkar det därför också arbetet mot mobbing i skolor och på andra arbetsplatser.

Att sedan de som söker sig dit, får tåla behandlingen, är en helt annan sak. De vet vad de ger sig in på och vet hur alla bemöts där eftersom de garanterat har sett flera program innan de har sökt sig dit själva. Blir man besviken på sågningarna där, så får man alltså faktiskt skylla sig själv...

Ett stort ansvar ligger på de som annonserar i sådana program. Hade de sagt att det var oacceptabelt att annonsera under ett specifikt program, så hade det nog också försvunnit ganska kvickt. Det handlar nämligen inte bara om tittarsiffror, utan i mycket högre grad om annonsintäkter - så ett effektivt sätt att få bort skiten, skulle kanske vara att klaga hos de företag som annonserar där, så att de får upp ögonen för vad de egentligen stödjer... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
En sida av mig säger: Skitbra!

En annan säger: Är man med leken så får man leken tåla...

kan iofs hålla med dig.

Men vilka signaler skickas?

edit: Claes inlägg här ovan säger allt som behöver sägas om det.

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

En sida av mig säger: Skitbra!

En annan säger: Är man med leken så får man leken tåla...

kan iofs hålla med dig.

Men vilka signaler skickas?

Hur menar du med signaler? Alltså, att skratta på andra människors bekostnad har man gjort i alla tider. Men sedan om det är rätt eller fel är inget jag har tid att diskutera nu tyvärr. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
En sida av mig säger: Skitbra!

En annan säger: Är man med leken så får man leken tåla...

kan iofs hålla med dig.

Men vilka signaler skickas?

Hur menar du med signaler? Alltså, att skratta på andra människors bekostnad har man gjort i alla tider. Men sedan om det är rätt eller fel är inget jag har tid att diskutera nu tyvärr. 🥰

Som jag inte hann lägga till innan du själv skrev: Claes inlägg här ovan säger allt som behöver sägas om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

De vet vad de ger sig in på och vet hur alla bemöts där eftersom de garanterat har sett flera program innan de har sökt sig dit själva.

Stämmer inte alltid, han som sjunger på mina demoinspelningar här var med första året och blev totalsågad utan förvarning, delvis för hans unga ålder + för att han sjöng Elvis och Tom Jones. Dock har han fått mycket komplimanger här på forumet för sin sånginsats. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

De vet vad de ger sig in på och vet hur alla bemöts där eftersom de garanterat har sett flera program innan de har sökt sig dit själva.

Stämmer inte alltid, han som sjunger på mina demoinspelningar här var med första året och blev totalsågad utan förvarning, delvis för hans unga ålder + för att han sjöng Elvis och Tom Jones. Dock har han fått mycket komplimanger här på forumet för sin sånginsats. 😉

Det är som sagt något som bara kan inträffa första omgången, när ingen vet vad man kan vänta sig eftersom ingen har sett några program ännu...

Link to comment
Dela på andra sajter

kom ihåg också att detta program Idol, som många andra, är inköpta av TV4 genom ett produktionsbolag och ska hålla en speciell stil. Därför så är ju juryn beordrade att vara mycket hårda i sina bedömningar. Konceptet är konceptet. Om det hade floppat första året så hade de lagt ner det, men det funkar ju.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

kom ihåg också att detta program Idol, som många andra, är inköpta av TV4 genom ett produktionsbolag och ska hålla en speciell stil. Därför så är ju juryn beordrade att vara mycket hårda i sina bedömningar. Konceptet är konceptet. Om det hade floppat första året så hade de lagt ner det, men det funkar ju.

MVH Anders

...och det gör automatiskt att det är "bra TV"...? 🙁

Det floppar ju inte, eftersom människan av naturen har lättare att vara negativ än positiv - och i sådan skräp-TV, får man en rejäl portion som underhåller de negativa tendenserna... 😄

Att annonsörerna skiter i VAD som visas och följderna av det - utan bara bryr sig om hur många som ser det, gör det inte precis lättare heller.

Nåja - som sagt; 800 miljarder flugor kan inte ha fel... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...