Jump to content
Annons

Trance_Freak (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Tja jag har typ nyss börjat med FruityLoops Studio 6, och har gjort kanske 2 lÄtar eller sÄ...

Jag fatta inte riktigt vad "Beats" Àr, hur man skapar det os.v

(jag sökte pÄ forumet föst men hittde inget speciellt om det)

Skulle vara bra ifall det fanns nÄgon Guide film eler nÄtt, dÄ skulle det vara enkare....

Annons
Postat (redigerat)

aha,,,

Redigerat av Trance_Freak
Postat

Jadu, detta lĂ„ter underligt 🙂 hehe.. ne men, utgĂ„r att du lyssnar pĂ„ trance för att du heter Trance freak. SĂ„ jag gjorde en simpel sak hĂ€r.. Lyssna och sĂ€g om det Ă€r sĂ„ hĂ€r du menar 😄 haha! SĂ€g till om det Ă€r det, sĂ„ kan jag hjĂ€lpa dig mate! 🙂

HÀr Àr lÀnken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387

Peace out!

Postat

Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. 😉

Postat
Jadu, detta lĂ„ter underligt 😉 hehe.. ne men, utgĂ„r att du lyssnar pĂ„ trance för att du heter Trance freak. SĂ„ jag gjorde en simpel sak hĂ€r.. Lyssna och sĂ€g om det Ă€r sĂ„ hĂ€r du menar 😉 haha! SĂ€g till om det Ă€r det, sĂ„ kan jag hjĂ€lpa dig mate! 😉

Peace out!

Gilade Soundet pÄ filen!

Basen/Kicken/ samt Disten....

pulsen (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. 😉

vadÄ? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du Àr ju knÀpp.

för övrigt borde du kolla typ hÀr nÀsta gÄng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svÄrt att skilja pÄ begreppen..

Redigerat av pulsen
Postat
Jadu, detta lĂ„ter underligt 😕 hehe.. ne men, utgĂ„r att du lyssnar pĂ„ trance för att du heter Trance freak. SĂ„ jag gjorde en simpel sak hĂ€r.. Lyssna och sĂ€g om det Ă€r sĂ„ hĂ€r du menar 😕 haha! SĂ€g till om det Ă€r det, sĂ„ kan jag hjĂ€lpa dig mate! 😕

Peace out!

Gilade Soundet pÄ filen!

Basen/Kicken/ samt Disten....

Man lĂ€r sĂ„ lĂ€nge man lever. 😕

DĂ€rför du Ă€r hĂ€r, eller hur ? Ingen frĂ„ga Ă€r tillrĂ€ckligt dum 😕

Eller, jo kanske.. 😕

Postat (redigerat)
Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. 🙂

för övrigt borde du kolla typ hÀr nÀsta gÄng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svÄrt att skilja pÄ begreppen..

SĂ„ du menar att jag ska kolla pĂ„ en sketen film innan jag postar varje inlĂ€gg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hĂ€r laget. Jag menade inte att basen i en hip hop lĂ„t inte kan vara en del av beatet. Utan att det Ă€r viktigare att lĂ€gga krutet pĂ„ trummorna en hiphop lĂ„t och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del sĂ€ger man ochsĂ„ vad man personligen tycker 🙂

Och du, jag tycker ochsĂ„ att du Ă€r lite smĂ„knĂ€pp 😄🙂 . Ta det lite lungt med vad du sĂ€ger va? Du vill vĂ€ll inte att du ska fĂ„ nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? 🙂 . Visst sjĂ€lvklart att du fĂ„r sĂ€ga vad du tycker...

Redigerat av Nexustwins
Postat
SÄ du menar att jag ska kolla pÄ en sketen film innan jag postar varje inlÀgg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hÀr laget.

Hell yeah, Titlar iz da shit...

Postat

TĂ€nkt göra en sĂ„dan sjĂ€lv, men nu ser jag att det inte behövs. Jag brukar ocksĂ„ störa mig pĂ„ sĂ„dant. 😄

Postat

TĂ€nkt göra en sĂ„dan sjĂ€lv, men nu ser jag att det inte behövs. Jag brukar ocksĂ„ störa mig pĂ„ sĂ„dant. 😄

Visst, jÀtte bra video men jag gillar denna bÀttre: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Danny Cort (oregistrerad)
Postat (redigerat)

NÀr man inom hiphop pratar om "beats" sÄ innebÀr det hela musikbakgrunden. AlltsÄ hela instrumentalen utan vox.

EDIT; ofta nÀr man sÀger "beaten" sÄ refererar man till en eller ett par sammanhÀngande loopar som utgör grunden till lÄten. Men i stort sett Àr ett beat en instrumental bakgrund.

Redigerat av Danny Cort
Postat (redigerat)

TĂ€nkt göra en sĂ„dan sjĂ€lv, men nu ser jag att det inte behövs. Jag brukar ocksĂ„ störa mig pĂ„ sĂ„dant. đŸ„°

Visst, jÀtte bra video men jag gillar denna bÀttre: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Hehe, jo, har sett den förr. Första gĂ„ngen nĂ€r den var i version 1 😉

Redigerat av Excess
Postat
Jadu, detta lĂ„ter underligt 😄 hehe.. ne men, utgĂ„r att du lyssnar pĂ„ trance för att du heter Trance freak. SĂ„ jag gjorde en simpel sak hĂ€r.. Lyssna och sĂ€g om det Ă€r sĂ„ hĂ€r du menar 😆 haha! SĂ€g till om det Ă€r det, sĂ„ kan jag hjĂ€lpa dig mate! 😎

Peace out!

Coolt beat!

Kunde inte lĂ„ta bli att leka lite... Resultatet, hm, kanske inte helt tight. Men kul att bygga vidare pĂ„ ett beat och utveckla det, kanske det skulle intressera flera av oss 😄 kanske en ny trĂ„d??

basslive forts hÀr:

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...jba@hotmail.com

Ha det gott!

Postat
Jadu, detta lĂ„ter underligt 😎 hehe.. ne men, utgĂ„r att du lyssnar pĂ„ trance för att du heter Trance freak. SĂ„ jag gjorde en simpel sak hĂ€r.. Lyssna och sĂ€g om det Ă€r sĂ„ hĂ€r du menar 😄 haha! SĂ€g till om det Ă€r det, sĂ„ kan jag hjĂ€lpa dig mate! 😠

Peace out!

Coolt beat!

Kunde inte lĂ„ta bli att leka lite... Resultatet, hm, kanske inte helt tight. Men kul att bygga vidare pĂ„ ett beat och utveckla det, kanske det skulle intressera flera av oss 😄 kanske en ny trĂ„d??

basslive forts hÀr:

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...jba@hotmail.com

Ha det gott!

Hum, det först du har gjort var inte bra tycker jag đŸ˜± sorry! men strĂ„karna som kommer in efter beatet Ă€r as najs! det skulle vara skitkul att bygga pĂ„ den 🙂 skapa en ny trĂ„d! jag Ă€r pĂ„ 😆

Peace out!

Postat
NÀr man inom hiphop pratar om "beats" sÄ innebÀr det hela musikbakgrunden. AlltsÄ hela instrumentalen utan vox.

EDIT; ofta nÀr man sÀger "beaten" sÄ refererar man till en eller ett par sammanhÀngande loopar som utgör grunden till lÄten. Men i stort sett Àr ett beat en instrumental bakgrund.

Tack"

Postat
Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. đŸ˜±

SĂ„ du menar att jag ska kolla pĂ„ en sketen film innan jag postar varje inlĂ€gg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hĂ€r laget. Jag menade inte att basen i en hip hop lĂ„t inte kan vara en del av beatet. Utan att det Ă€r viktigare att lĂ€gga krutet pĂ„ trummorna en hiphop lĂ„t och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del sĂ€ger man ochsĂ„ vad man personligen tycker 😎

Och du, jag tycker ochsĂ„ att du Ă€r lite smĂ„knĂ€pp 😄😄 . Ta det lite lungt med vad du sĂ€ger va? Du vill vĂ€ll inte att du ska fĂ„ nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? 😠 . Visst sjĂ€lvklart att du fĂ„r sĂ€ga vad du tycker...

Med tankte pĂ„ hur mĂ„nga som har sagt till dig att det du gör och det du lyssnar (aja antar din musiksmak efter lĂ„tar du brukat nĂ€mna) pĂ„ inte Ă€r techno, sĂ„ förvĂ„nar det mig hÄÄÄrt att du fortfarande sĂ€ger techno till skitmusik 😆

pulsen (oregistrerad)
Postat
Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. đŸ˜±

SĂ„ du menar att jag ska kolla pĂ„ en sketen film innan jag postar varje inlĂ€gg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hĂ€r laget. Jag menade inte att basen i en hip hop lĂ„t inte kan vara en del av beatet. Utan att det Ă€r viktigare att lĂ€gga krutet pĂ„ trummorna en hiphop lĂ„t och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del sĂ€ger man ochsĂ„ vad man personligen tycker 😄

Och du, jag tycker ochsĂ„ att du Ă€r lite smĂ„knĂ€pp 😄😆 . Ta det lite lungt med vad du sĂ€ger va? Du vill vĂ€ll inte att du ska fĂ„ nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? 😎 . Visst sjĂ€lvklart att du fĂ„r sĂ€ga vad du tycker...

ja du ska iaf kolla pÄ den sketna filmen tills du lÀr dig pöjkvasker!!!

nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? va snackar du om? den enda ovĂ€n jag fĂ„r Ă€r vĂ€l du elle? fast jag kanske ska passa mig, du Ă€r ju trots allt veteran 😠

Postat
Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. 🙂

SĂ„ du menar att jag ska kolla pĂ„ en sketen film innan jag postar varje inlĂ€gg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hĂ€r laget. Jag menade inte att basen i en hip hop lĂ„t inte kan vara en del av beatet. Utan att det Ă€r viktigare att lĂ€gga krutet pĂ„ trummorna en hiphop lĂ„t och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del sĂ€ger man ochsĂ„ vad man personligen tycker 😉

Och du, jag tycker ochsĂ„ att du Ă€r lite smĂ„knĂ€pp 😎🙂 . Ta det lite lungt med vad du sĂ€ger va? Du vill vĂ€ll inte att du ska fĂ„ nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? 😛 . Visst sjĂ€lvklart att du fĂ„r sĂ€ga vad du tycker...

nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? va snackar du om? den enda ovĂ€n jag fĂ„r Ă€r vĂ€l du elle? fast jag kanske ska passa mig, du Ă€r ju trots allt veteran 😛

DU Ă€r skön du pulsen! 😄

Postat

smileys och skitsnack, givande forum

Postat

SĂ„ du menar att jag ska kolla pĂ„ en sketen film innan jag postar varje inlĂ€gg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hĂ€r laget. Jag menade inte att basen i en hip hop lĂ„t inte kan vara en del av beatet. Utan att det Ă€r viktigare att lĂ€gga krutet pĂ„ trummorna en hiphop lĂ„t och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del sĂ€ger man ochsĂ„ vad man personligen tycker 🙁

Och du, jag tycker ochsĂ„ att du Ă€r lite smĂ„knĂ€pp 😼🙁 . Ta det lite lungt med vad du sĂ€ger va? Du vill vĂ€ll inte att du ska fĂ„ nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? 😆 . Visst sjĂ€lvklart att du fĂ„r sĂ€ga vad du tycker...

nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? va snackar du om? den enda ovĂ€n jag fĂ„r Ă€r vĂ€l du elle? fast jag kanske ska passa mig, du Ă€r ju trots allt veteran 😆

DU Ă€r skön du pulsen! 😆

Shit, "PAZO" Ă€r hĂ€r bĂ€st att jag gĂ„r Ă„ gömmer mig 😄 .

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.