Jump to content
Annons

Borttappad Steinberg Key


Michael

Recommended Posts

Annons

Jag tror att det klan vara så här:

När någon av de bättre konkurrenterna om "sequencermarknaden" upptäcker att det kan vara en fördel att inte "låsa in sig" för mycket så kommer de att tjäna en hel del pengar.

Jag kan dra en parallell med en bransch där jag själv huserat/ar för en del av mitt uppehälle.

Quark Express: Marknadsledande för poffs för några år sedan med ett mycket bra program, branschstandard. Men fruktansvärt omöjliga att ha att göra med när det gäller hårdvarunycklar, uppdateringar, donglar, tillägg och krångel.

PageMaker/Indesign: Bra program, men traditionellt ett snäpp efter Quark när det gäller programmets fördelar som verktyg. Fast med enkla uppdateringsrutiner, inga donglar och annat elände.

(Båda finns naturligtvis att ladda ner på nätet crackade...)

Jag har själv slitit mitt hår i förtvivlan när jag fick ägna veckor åt att få fram en uppdatering av Quark Express från Irland. När jag till sist hotade med juridiska åtgärder via en advokat när jag hade en kund som väntade på sin leverans och jag var låst innan jag fått uppdateringen av programmet (jag hade material från en annan inblandad gjord i en nyare version än jag själv hade) så kom det så småningom en uppdatering...

Gissa vilken som är vinnaren? Gissa vilket program som användaren helst köper ? Gissa vilket program som år efter år vunnit mark?

Redigerat av Violiner
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...