Jump to content
Annons

Ulrich Drechsler


DåligtGehör

Recommended Posts

Annons

Lyssnade lite.. Men tycker dom inte håller måttet på nåt vis.. Fina intentioner men det räcker inte ända fram. Lite för barnsliga kompositioner (av det man hinner höra) samtidigt som dom faktiskt inte spelar tillräckligt bra. Vad är det med tyskar och jazz? Har fortfarande inte hört det svänga om en tysk och väntar fortfarande på att bli överbevisad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, Visst ger dig rätt i att det är rätt enkelt. Fast det där med att inte spela tillräckligt bra fattar jag inte. Eller rättare sagt så hör jag det inte - men jag lyssnar iofs på hela plattan.

Men det där med tyskar och jazz har jag aldrig tänkt på. Men de ända jag kommer på är frijazzarna Brötzmann, Mangelsdorf, Schlippenbach - det kanske inte är vad man brukar tänka på som ett vanligt jazz-sväng direkt. Annars är det bara Eberhard Weber och han har jag lite svårt för pga ljudet från hans el-kontra vilket jag inte uppskattar. Fast det verkar ju konstigt om de inte skulle kunna finnas bra dyska jazzmusiker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...