Jump to content
Annons

MIDI fördröjning


jonnerstone

Recommended Posts

Hej jag behöver ett svar/lösning på mitt problem och det är Akut då min deadline närmar sig med stormsteg.

Jag använder Cubase SX3 med ett E-mu 0404 Ljudkort på en 3Ghz pentium och 1Gb minne ( Som annars fungerar klockrent). Jag använder mitt Clavinova som MIDI klaviatur vid piano och padpålägg och ett MIDi start 2 vid lead, bas och orgel ljud.

Problemet är att MIDI eventsen ofta (inte alltid) blir förskjutna i tid i förhållnde till hur jag spelat dom (oberonde vilken klaviatur jag spelat på) Min latency på ASIO:n är det inget fel på 7 ms funkar alldeles utmärkt. Det är alltså sen vid uppspelning som MIDI Ljudet kommer senare, vilket gör att jag måste justera dom manuellt för att få det tight.

Vad beror detta på???

Snälla hjälp

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har spelat proffesionelt i 15 år och sysslat med cubase ända sen Atari tiden.

Det har inget med kvantisering eller hur jag spelar att göra utan att cubase registrerar mina tangentnedtryckningar c:a en halv sekund senare. Har aldrig råkat ut för detta tidigare och undrar om det går att ordna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla i Cubase-delen av forumet, så hittar du en klistrad tråd som handlar om emulerade portar...

Dina problem verkar vara ett klockrent exempel på just detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...