Jump to content
Annons

Cubase problemet kvarstår.


trancer

Recommended Posts

Jobbat i samma program i ett par år nu, inga ändringar ... igår började hela cubase balla ur.

Jag har testat döpt om namnet på filen som cubase ber mig göra, och det är inte fel på några vsts.. eftersom jag använt dom i flera år samma prylar + att jag får även samma fel när jag bara kör 24-track audio.

Vad ska jag ta mig till!? blir snart knäckt 😆

jacob.JPG

När jag får detta fel så måste jag in i aktivitetshanteraren och stänga ner programmet där.. men när jag stänger ner Cubasesx.exe så rebootar datorn 😄

hora.jpg

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har du provat att kontakta supporten då?

Dom kan säkert hitta rätt på vad som är problemet med hjälp av log-filen.

Jag har kollat logfilen, står inga felmeddelande alls.. datorn låser sig, så det verkar inte ens som programmet hinner editera logfilen.

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Exception code: C0000005 ACCESS_VIOLATION

Fault address: 3EABB3A4 02:000023A4 C:\Program Files\Steinberg\Vstplugins\AutoTuneVST.dll

Registers:

EAX=fffffe26 ECX=09a88e70 EDX=09cd0078 EBX=00000000 ESI=2579cd00 EDI= 00000002

EBP=0012e608 EIP=3eabb3a4 ESP=0012e59c CS= 0000001b SS= 00000023 Flags=00210212

DS= 00000023 ES= 00000023 FS= 0000003b GS= 00000000

Float Save:

Control Word= ffff027f Status Word= ffff0020 Tag Word=ffffffff

Error Offset= 3eabb301 Error Selector=01c9001b

Data Offset= 0012e5a8 Data Selector= ffff0023

Cr0NpxState= 00000000

Tror jag hittat felet... min Autotune ballar tydligen ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag hade ett likanande problem för några veckor sedan i Cubase SX2. Jag fick samma felmeddelnade som du får och jag kunde inte längre öppna projektet. Datorn som jag använde var en Pentium 4 3.0 Ghz med 1 g minne.

Lösningen kom då jag kopierade projektet till en annan dator (3.2 Ghz med 3 G RAM minne). Här kunde jag öppna projektet utan problem! Samma effektpluggar var installerade på båda datorerna. Vad felet var fick jag aldrig riktigt reda på. Antingen var det någon VST plugg som hängt sig precis som Linus skriver men mest troligt var att jag hade lastat projektet med alldeles för många pluggar. Förmodligen tog minnet i datorn slut och när jag skulle ladda in projektet så gick det helt enkelt inte.

Jag skrev till supporten på MI7 men han visste inte riktigt vad det berodde på. Han erbjöd sig att försöka öppna projektet om jag skickade över det till honom. Jag gjorde dock inte detta då jag själv kunde lösa problemet.

Vet ej om detta kan vara till någon hjälp men förlj länken här intill så kommer du till min problem tråd.MIN PROBLEM TRÅD 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...