Jump to content
Annons

Blood and Honor


Moberg

Recommended Posts

LÅTNAMN: Blood and Honor

ARTIST/GRUPP: Moberg

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 3:25

KOMPOSITÖR: Moberg

PRODUCENT: Moberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5,50

STATUS: Skiss/Färdig demo

Hej!

Postar en Metallåt som jag nyss har skrivit, Det är ju alltid kul med kommentarer både bra/dåliga 😉 . Mina kunskaper om mixning är ju små, men jag hoppas att du gillar låten ändå 😆 ....

Ps. låten finns också i min soundclick-länk...ds (Ps2 Special thanks to Slaptap.ds 😉 )

M.v.h Moberg...

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyssnar nu.

Bra tryck i baskaggen. Dock tycker jag kagge och virvel är lite för låga. Och hihaten för hög ibland.

Virveln vill jag ha lite mer kraftfull också.

Tycker inte att solot låter som rapp. Men byt den mot tex filmsnack. Du vet som Evergrey gör en del. Haha svårt att förklara.

Men i alla fall jag tycker det var bra. Jag gillar din röst rätt mycket också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar nu.

Bra tryck i baskaggen. Dock tycker jag kagge och virvel är lite för låga. Och hihaten för hög ibland.

Virveln vill jag ha lite mer kraftfull också.

Tycker inte att solot låter som rapp. Men byt den mot tex filmsnack. Du vet som Evergrey gör en del. Haha svårt att förklara.

Men i alla fall jag tycker det var bra. Jag gillar din röst rätt mycket också.

Hej på dig Eternal.

Jag förstår vad du menar med "filmsnack"... ska fundera på det .. 😛

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar låten skarpt. Bra lirat också, snygga övertoner.

Tycker mixen låter helt okej. Visst spelar du in med en V-amp eller var det en Pod?

// Joakim

Tack Joakim!

Ja, det är ju övertonerna som gör det i metal 😆

Jag har faktiskt lånat en POD till denna låten...men det går ju förstöra ljudet som kommer från en POD också... 😆😛

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar låten skarpt. Bra lirat också, snygga övertoner.

Tycker mixen låter helt okej. Visst spelar du in med en V-amp eller var det en Pod?

// Joakim

Tack Joakim!

Ja, det är ju övertonerna som gör det i metal 😆

Jag har faktiskt lånat en POD till denna låten...men det går ju förstöra ljudet som kommer från en POD också... 😆😛

...Moberg

Viken pod använde du? var det xt:n eller 2.0:an? Tycker det låter bra, därför undrar jag.

Var och testade en xt idag och tycker den lät bättre än min vox tonelab, ialf hårdrocks-ljuden. Funderar på att byta!

//Joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en POD2.0 som jag har använt här, jag har ju spelat in med V-amp tidigare... Hörde du det? 😲😄

Hörde inte att det var en 2.0, var det de du frågade eller var det om jag hörde att det var en av podarna? 😏

Hur tycker du poden låter i jämförelse med v-ampen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, tänker på Hammerfall.

trummmorna låter muddiga, vad använder du för nått? skulle kanske eq:a virveln, och ljudet över lag är i lägsta laget som någon skrev.

virvel (enligt Jeff Strong: Digital ljudinspelning i ett nötskal)

en liten höjning vid 3 till 5 kHz ökar attacken.

en ökning mellan 8 0ch 10 kHz kan ge klarare ljud.

basen hade gärna fått vara midre basig, mer diskant, tydligare kanske lite dist så den går fram bättre.

bra sång som vanligt. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, tänker på Hammerfall.

trummmorna låter muddiga, vad använder du för nått? skulle kanske eq:a virveln, och ljudet över lag är i lägsta laget som någon skrev.

virvel (enligt Jeff Strong: Digital ljudinspelning i ett nötskal)

en liten höjning vid 3 till 5 kHz ökar attacken.

en ökning mellan 8 0ch 10 kHz kan ge klarare ljud.

basen hade gärna fått vara midre basig, mer diskant, tydligare kanske lite dist så den går fram bättre.

bra sång som vanligt. 😳

Tack sixties!...Hammerfall, inte illa...

Du kan ju trummor/groveagent, jag ska justera lite efter vad du skrev... Det är nog att det är lite mycket reverb på trummorna som gör dom "muddiga".

Jag ska sänka basljudet lite, och vill nog att basen fotfarande ska vara lite anonym, inte ta för mycket fokus från gitarren... Men jag förstår vad du menar, kanske ska testa och se hur det låter...

Tack för tipsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Waow. Snyggt jobb. Mixen kan jag inte säga ett jota om för jag lyssnar just nu i laptopens högtalare. Låten är bra som fan. Lite Denim and Leather-känsla av Saxon fast bra 😉

Fast nån rap finns det inte i låten 😄 Vackert ändå!

Bra jobbat!!

// Steffo

Tack Steffo!

"Denim and leater" vad länge sedan jag lyssnade på (jag förstår likheten du syftar på), jag var ett stort Saxon fan. Får leta upp plattorna igen... 😛

Det där med rap'en får du gärna förklara lite... Jag antar att du inte kallar min "rap" för rap? 😳 ...varför inte?

Kul att du gillar låten!! 😄

..Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Waow. Snyggt jobb. Mixen kan jag inte säga ett jota om för jag lyssnar just nu i laptopens högtalare. Låten är bra som fan. Lite Denim and Leather-känsla av Saxon fast bra  😄

Fast nån rap finns det inte i låten 😄  Vackert ändå!

Bra jobbat!!

// Steffo

Tack Steffo!

"Denim and leater" vad länge sedan jag lyssnade på (jag förstår likheten du syftar på), jag var ett stort Saxon fan. Får leta upp plattorna igen... 🙂

Det där med rap'en får du gärna förklara lite... Jag antar att du inte kallar min "rap" för rap? :rolleyes: ...varför inte?

Kul att du gillar låten!! 😄

..Moberg

Du liksom snackar rytmiskt bara, och varför det inte är rap vete fan. En känsla bara. Lite som när Tom Jones kör en pratvers i Green, green, grass of home. Inte fan är det rap, men det gör inte saken sämre.

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Haha... du har kanske rätt. Tack för förklaringen! 😄

Cool.

Har tänkt på din låt hela dan. Kliar i fingrarna som rackarns att göra färdigt den där metallåten som gnager i skallen...

Tack för inspiration. / S

EDIT: svor lite för mycket

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Haha... du har kanske rätt. Tack för förklaringen! 😛

Cool.

Fan, har tänkt på din låt hela dan. Kliar i fingrarna som fan att göra färdigt den där metallåten som gnager i skallen...

Tack för inspiration. / S

Gör det! 😄 Härligt att man kan inspirera. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Haha... du har kanske rätt. Tack för förklaringen! 😛

Cool.

Fan, har tänkt på din låt hela dan. Kliar i fingrarna som fan att göra färdigt den där metallåten som gnager i skallen...

Tack för inspiration. / S

Gör det! 😄 Härligt att man kan inspirera. 😄

Attans, nu hann du citera mig innan jag tog bort svordomarna.

Jag som är en jättesnäll kille egentligen... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Haha... du har kanske rätt. Tack för förklaringen! 😎

Cool.

Fan, har tänkt på din låt hela dan. Kliar i fingrarna som fan att göra färdigt den där metallåten som gnager i skallen...

Tack för inspiration. / S

Gör det! 🙂 Härligt att man kan inspirera. 😄

Attans, nu hann du citera mig innan jag tog bort svordomarna.

Jag som är en jättesnäll kille egentligen... 😄

Mmmm SÄÄÄKERT.... 😉

😛 Hahaha ...jag tror dig 😄

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har inte lyssnat på låten, men heter inte europas största nazist organisation just "blood and honor" ?

Jo, tror att det stämmer. 😉 Men det är inget jag är involverad i, jag tycker om alla "raser".... så länge de är hårdrockare förstås! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...