Jump to content
Annons

Gitarr mickar till en B.C Rich


Jonathanhitochdit

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte byta ut mickarna?, hambuckers?, pickups? (vet inte vad det kallas) så min B.C Rich får ett bättre ljud. Vad för mickar föredrar ni som passar bra till metal och som är inte för dyra eller billiga o kass.

och om jag skulle köpa en EMG81. Kan jag ta en ut mick och stoppa in del eller kommer ljudet va jätte kass? måste man ha 2? hehe

Jo, vet ni nån hemsida där dom beskriver tydligt och lätt hur man byter ut mickarna?

Jag har hittat ett par sidor fast där är doms hand alltid i vägen eller att dom visar hur man byter på Stats.

MVH

/Jonathan 😉

Redigerat av Jonathanhitochdit
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varken JB eller ´59 är jättelyckade till metal, de har en rejäl boost i mellanregistret och vid hård metal är det där man brukar skära. Funkar finemang till hårdare rock som exempelvis G´n´R och liknande band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, hur skulle det bli om man hade en EMG 81 och en B.C Rich mick?

Skulle ljudet bli hemskt konstigt eller kan det också gå för sig 😉

och hur vet man vilken man ska köpa? det finns olika namn som Passiva och sånt =/

När man spelar rejält distat kör man nästan alltid på enbart stallmiken så börja med att byta den.

Link to comment
Dela på andra sajter

utan att ens ha spelat på en gitarr med emg mickar kan jag ändå säga att det kommer att funka. att byta BARA ena micken går också utmärkt. dock måste du bestämma dig för vilken du använder mest alt. vilken av dina ordinarie som låter sämst, förstås. själva bytet klarar du garanterat av själv om du inte har tummen mitt i handen.(annars fråga i affären där du köper micken.) lödkolv och lite tenn måste du dock låna. för övrigt kan gitarrkillen på din lokala musikaffär svara bätttre på din fråga än de flesta inläggen här utan att låta dryg. hade rockers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varken JB eller ´59 är jättelyckade till metal, de har en rejäl boost i mellanregistret och vid hård metal är det där man brukar skära. Funkar finemang till hårdare rock som exempelvis G´n´R och liknande band.

Dude!!!! vad heter mickarna?? (exakta namnet på dom) de är ju sånna jag har letat efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...