Jump to content
Annons

Musikmobiler


Umemagnus

Recommended Posts

Ska snart skaffa ny mobil som klarar mp3... kan man få lite råd om bra modeller... Mina krav; Att kunna lyssna på mp3, kunna ha mp3 som ringsignal... ja.. de var väl de... ang kameradelen så bryr jag mig inte... dagens mobiler har ändå så halvkassa kameror för att det ska bli nåt bra 😆 (å med denna kommentar tänkte jag få igång tråden lite) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du får svar på söndag om du skall vänta eller köpa... Sony-Ericsson har bra kameror men genom samarbetet med Sony har de hela Walkman-bakgrunden. Tror att det antingen har kommit en, eller ska komma en, som är sanslöst bra. Gitarristen i mitt hobbycoverbandet råkar vara chef inne på S-E... Gissa om jag tänker skaffa den!?! MohahahaHA! 😄 (Min variant av galen-forskare-skrattar-högljutt-åt-ett-monster-han-har-skapat-i-sitt-vansinne-skratt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa en Sony Ericsson.. Men välj hellre en K800i än en walkmanversion.. det är samma ljud och expantiosnmöjlighet i minnet.. du får en bättre kamera på köpet och den kommer att glädja dig mera... 😄

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&...m=pp1&pid=10407

EDIT: K800i har INTE en halvkass kamera.. Den är bra med autofokus och mycket bra optik... 3,2 megapixler räcker till det mesta.. Det enda som saknas är manuel (analog) zoom..

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte W850i härom veckan och är verkligen skitnöjd med i stort sett allt.

EN störande sak med den är att överföringshastigheten via USB-kabeln till datorn är SLÖ. En låt tar ett ANTAL sekunder. Typ 20. Men detta "problem" har även K800i. Lite störande tycker jag.

Annars så är det i stort sett inga fel alls på den 😄.

K800i använder andra minneskort än W850i. Tänk på det. M2 tror jag K800is heter. En polare i klassen köpte en 1GBs minneskort för 700 spänn häromdagen. Visserligen på Expert, men ändå.

W850i i kör Memory Stick Pro Duo vilket enligt mig är bättre. Jag ska snart uppgradera 1GBs kortet som följde med till ett 4 GBs för 1500 spänn. Finns även 8 GB-kort. Perfekt med andra ord, till relativt vettiga priser.

Walkmanfunktionen i telefonen funkar jättebra. BRA ljud och en liten equaliser följer med. Dessutom bra hörlurar!

Nu låter jag som värsta W850i-säljaren... Men jag kan faktiskt inte klaga på denna underbara manick.

Kameran är ju inte som K800is, men jag har ju en digitalkamera som tar BRA bilder så det gör ingenting alls. 😆

Justja TrackId är coolt som fasen med. Det har inte de andra 😮

Redigerat av Tobb
Link to comment
Dela på andra sajter

Föredrar SonyEricssons mp3-spelare,men hatar mobilen i sig. Gillar Samsungs mobiler men hatar deras mp3-spelare. 😏 Kass handsfree och spelaren stänger av sig när man kollar sms och så. Åtminstone min, SGH-Z150.

LG kan jag uttala mig om imorgon. Kvinnan-i-mitt-liv hämtar ut en imorgon. Kan återkomma senare på den punkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: K800i har INTE en halvkass kamera.. Den är bra med autofokus och mycket bra optik... 3,2 megapixler räcker till det mesta.. Det enda som saknas är manuel (analog) zoom..

I jämförelse med en dedikerad kamera så är den halvkass. Den kommer ju inte ens i närheten. Men för att vara en mobilkamera så är den ju helt ok.

Mycket bra optik? Skojar du med mig?

Antal pixlar är ju inte särskilt relevant.

Jag skulle nog satsat på en W850i. Jag har själv en W810i och den är bra den med, bortsett från den höga brusnivån. Annars är den kanon.

TrackID funktionen känns mest som en kul grej som man testar en gång sen glömmer bort. Men annars är det en klar förbättring av den redan bra W810i.

Motorola Rokr E2 är ju ett vettigt alternativ annars.

Jag kan även rekommendera att surfa runt lite på http://www.mobile-review.com/ om du inte redan gjort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en SonyEricsson W800i och den funkar bra som "freestyle". Riktigt bra ljud i de medföljande hörlurarna men efter ett halvår eller så finns det risk för att kontakten till telefonen kan bli lite glapp så att ljudet bryts, vilket är lite störande. Det kanske blir bättre med en ny sladd, vad vet jag, men ändå lite irritarande att behöva köpa nya sladdar lite då och då. Nästa mobil blir en som har minitele-utgång så att man kan ansluta vilka lurar man vill utan att behöva använda första delen av handsfree-sladden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar fortfarande att någon kunde göra en bra telefon som är liten och lätt - och som man kan RINGA med - och INGET ANNAT! 😏

Jag tycker det är trist att behöva betala för utvecklingskostnaden för alla dessa "finesser" som jag ändå aldrig kommer att utnyttja. Jag använder knappt ens SMS. Lyssna på musik? Har inte haft någon freestyle - och hade jag velat ha något sådant, så hade jag inte valt en mobiltelefon med den möjligheten, utan en freestyle eller MP3-spelare e dyl. Kamera i mobilen med skitdålig optik (som SAMTLIGA har) - nej tack! Ska jag fotografera så tar jag hellre med mig en kamera, så att man ser vad det ska föreställa. T o m de sämsta digitalkamerorna är ju våldsamt mycket bättre än de bästa kameramobilerna!

Bakåtsträvare? Kanske det - men det irriterar mig att behöva betala för funktioner som jag inte har någon användning för... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag skulle vilja ha en mobiltelefon som nästan inte är mobil, dvs gärna en sån där gammal ombyggd svart bakelittelefon med redig lur och allt...

Just ett par dagar efter jag hade tänkt tanken för ett par år sedan slog jag på tv:n och får se en sketsch med en som svarar i en sån på tunnelbanan. 😛😆😆

Jag förstår Claes tankar. Har inte Siemens en rätt enkel? Förvisso får du säkert sms-möjlighet att stå ut med...?

🙁🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar fortfarande att någon kunde göra en bra telefon som är liten och lätt - och som man kan RINGA med - och INGET ANNAT! 🙁

Jag tycker det är trist att behöva betala för utvecklingskostnaden för alla dessa "finesser" som jag ändå aldrig kommer att utnyttja. Jag använder knappt ens SMS. Lyssna på musik? Har inte haft någon freestyle - och hade jag velat ha något sådant, så hade jag inte valt en mobiltelefon med den möjligheten, utan en freestyle eller MP3-spelare e dyl. Kamera i mobilen med skitdålig optik (som SAMTLIGA har) - nej tack! Ska jag fotografera så tar jag hellre med mig en kamera, så att man ser vad det ska föreställa. T o m de sämsta digitalkamerorna är ju våldsamt mycket bättre än de bästa kameramobilerna!

Bakåtsträvare? Kanske det - men det irriterar mig att behöva betala för funktioner som jag inte har någon användning för... 😛

Kan inte göra annat än att hålla med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...