Trance_Freak (oregistrerad) Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Tja jag har typ nyss börjat med FruityLoops Studio 6, och har gjort kanske 2 lÄtar eller sÄ... Jag fatta inte riktigt vad "Beats" Àr, hur man skapar det os.v (jag sökte pÄ forumet föst men hittde inget speciellt om det) Skulle vara bra ifall det fanns nÄgon Guide film eler nÄtt, dÄ skulle det vara enkare....
Kenta K Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Vet du inte vad en BEAT Ă€r? Och sĂ„ har du gjort tvĂ„ lĂ„tar? đ
Pazo Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Vet du inte vad en BEAT Ă€r? Och sĂ„ har du gjort tvĂ„ lĂ„tar? đ đ
ThomasJ Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 hihi.. lĂ„ter mĂ€rkligt. mendu. testa google đđđđ
Cloudsurfer Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 ''The beat bangs boom boom boom'' Precis som kicken i dina lÄtar, kick, bas, kick, bas, kick, bas....
Trance_Freak (oregistrerad) Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 (redigerat) aha,,, Redigerat 12 september 2006 av Trance_Freak
Sjodahl Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Jadu, detta lĂ„ter underligt đ hehe.. ne men, utgĂ„r att du lyssnar pĂ„ trance för att du heter Trance freak. SĂ„ jag gjorde en simpel sak hĂ€r.. Lyssna och sĂ€g om det Ă€r sĂ„ hĂ€r du menar đ haha! SĂ€g till om det Ă€r det, sĂ„ kan jag hjĂ€lpa dig mate! đ HĂ€r Ă€r lĂ€nken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387 Peace out!
Nexustwins Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. đ
Trance_Freak (oregistrerad) Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Jadu, detta lĂ„ter underligt đ hehe.. ne men, utgĂ„r att du lyssnar pĂ„ trance för att du heter Trance freak. SĂ„ jag gjorde en simpel sak hĂ€r.. Lyssna och sĂ€g om det Ă€r sĂ„ hĂ€r du menar đ haha! SĂ€g till om det Ă€r det, sĂ„ kan jag hjĂ€lpa dig mate! đ HĂ€r Ă€r lĂ€nken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387 Peace out! Gilade Soundet pĂ„ filen! Basen/Kicken/ samt Disten....
pulsen (oregistrerad) Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 (redigerat) Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. đ vadĂ„? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du Ă€r ju knĂ€pp. för övrigt borde du kolla typ hĂ€r nĂ€sta gĂ„ng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen.. Redigerat 12 september 2006 av pulsen
Kenta K Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Jadu, detta lĂ„ter underligt đ hehe.. ne men, utgĂ„r att du lyssnar pĂ„ trance för att du heter Trance freak. SĂ„ jag gjorde en simpel sak hĂ€r.. Lyssna och sĂ€g om det Ă€r sĂ„ hĂ€r du menar đ haha! SĂ€g till om det Ă€r det, sĂ„ kan jag hjĂ€lpa dig mate! đ HĂ€r Ă€r lĂ€nken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387 Peace out! Gilade Soundet pĂ„ filen! Basen/Kicken/ samt Disten.... Man lĂ€r sĂ„ lĂ€nge man lever. đ DĂ€rför du Ă€r hĂ€r, eller hur ? Ingen frĂ„ga Ă€r tillrĂ€ckligt dum đ Eller, jo kanske.. đ
Nexustwins Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 (redigerat) Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. đ vadĂ„? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du Ă€r ju knĂ€pp. för övrigt borde du kolla typ hĂ€r nĂ€sta gĂ„ng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen.. SĂ„ du menar att jag ska kolla pĂ„ en sketen film innan jag postar varje inlĂ€gg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hĂ€r laget. Jag menade inte att basen i en hip hop lĂ„t inte kan vara en del av beatet. Utan att det Ă€r viktigare att lĂ€gga krutet pĂ„ trummorna en hiphop lĂ„t och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del sĂ€ger man ochsĂ„ vad man personligen tycker đ Och du, jag tycker ochsĂ„ att du Ă€r lite smĂ„knĂ€pp đđ . Ta det lite lungt med vad du sĂ€ger va? Du vill vĂ€ll inte att du ska fĂ„ nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? đ . Visst sjĂ€lvklart att du fĂ„r sĂ€ga vad du tycker... Redigerat 12 september 2006 av Nexustwins
Coffeemidget Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 SÄ du menar att jag ska kolla pÄ en sketen film innan jag postar varje inlÀgg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hÀr laget. Hell yeah, Titlar iz da shit...
Excess Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 för övrigt borde du kolla typ hĂ€r nĂ€sta gĂ„ng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen.. TĂ€nkt göra en sĂ„dan sjĂ€lv, men nu ser jag att det inte behövs. Jag brukar ocksĂ„ störa mig pĂ„ sĂ„dant. đ
Nexustwins Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 för övrigt borde du kolla typ hĂ€r nĂ€sta gĂ„ng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen.. TĂ€nkt göra en sĂ„dan sjĂ€lv, men nu ser jag att det inte behövs. Jag brukar ocksĂ„ störa mig pĂ„ sĂ„dant. đ Visst, jĂ€tte bra video men jag gillar denna bĂ€ttre: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html
Danny Cort (oregistrerad) Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 (redigerat) NÀr man inom hiphop pratar om "beats" sÄ innebÀr det hela musikbakgrunden. AlltsÄ hela instrumentalen utan vox. EDIT; ofta nÀr man sÀger "beaten" sÄ refererar man till en eller ett par sammanhÀngande loopar som utgör grunden till lÄten. Men i stort sett Àr ett beat en instrumental bakgrund. Redigerat 12 september 2006 av Danny Cort
Excess Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 (redigerat) för övrigt borde du kolla typ hĂ€r nĂ€sta gĂ„ng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen.. TĂ€nkt göra en sĂ„dan sjĂ€lv, men nu ser jag att det inte behövs. Jag brukar ocksĂ„ störa mig pĂ„ sĂ„dant. đ„° Visst, jĂ€tte bra video men jag gillar denna bĂ€ttre: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html Hehe, jo, har sett den förr. Första gĂ„ngen nĂ€r den var i version 1 đ Redigerat 12 september 2006 av Excess
Zappi Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Jadu, detta lĂ„ter underligt đ hehe.. ne men, utgĂ„r att du lyssnar pĂ„ trance för att du heter Trance freak. SĂ„ jag gjorde en simpel sak hĂ€r.. Lyssna och sĂ€g om det Ă€r sĂ„ hĂ€r du menar đ haha! SĂ€g till om det Ă€r det, sĂ„ kan jag hjĂ€lpa dig mate! đ HĂ€r Ă€r lĂ€nken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387 Peace out! Coolt beat! Kunde inte lĂ„ta bli att leka lite... Resultatet, hm, kanske inte helt tight. Men kul att bygga vidare pĂ„ ett beat och utveckla det, kanske det skulle intressera flera av oss đ kanske en ny trĂ„d?? basslive forts hĂ€r: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...jba@hotmail.com Ha det gott!
Sjodahl Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Jadu, detta lĂ„ter underligt đ hehe.. ne men, utgĂ„r att du lyssnar pĂ„ trance för att du heter Trance freak. SĂ„ jag gjorde en simpel sak hĂ€r.. Lyssna och sĂ€g om det Ă€r sĂ„ hĂ€r du menar đ haha! SĂ€g till om det Ă€r det, sĂ„ kan jag hjĂ€lpa dig mate! đ HĂ€r Ă€r lĂ€nken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387 Peace out! Coolt beat! Kunde inte lĂ„ta bli att leka lite... Resultatet, hm, kanske inte helt tight. Men kul att bygga vidare pĂ„ ett beat och utveckla det, kanske det skulle intressera flera av oss đ kanske en ny trĂ„d?? basslive forts hĂ€r: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...jba@hotmail.com Ha det gott! Hum, det först du har gjort var inte bra tycker jag đ± sorry! men strĂ„karna som kommer in efter beatet Ă€r as najs! det skulle vara skitkul att bygga pĂ„ den đ skapa en ny trĂ„d! jag Ă€r pĂ„ đ Peace out!
Pazo Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 NÀr man inom hiphop pratar om "beats" sÄ innebÀr det hela musikbakgrunden. AlltsÄ hela instrumentalen utan vox. EDIT; ofta nÀr man sÀger "beaten" sÄ refererar man till en eller ett par sammanhÀngande loopar som utgör grunden till lÄten. Men i stort sett Àr ett beat en instrumental bakgrund. Tack"
Pazo Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. đ± vadĂ„? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du Ă€r ju knĂ€pp. för övrigt borde du kolla typ hĂ€r nĂ€sta gĂ„ng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen.. SĂ„ du menar att jag ska kolla pĂ„ en sketen film innan jag postar varje inlĂ€gg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hĂ€r laget. Jag menade inte att basen i en hip hop lĂ„t inte kan vara en del av beatet. Utan att det Ă€r viktigare att lĂ€gga krutet pĂ„ trummorna en hiphop lĂ„t och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del sĂ€ger man ochsĂ„ vad man personligen tycker đ Och du, jag tycker ochsĂ„ att du Ă€r lite smĂ„knĂ€pp đđ . Ta det lite lungt med vad du sĂ€ger va? Du vill vĂ€ll inte att du ska fĂ„ nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? đ . Visst sjĂ€lvklart att du fĂ„r sĂ€ga vad du tycker... Med tankte pĂ„ hur mĂ„nga som har sagt till dig att det du gör och det du lyssnar (aja antar din musiksmak efter lĂ„tar du brukat nĂ€mna) pĂ„ inte Ă€r techno, sĂ„ förvĂ„nar det mig hÄÄÄrt att du fortfarande sĂ€ger techno till skitmusik đ
pulsen (oregistrerad) Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. đ± vadĂ„? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du Ă€r ju knĂ€pp. för övrigt borde du kolla typ hĂ€r nĂ€sta gĂ„ng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen.. SĂ„ du menar att jag ska kolla pĂ„ en sketen film innan jag postar varje inlĂ€gg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hĂ€r laget. Jag menade inte att basen i en hip hop lĂ„t inte kan vara en del av beatet. Utan att det Ă€r viktigare att lĂ€gga krutet pĂ„ trummorna en hiphop lĂ„t och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del sĂ€ger man ochsĂ„ vad man personligen tycker đ Och du, jag tycker ochsĂ„ att du Ă€r lite smĂ„knĂ€pp đđ . Ta det lite lungt med vad du sĂ€ger va? Du vill vĂ€ll inte att du ska fĂ„ nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? đ . Visst sjĂ€lvklart att du fĂ„r sĂ€ga vad du tycker... ja du ska iaf kolla pĂ„ den sketna filmen tills du lĂ€r dig pöjkvasker!!! nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? va snackar du om? den enda ovĂ€n jag fĂ„r Ă€r vĂ€l du elle? fast jag kanske ska passa mig, du Ă€r ju trots allt veteran đ
Pazo Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. đ vadĂ„? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du Ă€r ju knĂ€pp. för övrigt borde du kolla typ hĂ€r nĂ€sta gĂ„ng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen.. SĂ„ du menar att jag ska kolla pĂ„ en sketen film innan jag postar varje inlĂ€gg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hĂ€r laget. Jag menade inte att basen i en hip hop lĂ„t inte kan vara en del av beatet. Utan att det Ă€r viktigare att lĂ€gga krutet pĂ„ trummorna en hiphop lĂ„t och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del sĂ€ger man ochsĂ„ vad man personligen tycker đ Och du, jag tycker ochsĂ„ att du Ă€r lite smĂ„knĂ€pp đđ . Ta det lite lungt med vad du sĂ€ger va? Du vill vĂ€ll inte att du ska fĂ„ nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? đ . Visst sjĂ€lvklart att du fĂ„r sĂ€ga vad du tycker... ja du ska iaf kolla pĂ„ den sketna filmen tills du lĂ€r dig pöjkvasker!!! nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? va snackar du om? den enda ovĂ€n jag fĂ„r Ă€r vĂ€l du elle? fast jag kanske ska passa mig, du Ă€r ju trots allt veteran đ DU Ă€r skön du pulsen! đ
Nexustwins Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Som vissa andra har förklartat lite sĂ„dĂ€r Ă€r ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat nĂ€r man producerar eller lyssnar pĂ„ hiphop eftersom det Ă€r det som bygger upp just stilen hip hop. NĂ€r man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast lĂ„ta sĂ„ som det som "Sjodahl" postade. đ vadĂ„? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du Ă€r ju knĂ€pp. för övrigt borde du kolla typ hĂ€r nĂ€sta gĂ„ng du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen.. SĂ„ du menar att jag ska kolla pĂ„ en sketen film innan jag postar varje inlĂ€gg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det hĂ€r laget. Jag menade inte att basen i en hip hop lĂ„t inte kan vara en del av beatet. Utan att det Ă€r viktigare att lĂ€gga krutet pĂ„ trummorna en hiphop lĂ„t och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del sĂ€ger man ochsĂ„ vad man personligen tycker đ Och du, jag tycker ochsĂ„ att du Ă€r lite smĂ„knĂ€pp đźđ . Ta det lite lungt med vad du sĂ€ger va? Du vill vĂ€ll inte att du ska fĂ„ nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? đ . Visst sjĂ€lvklart att du fĂ„r sĂ€ga vad du tycker... ja du ska iaf kolla pĂ„ den sketna filmen tills du lĂ€r dig pöjkvasker!!! nĂ„gra nĂ€t ovĂ€nner? va snackar du om? den enda ovĂ€n jag fĂ„r Ă€r vĂ€l du elle? fast jag kanske ska passa mig, du Ă€r ju trots allt veteran đ DU Ă€r skön du pulsen! đ Shit, "PAZO" Ă€r hĂ€r bĂ€st att jag gĂ„r Ă„ gömmer mig đ .
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.