Jump to content
Annons

8 strängad gitarr


newform

Recommended Posts

Bra saker hit och dit går fan inte att bestämma sig. Är inne på att köpa en 8 strängad nu men, det där med gitarrer är ett jävla helvete.

vad säger ni om nevborn guitars, blackmachine och conklin guitars skulle gå in i ringen, vem blir segraren?

har hört att nevborns gitarrer inte håller stämningen, blackmachine ser ju sanslöt snygga ut och conklin är ju lite egna måste jag säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eller så kan du skicka ett mail till Ibanez och be dom bygga en custom 8 😆

Dom har ju byggt 8:or förr (Fredrik Thordendal, Mårten Hagström och Dino Cazares) så dom borde veta hur man gör.

Well, well, detta inlägg är inte så superallvarligt menat... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns en aning onödigt med en 8 strängad. Inte bara kommer den kosta multum, den kommer vara svårspelad om du vill spela något annat än lågsträngsmetal. Dessutom behöver du stora händer som fan.

Köp en 7 isf och stäm ner ett helt tonsteg istället. Du kommer antagligen blir mer nöjd både med priset och spelbarheten i gitarren. Mina 0,2 cent.

Link to comment
Dela på andra sajter

well gitarren är i största del till dödsmetall. har varit inne på sjusträngad, visst det är kul det med. 😛 8 strängar är fortfarande i första hand.

pröva o ta en 7strängad med skittunna strängar istället.. blir lite billigare.. 😄

jag körde grind med min 6str. jackson o den lät bajsbra!! nerstämt till B med 0.11-0.49

körde även ett tag 0.10-0.46, det var helt sjukt va man kunde svaja... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle satsa på en blackmachine 884, skall vara riktigt bra enligt vad jag har hört från folk som prövat!

Ibanez 8:or går nog bort om du inte har spons hos dom, deras custom shop är nämligen bara tillgänglig för deras artister

Link to comment
Dela på andra sajter

Nevborns stall är värdelösa, därför som meshugga bytte till ibanez. Ibanez bygger endast 8 strängade costum till deras sponsrade artister.

Om du väntar i halvår år så kommer halo ut med en 8 strängad gitarr i massproduktion som skall ligga på 1000 dollar.

Annars är det blackmachine som gäller.

Jag har varit i kontakt med den här killen

http://home.swipnet.se/musikteknik/

Och han kan bygga 8-strängade, jag har tyvärr inte råd att bygga min riktigt ännu så jag kan inte säga något om kvaliteten, men han verkar vara kunnig.

Redigerat av Desecrated
Link to comment
Dela på andra sajter

Nevborns stall är värdelösa, därför som meshugga bytte till ibanez. Ibanez bygger endast 8 strängade costum till deras sponsrade artister.

Om du väntar i halvår år så kommer halo ut med en 8 strängad gitarr i massproduktion som skall ligga på 1000 dollar.

Annars är det blackmachine som gäller.

Jag har varit i kontakt med den här killen

http://home.swipnet.se/musikteknik/

Och han kan bygga 8-strängade, jag har tyvärr inte råd att bygga min riktigt ännu så jag kan inte säga något om kvaliteten, men han verkar vara kunnig.

Okej 😕

blackmachine, dom är bra enligt dig alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...