Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted (edited)

😆

Aaah, jag förstår hur du menar, men jag kan inte låta bli att skratta ändå...

😄

Edited by android
Posted

Snabba violinfigurer är det jag först kommer att förknippa med Vivaldi. Ganska vänliga harmonier oxå. Stunsigt o bra fart i. Ganska lättsamt.

• 2 weeks later...
Posted

Att det var ljust och muntert. Vivaldis musik anses vara en av dom som förde barock musiken till den mer klassiska musik vi känner idag. Så teknikerna är väl sånt som låter glatt. Komponerade i dur skalor och snabba legaton.

Posted
Vad är vivladi mest känd för (rent teknikmässigt)

Om man blir ombedd att göra en låt som efterliknar vivaldi, vad skall man då studera först ?

Lite sammanträffande. Vi hade en del närbesläktat Vivalditjat på IRLen igår.

Kolla in ULI ROTHs Metamorphosis... Det är den 5e årstiden. Världens bästa gitarrist.

Posted

Rent tekniskt så snodde han aldrig loopar.

Han jobbade varken i Mac eller PC.

Media-skygg, man ser honom aldirg på MTV eller liknande.

Lite slö oxå - han har inte släppt ngn CD på länge.

Tror jag såg honom sälja korv vid Sergels torg, men jag kan ha tagit fel...

Posted
Vad är vivladi mest känd för (rent teknikmässigt)

Om man blir ombedd att göra en låt som efterliknar vivaldi, vad skall man då studera först ?

Lite sammanträffande. Vi hade en del närbesläktat Vivalditjat på IRLen igår.

Kolla in ULI ROTHs Metamorphosis... Det är den 5e årstiden. Världens bästa gitarrist.

Jo tack jag vet, har själv en sjusträngad med en hög a-sträng så jag kan komma åt samma noter som han.

Han är en väldigt intressant gitarrist.

• 7 months later...
Posted

I Wikipedia kan man hitta mycket om Vivaldi , han är känd för de 5 årstider och andra koncerter som verkar inte vara svåra , Vivaldi är min favorit kompositör , av de 4 årstider älskar jag mest sommar (presto ) har ngn spelat den ?