Jump to content
Annons

Styra ljud i lurar/monitorer från cubase


Jon Rinneby

Recommended Posts

Såhär ligger det till... Har ett creative x-fi ljudkort med en extern enhet där jag kopplat in lurarna på framsidan. På baksidan av ljudkortet har ja kopplat in monitorerna...

Problemet är (som för många andra - jag vet!) att jag vill kunna reglera volymen på lurarna/monitorerna speratat, för mixning/mastring.

Jag använder Cubase och i VST-connections har jag addat en Output för lurarna (front L/R) och en för Output för monitorerna (Rear L/R). Problemet är bara att man helst vill slippa ändra varje enskild kanalas output då man ska skifta mellan lurar och monitorer, tycker det borde gå att ändra output på "masterreglen" på nått sätt?

Tänker jag helt fel? Vill helst slippa köpa en mpatch-2, detta borde gå att lösa tycker man... :[

Hjälp

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Låter krångligt.

Personligen tycker jag att man skall välja enkla lösningar för sina musikgrejer.

Att switcha masterregelns output varje gång du skall bya mellan monitorer eller hörlurar verkar jobbigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter krångligt.

Personligen tycker jag att man skall välja enkla lösningar för sina musikgrejer.

Att switcha masterregelns output varje gång du skall bya mellan monitorer eller hörlurar verkar jobbigt.

Det är ett klick med musen?... måste va minst lika jobbigt som att sträcka sig efter volymkontrollen på en switch eller liknande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...