Jump to content
Annons

Ond som jag är ...


Union

Recommended Posts

Guddagens!

Och jo, jag gillar också den däringa boken.... 😎

Jag antar att du syftar på bibeln? Jo, jag råkar faktiskt vara religiös (kristen). Men det är inte något jag sjunger om i musiken jag gör. Visserligen har jag inte sjungit alls till någon av mina låtar hittills, men det beror mest på att jag inte har någon mikrofon. Men det kommer 😄.

Näpp, jag menar den något mer sci-fi-betonade boken du nämnde (fast jag ser den nästan som en bibel ibland 😉), som jag råkar ha en figur från i min avatar... 🙂

Jaha ja 😄. Jag tänkte nämligen på att du skrev "Gud"-dagens och trodde det var någon koppling där. Och ja, den version jag har av hela serien liftarens guide till galaxen påminner inte om något annat än en bibel 😛. Jag har tyvärr inte sett filmen, men jag antar att roboten kommer därifrån? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjabaaa... Gillar du kanske även Rob Hubbard? Han har skrivit en del oförglömligt han med sirru, fast till C64:an. T.ex musiken till Delta, Commando, och International Karate. Ojojoj.... Vilken man.

Absolut! Han går under de där som jag inte kunde komma på just när jag skrev inlägget 😄. Han är en av de absolut bästa! 😉

Då förutsätter jag att du har SIDplayer och SID2WAV?

Det var ett tag sedan jag var riktigt aktiv i mitt lyssnande på sådan musik. Om du känner till radioserien som gick på p3 under namnet syntax error så kan jag säga att det var då jag fick upp intresset för musiken. Jag spelade visserligen både en del commodore, nintendo 8/16-bitar, sega mega drive och gameboy när jag var liten knatte, så det var inte svårt att börja gilla musiken "igen".

Sidplayer känner jag till, men jag har det inte längre. SID2WAW? Jag har letat som en galning efter ett sådant program utan framgång, det måste jag se till att tanka. Tack för tipset! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejs och välkommen hit, öl finns i kylen.

Jag dricker tyvärr inte alkohol. 😎 Men tack ändå.

Fanns det läsk?

😉

Men...

men...

Det är ingen...

Öhh...

Det är ju...

...bara öl...

😄 tja...

En saft dunk ska det väl finnas här någonsta... 😛

NEJ!!! RÖR INTE DUNKEN!!!

Öh...

...

Hmm...

Här kanske...

Nej den flaskan det...

där är glidslem, det ska du inte dricka...

Hehe, ja sprutorna ska du inte bry dig om hehe, det är någon veterinär som har glömt dem här bara...

Hm...

Jo!

Ja! Där bakom plastpåsarna med ko...

😄 bakpulvret, där finns en Festis. 😎

Hoppas du kommer att trivas här!

Lite rörigt i kylen bara...

Haha! 🙂 Ja, fetsis är gott. Tack så mycket! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Kristen rollspelare, vad säger du om Allan Rubin's korståg mot rollspel under 90-talet? 😉

Skämt åsido - välkommen!

edit: wow, 199 inlägg... undrar när mitt 200:e kommer...

Haha, jag kännde faktiskt inte till något sådant korståg. Men jag vet att det var ett tag alla rollspelare betraktades som galna. Men hela den debatten fick mig inte att tänka på något annat än debatten kring dataspelande, vilken jag uppfattat som lika omogen och oigenomtänkt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabaaa... Gillar du kanske även Rob Hubbard? Han har skrivit en del oförglömligt han med sirru, fast till C64:an. T.ex musiken till Delta, Commando, och International Karate. Ojojoj.... Vilken man.

Absolut! Han går under de där som jag inte kunde komma på just när jag skrev inlägget 😄. Han är en av de absolut bästa! 😉

Då förutsätter jag att du har SIDplayer och SID2WAV?

Det var ett tag sedan jag var riktigt aktiv i mitt lyssnande på sådan musik. Om du känner till radioserien som gick på p3 under namnet syntax error så kan jag säga att det var då jag fick upp intresset för musiken. Jag spelade visserligen både en del commodore, nintendo 8/16-bitar, sega mega drive och gameboy när jag var liten knatte, så det var inte svårt att börja gilla musiken "igen".

Sidplayer känner jag till, men jag har det inte längre. SID2WAW? Jag har letat som en galning efter ett sådant program utan framgång, det måste jag se till att tanka. Tack för tipset! 😛

Yo! Jag skapade just en tråd till C64-musikens ära på tal om detta! Bifogade lite länkar och skit...

Kolla in ------> https://www.studio.se/index.php?showtopic=31777

Link to comment
Dela på andra sajter

men tjeena.. ja det var en fin presentation. kanske man skulle göra nåt liknande på sin, haha... 😆

hmm, jag känner några Palm däruppe i storstaden.. Samuel, Daniel, Micke?

Välkommen hit iaf! 🙂

/Robban

Oooooj...

Jag råkar ha inte mindre än tre kusiner som råkar heta Samuel, Daniel och Micke. Micke har en liten studio och han spelar i något funk-band där de kallar sig Office Crew, de är riktigt duktiga faktiskt.

EDIT: Stavning. 😆

absolut! 🙂 sicken liten värld serru.. 😳

Joda, office crew e helt ok. såg dom i somras på Fest i nord. 🙂 Du lyssnar inte så mkt på soul/funk å sånt som de lirar då eller?

😱

Även jag har en studio här nere i kalmar-trakterna... det är grymt skoj med musik, vet inte hur man skulle klara sig utan den.. 😄 har du msn?

Link to comment
Dela på andra sajter

men tjeena.. ja det var en fin presentation. kanske man skulle göra nåt liknande på sin, haha... 😛

hmm, jag känner några Palm däruppe i storstaden.. Samuel, Daniel, Micke?

Välkommen hit iaf! 🙂

/Robban

Oooooj...

Jag råkar ha inte mindre än tre kusiner som råkar heta Samuel, Daniel och Micke. Micke har en liten studio och han spelar i något funk-band där de kallar sig Office Crew, de är riktigt duktiga faktiskt.

EDIT: Stavning. 😛

absolut! 🙂 sicken liten värld serru.. 😛

Joda, office crew e helt ok. såg dom i somras på Fest i nord. 🙂 Du lyssnar inte så mkt på soul/funk å sånt som de lirar då eller?

:rolleyes:

Även jag har en studio här nere i kalmar-trakterna... det är grymt skoj med musik, vet inte hur man skulle klara sig utan den.. 😛 har du msn?

Jag måste erkänna att musiken de gör inte är någon lyssnar på personligen. Funky house och deep house är genrer som kan hitta mycket jag gillar inom, men deras lite mer "strikt traditionella" funk/soul är faktiskt inte något som faller mig i smaken.

Men de är som sagt duktiga på det de håller på med. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...