Jump to content
Annons

Melodica


Wernborg

Recommended Posts

Tja

Snöat in lite på att försöka hitta en melodica. Känner inte riktigt för dom där nya i plast fast priset är attraktivt. Hohners gamla piano 27 verkar kul. Har nästan blivit som en drog att kolla nätannonserna efter ett gammal juste instrument.

# Har ni tips på bra instrument?

# Vilka virtuoser finns i ämnet?

# Är det coolt/ocoolt med melodica?

# Ska jag dricka pilsner och spela hårdrock istället?

# Eller kaffe och jazz?

Hoppas det finns lite svar där ute?

Over and out..... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hohner är väll tha shit när det gäller melodica. Jam har en ljusblå variant. En kompis till mig köpte en sån för 300. den blev ganska snabbt ostämd och den läcker kondens och saliv. ingen höjdare.

Jag tycker melodica är lite tjatigt. fräckt att ha på några låtar men va sparsam.

Några som använder (eller använde?) melodica mycket är (var?) det svenska bandet wannadies. rekomenderas varmt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodica är ett fantastiskt instrument! Kan göra väldigt mycket för produktioner att få in ett levande blås istället för en synth.

Jag har Hohners gröna soprano-modell, den har inte riktiga pianotangenter, utan knappar. Den låter fint, är från sextiotalet och håller stämningen. Ska nog köpa den röda alten och en med pianotangenter också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat en polares Honer och jag gillar att det är knappar men det är ju en smaksak. Själv har jag köpt en Apollo Melodika. Vet inte om den räknas som en "B"-melodika eller ej, men jag tycker den låter bra. Kostade inte sådär supermycket heller. Runt en 500:- tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...