Jump to content
Annons

Röst och sång effekter


Uozon

Recommended Posts

Annons

1. Han är en tysk med grötig röst.

2. Han kan ha pitchat ner rösten tre-fyra halvtoner också.

3. Ordet 'monstersound' har timestretchats ut i några hundratals procent. Låg kvalitet i timestretch-inställningar (grova block och låg överlappning) ger det här hackiga rasslet när samplingen dras ut.

4. Låten är fruktansvärd. Den är en skymf både mot dansgolven och Nirvana.

5. Videon ännu värre.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Han är en tysk med grötig röst.

2. Han kan ha pitchat ner rösten tre-fyra halvtoner också.

3. Ordet 'monstersound' har timestretchats ut i några hundratals procent. Låg kvalitet i timestretch-inställningar (grova block och låg överlappning) ger det här hackiga rasslet när samplingen dras ut.

4. Låten är fruktansvärd. Den är en skymf både mot dansgolven och Nirvana.

5. Videon ännu värre.

1 okey grötig röst

2 var pitchar man bäst?

3 vart gör man det?

4 det är en smaksak Nirvana del gillar inte jag men resten är skitbra

5 en smaksak

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte en smaksak, det är en brist-på-smak-sak.

Jag kommer drömma mardrömmar inatt.

skitsamma berätta bara hur man gör såna där röst effekter och hur man timestrechar med mera

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Du använder ett timestretchverktyg för att timestretcha.
OCh det hittar man var?

Eftersom tråden ligger under FL Studio, antar jag att du använder programmet. Då kan du väl timestretcha i FL Studio? 😛

Klicka här så finns det en videotutorial som detaljerat går igenom hur du timestretchar med FL.

Lycka till!

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Du använder ett timestretchverktyg för att timestretcha.

OCh det hittar man var?

Eftersom tråden ligger under FL Studio, antar jag att du vill timestretcha i FL Studio. 😛

Klicka här så finns det en video som detaljerat går igenom hur du timestretchar med FL.

tackar dom där videorna lär var tillhjälp för mig tack letat lite förut efter dom

några effekter som ni gillar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha,. Tjenis ja é ny här,. i alla fall,.ska först testa ifall detta Gb inlägg kommer fram,.

aja,. FL studio är det programm jag mest jobbar med,. Jag tycker att, det är ett programm som man lätt kan komma igång med,

Vilken program man väljer är endast en smaksak.

Jag undrar ifall nån har Fl studio 6 ?! spelar ingen roll vilken version,.?!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

( Host ) Time strech nej skulle inte tro det inte en ända chans att man kan göra så med time strech antagligen antar jag att du inte bara vill höra massa skryt utan jag gissar att du vill ha hjälp med hur man tar fram den här effecten den som jag tror du menar som finns med i låten på länken som du skrev den effecten är sååå lätt att du inte behöver skruva nånting det ända du behöver göra är att gå in på mixer grejerna om du vet va det är ? Plugin presets/Effects/Fruity flanger sedan effecten som ligger näst längst ner som heter Weird sen lägger du den i mixern o kör igång så lätt va det ingen time strech behöver du inte tänka på ........ 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

( Host ) Time strech nej skulle inte tro det inte en ända chans att man kan göra så med time strech antagligen antar jag att du inte bara vill höra massa skryt utan jag gissar att du vill ha hjälp med hur man tar fram den här effecten den som jag tror du menar som finns med i låten på länken som du skrev den effecten är sååå lätt att du inte behöver skruva nånting det ända du behöver göra är att gå in på mixer grejerna om du vet va det är ? Plugin presets/Effects/Fruity flanger sedan effecten som ligger näst längst ner som heter Weird sen lägger du den i mixern o kör igång så lätt va det ingen time strech behöver du inte tänka på ........ 😉

I-N-T-E-R-P-U-N-K-T-I-O-N.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...