Jump to content
Annons

C.O.D - In the end


Mutz

Recommended Posts

LÅTNAMN: In the end

ARTIST/GRUPP: C.O.D

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 3,42

KOMPOSITÖR: C.O.D

PRODUCENT: C.O.D

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5meg

STATUS: Klar?

Håller på och mixar några låtar vi spelat in. Här har ni In the end som är en rockig metal rökare! Så vad tycker ni om låt mix mm?

C_O_D_In_the_end.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenis Mutz...va tusan...har du släppt HC??? 😄

Mix?...det första som slår mig är allt för höga bastrumman och den låga sången. Min sunkiga lyssning gör det omöjligt att säga mer just nu...

hehe... Njaa... Men det har blivit mer å mer metal över just C.O.D

Hög kagge tycker... kanske det kanske....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också crappy lyssning här nu men jag försöker ändå...

Tycker kanske inte att kicken är för hög om det ska vara modern metall. Kanske dra ner lite på diskanten så det inte låter så jättetriggat. Behåll volymen på kicken med försök få upp lite mer tryck på gitarr, bas och sång istället. Sen undrar jag varför du triggat virveln?

Annars låter det väldigt metal över mixen tycker jag, och det är väl det det ska göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också crappy lyssning här nu men jag försöker ändå...

Tycker kanske inte att kicken är för hög om det ska vara modern metall. Kanske dra ner lite på diskanten så det inte låter så jättetriggat. Behåll volymen på kicken med försök få upp lite mer tryck på gitarr, bas och sång istället. Sen undrar jag varför du triggat virveln?

Annars låter det väldigt metal över mixen tycker jag, och det är väl det det ska göra?

Gott med lite tankar!! Har facktist redan dragit ner lite på klicket på kaggen efter denna mixen.

Jag har jobbat som f** på att få bra snärt i virveln utan bra resultat. Så tillslut blev det att jag triggade undermicken har behållt den övre och distat den... Blev inte nöjd med det... tyvärr....

Visst ska det låta metal om ljudet.

Redigerat av Mutz
Link to comment
Dela på andra sajter

Klicket i kaggen är inget problem alls. Hela trumpaketet har bra nivå, men övriga intrument + sång behöver höras mer. Dra ner hela trumpaketet en aning.

Jag skulle byta ut virvelsamplingen på stört. Identifieras med en kort trasient i nuläget. Finner inte det där smaskiga trä smacket i den nuvarande virveln.

Gitarrerna verkar ha bra frekvensplacering i mixen, men som sagt, trummorna måste verkligen sänkas en del.

Mvh Ken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...