Jump to content
Annons

I valet och kvalet


teddawid

Recommended Posts

Hej, har sneglat på några ljudkort som skulle passa mig då jag tänkt rusta upp studion lite. Jag letar ljudkort som man kan bygga till med in- och utgångar allt eftersom man behöver. Har en del hårdvaruprylar som jag vill använda till mina inspelningar och då krävs ju en del I/O.

Har kollat in RME HDSP 9652 där man vad jag förstår kan få upp till 24 I/O bara med ADAT och Presonus firestudio där man verkar kunna bygga ut en del.

Det finns ju en hel del Preamps med ADAT, men om jag bara vill ha enkla utgångar med ADAT-interface för att sända till externa effekter och kompressorer, vad bör jag införskaffa då? Det är en djungel därute. Har jag uppfattat rätt att ADAT-ingångar inte går i samma kabel som utgångarna? En optisk kabel klarar alltså 8 kanaler åt det ena eller andra hållet?

Hmmmm, det var nog det jag ville fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En Adat-kabel går bara i en riktning. Den klarar högst

8 kanaler upp till 48kHz

4 kanaler upp till 96kHz

2 kanaler upp till 192kHz

Är annars alldeles utmärkt för massa saker. Billigaste in/ut är Behringer ADDA8000 som, hmm, fungerar. Inte bästa ljudkvaliteten men priset är skönt.

Sen finns det ingen gräns uppåt annat än vad plånboken tål.

Är själv en stor fan av RME, rekommenderar det kortet starkt.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

RME Octamic-D

Line Audio Design 8MP (ADAT-interface är under utveckling till den, men inget datum är satt ännu...)

SM Pro Audio EP84+ATO-expansionen

Behringer ADA8000

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...