Jump to content
Annons

Starta ett musikproduktions-/inspelningskollektiv?


tbruce

Recommended Posts

Jag fick nån random idé att det skulle kunna vara jävligt kul att samla ihop lite skönt folk som håller på med datorbaserat musikskapande, i en lägenhet i någon av sveriges större städer. Inte direkt som ett band, utan bara så man kan bolla lite idéer, lära sig av varandra, låna varandras utrustning, instrument och färdigheter vid behov, kanske få nya nyttiga kontakter, hamna i nån sorts allmänt kreativ miljö... och ja inte minst ha nånstans att bo. 😆

Det känns som att det skulle kunna vara ett grymt schysst sätt att både lära sig massa på, få mycket musik gjord, och dessutom ha kul. 🙂 Jag har ingen aning om hur man startar ett kollektiv, men antar att det bara är att hitta folk och en lägenhet egentligen... 😆 Ingen här som tycker det låter som en kul grej? 😄

EDIT: skrivfel.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ibland längtar jag tillbaka till det kollektiva boendet. Det har absolut sin charm och öppnar för mycket möten men naturligtvis även en del motsättningar vilket även finns i tvåsamhet.

Fast jag tror inte på kombinationen lägenhet, många personer, musikskapande samt boende. Mer att ha en lägenhet eller lokal som någon slags gemensam kreativ och hjälpa varann miljö. Nästan som att ha tillgång till en gemensam studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag tror inte på kombinationen lägenhet, många personer, musikskapande samt boende. Mer att ha en lägenhet eller lokal som någon slags gemensam kreativ och hjälpa varann miljö. Nästan som att ha tillgång till en gemensam studio.

Amen to that.

Tor, om du styr upp'et i Stockholm kommer jag och hälsar på 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag tror inte på kombinationen lägenhet, många personer, musikskapande samt boende. Mer att ha en lägenhet eller lokal som någon slags gemensam kreativ och hjälpa varann miljö. Nästan som att ha tillgång till en gemensam studio.

Jävligt sant egentligen. Bara att då blir det ju en extra kostnad istället för en minskad... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Gör som dina polare i slaggeklubben och dra till Berlin. Billigare liv och häftigare scen.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...