Jump to content
Annons

styra analogsyth med cv


bloke

Recommended Posts

tja!

Jag har tänkt skaffa mig en analog synth. problemet är ju att den inte har midi och för att göra det smidigt vill man gärna få den att hänga med sequencer programmet.

Jag har en Novation super bass station och den har cv out, så då borde jag väl kunna styra analog synthen genom super bass station? eller?

eller så kan man väl sätta in midi in med tex Synhouse MIDIJACK, men skulel gäran undvika det.

goda råd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har bara analogsynthen CV så ska det gå att styra den mha SuperBassStationen. De vanliga BassStationerna (icke-super alltså) var dock lite instabila som MIDI-CV-konverters har jag hört. -Funkar bra för vissa, men inte för andra, kanske beroende på vilken synth man försöker styra...?

Förhoppningsvis är den nyare bättre på detta, men det borde du kolla upp.

Det finns ju även dedikerade MIDI-CV-converters som ju borde fungera bättre...

Att midifiera en synth med CV låter lite som onödigt arbete, men jag vet inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Ett MIDI till CV-interface bygger man annars ganska enkelt för några hundralappar ... Det finns mängder med byggbeskrivningar på nätet om man inte orkar konstruera ett eget interface 😉

.. säger killen som servar sitt eget modularsystem. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett MIDI till CV-interface bygger man annars ganska enkelt
Definitionsfråga deluxe. :rolleyes:

Förresten, byggt klart ditt eget mixerbord än? 🙂

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, byggt klart ditt eget mixerbord än?  😉

Nope ... jag jobbar för tillfället med att fräsa ramen och frontpanelerna till bordet ... vilket öppenbarligen tar mycket längre tid än jag räknat med! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...