Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jaha dÄ har det hÀnt..

Siten Àr nere, hosten Àr nere, kontakt med hosten obefintlig.

Vad göra?

Jo, leta nytt.

Men, vad ska man tÀnka pÄ...

Det jag vill ha:

1gb och uppÄt i utrymme

Bandbredd? Vad behöver man? Om man ska ha lite lÄtar, grafik i form av

jpg, gif, lite flash. Ett antal FörsÀljningssidor... Vad vet jag...Hur mycket

gÄr det Ät för en seriös sida med mycket besökare(100-500 om dan)....

FTP upload

Filesize: minst 20mb

Inga restriktioner vad gÀller filtyper..

Tvingad reklam frÄn hosten Àr inget större problem men jag slipper gÀrna..

GÀrna stöd för lite mer avancerad scriptning...

Och sist men inte minst............HELST GRATIS 🙂

Annons
Postat

Är du ute efter billigaste möjliga eller bĂ€sta möjliga? Det kanske Ă€r vad denna trĂ„d ska fĂ„ dig att besluta om...

Mitt hotell strejkade ju nÀr jag la ut min video. RÀtt surt, den var pÄ 44 meg o servern tog automatiskt bort filen nÀr trycket blev för stort. SÄ om du tÀnker ha video pÄ sidan... tÀnk en extra gÄng.

/Fred

Postat

Gratisalternativ brukar för det mesta sakna nĂ„gon av de komponenter som man verkligen behöver (t.ex nĂ„gon av de saker du nĂ€mner) - annars vore de inte gratis. 😄

BetÀnk Àven att du med ett gratisalternativ kanske inte fÄr tillgÄng till support, ej garanterad up-time, begrÀnsad bandvidd/mÄn osv..

Det finns hyfsat billiga hotell som erbjuder schyssta lösningar. Min domÀn (www.chromawoods.com) ligger pÄ Web10 och jag har inte haft nÄgra som helst problem med dem. Kostar 9kr/mÄn + avgift för domÀnnamnet i sig. Skickade ett mail till dem nyligen dÀr jag frÄgade hur policyn ser ut pÄ att ladda upp icke copyrightade mp3-filer. De gav som svar att det Àr ok, sÄvida det inte blir ett jÀvla tryck pÄ nerladdningar som drar mycket resurser.

Googla in pÄ lite olika webbhotell och lÀs om deras priser och vad paketen innehÄller. JÀmför. Fundera pÄ vad du behöver och vad du inte vill vara utan. Finns nÄgra billiga stÀllen att fundera pÄ. LÀs Àven recensioner om webbhotellen om du hittar. DÀr kan man fÄ vÀrdefulla input frÄn befintliga kunder.

OT:

Ang includerna.... har haft ont i skallen i ett dygn nu sÄ jag softade lite igÄr. Haha, jag mÄste skÀrpa till mig. Jag lÀgger till dig pÄ MSN ikvÀll.

/Andreas

Postat

Just nu kör jag Loopia och det fungerar jÀttebra.

Inga problem med uptime och stabilitet. Inga problem med min musik, zip-filer, videos eller vad jag Àn behöver ha pÄ hemsidan. Inga problem med supporten, trevligt bemötande bÄde i telefon och via mail.

Men,

det kostar en slant ocksĂ„. IDF har tipsat om Cliche och jag Ă€r nyfiken pĂ„ dem sjĂ€lv. 😄

Lova mig en sak bara, skaffa inte One.com (fd. B-One)! Lurendrejeri.

Postat
Du kan ju ta dig en titt hĂ€r 😄

Och hur finansieras den servern? Vilka erbjuder support pÄ ett gratisabonnemang? Hur bra uptime har den?

Postat

Inga problem med uptime och stabilitet. Inga problem med min musik, zip-filer, videos eller vad jag Àn behöver ha pÄ hemsidan. Inga problem med supporten, trevligt bemötande bÄde i telefon och via mail.

Men,

det kostar en slant ocksĂ„. IDF har tipsat om Cliche och jag Ă€r nyfiken pĂ„ dem sjĂ€lv. 😄

Jag har anvÀnt mig av Cliche i flera Är. Funkar bra.

Postat

Woord! Har ocksÄ hört negativa historier om dem.

Postat

Surftown fungerar mycket bra. Min privata hemsida ligger pÄ den.

Scorpiondata fungerar ofta bra. Jag har dock haft en hel del downtime, men eftersom det Àr nÄgot av en slaskdomÀn, sÄ har jag inte haft riktig koll pÄ utvecklingen dÀr, sÄ de kan ha bÀttrat sig...

Infinology har jag min firmasite och mikrofontestsiten hos. Mycket generöst med utrymme för en billig peng (annars hade testsiten varit omöjlig att ha...). Lite segt ibland eftersom det ligger i USA, men mikroskopiskt med downtime. BĂ€sta webhotellet jag har haft hittills! 🙂

Postat

Intressant trÄd. Jag hÄller precis pÄ att skaffa webbhotell och lÀgga ut en hemsida.

Varför inte one.com? Min lÀrare i webbdesign tipsade om detta och jag hade tÀnkt lÀgga min sida dÀr.

Postat (redigerat)

Intressant trÄd. Jag hÄller precis pÄ att skaffa webbhotell och lÀgga ut en hemsida.

Varför inte one.com? Min lÀrare i webbdesign tipsade om detta och jag hade tÀnkt lÀgga min sida dÀr.

Sök i detta eller vilket annat forum som helst, sÄ kommer du att hitta drivor av varningar för b-one...

Denna trÄd Àr bara en i mÀngden: https://www.studio.se/index.php?showtopic=30223

Redigerat av Claes
Postat

Men,

det kostar en slant ocksĂ„. IDF har tipsat om Cliche och jag Ă€r nyfiken pĂ„ dem sjĂ€lv. 😳

Vad Àr det för fel pÄ One.com? Har haft tvÄ konton dÀr, ett av dom i tre Är lite drygt. Har aldrig varit nÄgra som helst problem. Dom bara öser pÄ mer utrymme med jÀmna mellanrum.

Postat

Men,

det kostar en slant ocksĂ„. IDF har tipsat om Cliche och jag Ă€r nyfiken pĂ„ dem sjĂ€lv. 🙂

Vad Àr det för fel pÄ One.com? Har haft tvÄ konton dÀr, ett av dom i tre Är lite drygt. Har aldrig varit nÄgra som helst problem. Dom bara öser pÄ mer utrymme med jÀmna mellanrum.

Man kanske mĂ„ste ha tur för att det skall funka bra med one.com? I sĂ„ fall har jag tur. 😉

Postat
I sĂ„ fall har jag tur. 😉

ÄnsĂ„lĂ€nge. 🙂

Postat

Okej, www.one.com Àr bortrÀknat..

Har kikat pÄ surftown och cliche. Men avtalen kÀnns rÀtt luddiga hÀr ocksÄ. Det finns alltid nÄgon paragraf som gör att webbhotellvÀrden ska kunna stÀnga av en kund som de tycker utnyttjar servern för mycket.

Surftown: "Surftown förbehÄller sig rÀtten att avlÀgsna zip-filer, MP3-filer, jpg-filer och dylikt, om dessa belastar servrarna i orimligt hög grad. "

Cliche: "Det Àr inte tillÄtet att ha filer liggande pÄ hemsidan för download utan förutgÄende information frÄn Cliche AB om bruk och begrÀnsningar av detta. "

😄

Man fÄr helt enkelt inte ha en sida som Àr för populÀr..

Det ska nog inte vara nÄgon fara i mitt fall eftersom jag kommer ha tÀmligen smÄ sidor med rÀtt fÄ besökare.

Man fÄr vÀl helt enkelt vad man betalar för..

Startavgift + domÀn.se + 1 gig utrymme + ett Ärs abonnemang kostar:

Surftown = 447.50 kr

Cliche = 425 kr

Vilken vÀlja?

Vad Àr det för skillnad pÄ widows och linux server? Jag anvÀnder Mac, vad ska jag ha?

UrsĂ€kta att jag ockuperar trĂ„den med noob frĂ„gor.. 😎

Postat

En till frÄga..

Jag kommer att ha en huvudsida som Àr permanent.

Sen kommer jag att ha tvÄ mindre sidor, den ena tillfÀllig (frÄn och med nu snart till i vÄr) och sen en till liten sida.

Kan jag ha flera sidor pÄ samma serverutrymme och kan jag peka ex. en gratis .tk domÀn pÄ dessa smÄ sidor samtidigt som jag har en .se domÀn för huvudsidan?

Postat

VĂ€ljer du Scorpiondata eller Infinology, som jag nĂ€mnde, sĂ„ finns det inga andra restriktioner, Ă€n att det Ă€r du sjĂ€lv som Ă€r ansvarig för innehĂ„llet - sĂ„ för att vara helt sĂ€ker, Ă€r det förstĂ„s bĂ€ttre att vĂ€lja dem, Ă€n de som Ă€r lite billigare och har en massa restriktioner mot vad du inte fĂ„r göra... 😄

Jag har för mig att det var Hacke som hade Surftown och hade gigantiskt mycket trafik utan att de gnĂ€llde, nĂ€r han hade gjort sina parodier pĂ„ "Det gör ont" och pĂ„ den ökĂ€nda "Gunilla"... 😎

Postat

LÀgg din hemsida pÄ www.supraservers.net & lagra musikfiler (upp till 25 mb) pÄ www.saveitfree.com. Funkar skitbra för mig iaf, helt gratis.

Anledningen till att du ska lÀgga din hemsida pÄ supraservers Àr att save it free lÀgger reklam pÄ html samt php filer. =).

• 2 veckor senare...
Postat

Du ska utan tvekan testa Manufrog

Konstigt namn kanske, men otroligt billiga, vÀldigt bra, trevlig och hjÀlpsam support (Jag Àr inget ess pÄ servrar o de har varit vÀldigt hjÀlpsamma), inget problem med "tunga" filer (sÄsom egna mp3:or) eftersom det för varje abonnemang anges en tydlig grÀns för hur mkt trafik du fÄr/mÄnad (billigt o köpa till mer om du skulle bli riktigt poppis ;-)

Svensk firma, sÄ inga problem med danska konsumentregler, servrarna stÄr i USA o har hög uppetid (LÀtt att lÀsa av pÄ sidan) och Àrlig redovisning av driftsproblem....

AnvÀnder dom till flera sidor och Àr otroligt nöjd!

Kolla oxÄ vad du fÄr med hos dom!

Bl.a. obegrÀnsade subdomÀner och databaser......

Postat
En till frÄga..

Sen kommer jag att ha tvÄ mindre sidor, den ena tillfÀllig (frÄn och med nu snart till i vÄr) och sen en till liten sida.

Kan jag ha flera sidor pÄ samma serverutrymme och kan jag peka ex. en gratis .tk domÀn pÄ dessa smÄ sidor samtidigt som jag har en .se domÀn för huvudsidan?

Japp! Se Manus FAQ.

Beror lite pÄ om du menar undersidor (typ minsida.se/musik.htm), underdomÀner (musik.minsida.se) eller domÀner som delar plats? (minsida.se, andrasidan.se)

Postat
En till frÄga..

Japp! Se Manus FAQ.

Beror lite pÄ om du menar undersidor (typ minsida.se/musik.htm), underdomÀner (musik.minsida.se) eller domÀner som delar plats? (minsida.se, andrasidan.se)

Verkar ju rÀtt bra.

Med att ha flera sidor pÄ samma server menar jag typ: www.linus.com och www.linusmusik.tk.

Jag förstÄr att man givetvis fÄr ha vanliga undersidor, finns ju inte sÄ mÄnga internetsidor som bara bestÄr av en startsida utan lÀnkar...

rankey (oregistrerad)
Postat

Blev kund dÀr i januari, inte haft nÄt problem under Äret som gÄtt. Funkar klockrent, aldrig varit nere eller stött pÄ nÄt annat strul.

Postat

Blev kund dÀr i januari, inte haft nÄt problem under Äret som gÄtt. Funkar klockrent, aldrig varit nere eller stött pÄ nÄt annat strul.

Det Ă€r mĂ„nga som hyr av dem och aldrig har nĂ„gra problem. Det finns dock mĂ„nga som haft vĂ€ldiga problem med dem, speciellt de som har populĂ€ra sajter 😉

Lite som att spela pÄ lotto

Postat

Jag har haft b-one.net (numer one.com) i nÄgra Är, periodvis har jag haft uppÄt nÄgra gig nedladdade mp3filer, lika mycket bildnedladdningar och rÀtt sÄ mÄnga besökare (inte tusental, men rÀtt mÄnga), och jag har aldrig fÄtt ngn varning om prishöjning eller nedstÀngning. Det skall nog dÄ handla om vÀldigt stora mÀngder det handlar om misstÀnker jag? Men jag har ocksÄ lite lust att testa ngt nytt dock.

Postat

Jag har 2 konton pÄ b-one sedan ett par Är tillbaks, och det har alltid fungerat jÀttebra.

• 4 veckor senare...
Postat (redigerat)
Cliche: "Det Àr inte tillÄtet att ha filer liggande pÄ hemsidan för download utan förutgÄende information frÄn Cliche AB om bruk och begrÀnsningar av detta. "

Har just haft Cliche i telefonluren.

Jag förklarade vilka behov jag har av min webbserver (enstaka nedladdning av dokument, musik-mp3:or, reklam-mp3:or, bilder och PDF:er) varpÄ supporten svarade att PDF:er och text Àr okej men inte musik- eller filmfiler. Det spelade ingen roll om det var sÄ 5 MB eller 50 MB. Det var nedladdning och det var inte tillÄtet. Streaming var det heller inte frÄga om.

Slutligen svarade hon att mitt konto förmodligen inte skulle vara problemfritt ifall jag registrerade mig dÀr.

Vi var överens om att Cliche inte var lÀmplig plats för musikhemsidor.

SĂ„...... Ska vi hitta nĂ„gra fler webbhotell? 😛

Loopia Ă€r trots allt lite dyrt, men det knepiga Ă€r att jag inte hittat ett enda alternativ. 😎

De dyrare Loopia och Aleborg verkar vara de enda nordiska webbhotell dÀr avtalen hÄller för en musiksajt. De tillÄter att man har vad man vill pÄ sin server, sÄlÀnge filerna i sig Àr lagliga. Och vad gÀller min trafikgrÀns pÄ 5GB trafik/mÄnad hos Loopia, har jag aldrig haft nÄgra problem.

Redigerat av Linus
Postat

Jag kör Box Hosting, http://www.box.se/

De hör till de fÄ som har Àkta ASP-stöd trots att det Àr billigt, nÄt som var ett grundkrav för mig.

Supporten Ă€r snabb, men var lite nedlĂ„tande i början (den vanliga "kunden kan ingenting"-attityden), men nu vet de bĂ€ttre! 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.