Jump to content
Annons

Kobben


equality

Recommended Posts

Jag är väl inte nån större naturlyrikfantast men det är en fantastiskt skön och behaglig låt du fått till!

Vadå taffligt gitarrspel?? Det är ju kanon liksom, piano och bas.

Kanske sången är lite otydlig (svårt att höra texten på vissa ställe (förrutom den nu berömda "röven" 😎 )) och kanske trumkompet är lite murrigt. Är faktiskt osäker på vilken version jag hör, är det vispar eller congas? Tror det är vispar...och i så fall skulle jag vilja lyckas ladda ner congasversionen men jag fick bara ner en textfil på x antal tusen sidor och jag har svårt att urskilja congasen bland alla konstiga tecken 😳 .

Nåväl mina invändningar är bagateller.

Kanonskön låt med härligt sound och rum och som nog gör sig ÄNNU bättre i juni men som är helskön i början av oktober. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

pwayne: Jag är väl fast i naturträsket. Ger utrymme för metaforer men kan tänka mig att det kan uppfattas som lite flummigt och en del lättköpta "poänger". Vet ju vilken kaliber dina texter håller och skulle behöva gå i den skolan. Låten går numera under arbetsnamnet "röven" eller "roeven" för att Sonar ska vara nöjt 😱 . Behöll visparna när jag lade till congas som inte står ut särskilt mycket i mixen. Hörs bäst i mellanpartiet av pianosolot. Förhoppningsvis nytt percussionpålägg så småningom.

Jocke: En blir glader... 😱😱

BS: 😎 En får tacke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Säger bara sanningen 🙂 Eller på Danska jeg fortaeller kun det som aer sant for satan 😳 .

Burrrrrning Svend

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...