Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Eller för att tala klarsprĂ„k: med de nya drivrutinerna kan man anvĂ€nda den inbyggda dsp-kraften i EMUs kort som vst-effekter i valfritt program som hanterar vst. 😳

• 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat

Har köpt E-MU 1820 som fungerar vÀldigt bra, Àr jÀtte nöjd med

bÄde ljud och diverse. men nu sitter jag hÀr och lÀskar med en Sort Guld

och undrar nÀr vi kan börja Ä ladda hem EMU PowerFX, har lÀst "in early August 2004" men nu Àr vi i slutet av Augusti.

NĂ„gon som har hört eller lĂ€st nĂ„n nyhet om det. 😉

Postat

Undrar detsamma. Det enda som hindrar mig just nu frÄn att köpa ett EMU 0404 Àr just att wrappern inte har slÀppts Ànnu. KÀnns meningslöst om inte DSP-effekterna finns tillgÀngliga direkt i Cubase.

Postat

NÄgot man blir nyfiken pÄ med 1820M Àr ju hur mycket extra processorkraft som kommer att kunna anvÀndas i Cubase eller dyligt??

Kommer det sedan att erbjudas 3rd party plugins pÄ kortet o om inte kommer EMU o utveckla nya pluggar till det??

För om kortet samtidigt kommer att vara ett bra I/O kort o Àvern ett power dsp kort sÄ Àr det ju helt suverÀnt. Nyfiken blir man ju men har inte fÄtt hem det Àn sÄ jag kan testa det....

Mvh Magnus

Postat

Effekterna i sig Àr ju grymma i alla fall... Jag visste inte att wrappern skulle komma, kÀnde bara till att de skulle slÀppa fler pluggar... Hoppas det kommer snart...

Postat

ok, jag Àr lite grön pÄ omrÄdet. Men har funderingar pÄ att köpa mig ett Emu 1820 kort. Vad Àr emu powerFx för nÄgot? och kommer jag kunna anvÀnda det till ett vanligt 1820??

Förstod det som att det Àr effekter som finns i kortet, som man skulle kunna anvÀnda i sina cubaseprojekt, utan att ta kraft frÄn den vanliga processorn?

NÄn som vill förklara?

Postat

Det roliga Àr att wrappern skulle komma ut tidigt augusti.

men, det Àr vÀl lika bra att det dröjjer, t.ex. ifall de hittat buggar som de vill fixa till innan de slÀpper den.

Postat

Hmmm... Undrar hur det hÀr kommer att funka i Sonar??

Först EMUs ->VST-wrapper och sedan Sonars VST->DX-wrapper... 😄

Postat

Saxat frÄn instrumentonline:http://www.instrument-online.nu/

"Emu system har slÀppt en gratis uppdatering till alla Emu Digital Audio Systems och Emulator X Àgare. Power FX uppdateringen gör det möjligt att anvÀnda de över 600 olika effekterna frÄn dessa hÄrdvaruaccelererade ljudkort, som VST pluggar i VST kompatibla mjukvaror. Detta sker utan att i nÀmnvÀrd grad belasta vÀrddatorns processor. Effekterna ifrÄga Àr identiska med de som sedan tidigare varit tillgÀngliga i ljudkortens egen mixmjukvara PatchMix DSP. Förutom denna möjlighet innehÄller Àven Power FX paketet ett nytt reverb samt sju nya delay konfigurationer. Svensk Distributör Luthman Scandinavia laddas gratis frÄn www.emu.com"

men jag kan inte hitta nÄgon sÄdan download pÄ emuŽs webbsida,

nĂ„n som vet mer om det 🙂

• 3 veckor senare...
Postat
...svara mig du,

var Àr EMU?

Jag bara undrar,

var Àr EMU..nu?

😛

Hehe...ja, visst blir man lite msĂ„tt otĂ„lig? 🙂

Senaste Àr att PowerFX kommer i slutet av september, Ätminstone om man ska tro vad som sÀgs pÄ dessa forum : http://www.productionforums.com

• 2 veckor senare...
Postat

Sweeeeeeeeeeeeeeeeet! 🙂 - Jag har svĂ„rt att klicka mig fram pĂ„ sidan för att ladda hem den, jag har varit sĂ„ satans sugen pĂ„ detta.. Och nu Ă€r den Ă€ntligen hĂ€r! 🙂

/Majken

Postat

Ahhhh, Àntligen.

Drivisar och wrapper funkar fint. Och visst var dÀr vÀl nÄgra ny effekter eller var det bara presets?

Det som dock Ă€r en smula irriterande Ă€r att jag borde fĂ„tt nyhetsmail frĂ„n EMU ang de nya drivisarna. Men sĂ„ icke 🙂

Postat

Automatisering och hela kalaset funkar ju finfint. Iofs hĂ€nde ett smĂ€rre missöde dĂ€r datorn kraschade i installationen och jag manuellt blev tvungen att avinstallera allt som hade med emu att göra i registret innan den svarade pĂ„ en ominstallation.. men men, sĂ„nt Ă€r vĂ€l bara att vĂ€nja sig vid.. heh.. nu rullar det pĂ„ som det skall och jag kan pĂ„ rak arm sĂ€ga att inget av mina kommande cubase projekt kommer att vara utan powerfx 🙂

/Majken

Postat

SUPER SUPER!!🙂

Men jag tycker att jag fÄr lite fördröjning nÀr man anvÀnder Power FX,

provade och lÀgga pÄ compressor pÄ en gittarkanal men det lÄter som

den kommer lite efter , kan nĂ„n förklara 🙂

Postat

Okej har löst det nu Cubase SX/SL/LE 2.0 har auto delay compensation,

har man Cubase VST5.1/SX/SL 1.0 dÄ fÄr man inserta E-delay compensator

plug-in i den kanal som man vill anvÀnda Power FX i.

Tack för hjĂ€lpen EMU Manual 🙂

Postat

Yep...nu har man Ă€ntligen fĂ„tt hem den och den funkar. Men jag undrar över dom nya effekterna, dvs delayen och reverb. Har ni fĂ„tt dom att funka??? Mina Ă€r utgrĂ„ade och gĂ„r inte att anvĂ€nda. 🙂

Postat
Yep...nu har man Ă€ntligen fĂ„tt hem den och den funkar. Men jag undrar över dom nya effekterna, dvs delayen och reverb. Har ni fĂ„tt dom att funka??? Mina Ă€r utgrĂ„ade och gĂ„r inte att anvĂ€nda. 🙂

Radera de effekter du har pÄ aux sends i mixern sÄ att du har all processorkarft ledig.

/Majken

Postat

Hur lÄter de nya effekterna? De första fick ju inte direkt lysande kritik i Studio, har det blivit nÄgon bÀttring?

Postat (redigerat)

Hittade problemet med effekterna...jag hade inte installerat drivern Ă€n och skĂ€ms en smula nu 😄

Men en sak jag upptÀckte var att nÀr jag installerade drivern sÄ började Cubase SX hacka och knastra och utelÀmna ljud. Det kunde jag sÄ smÄningom lösa genom att först byta till en annan ASIO-driv i Cubase och sedan tillbaka igen. Nu funkar det perfekt, och det kan ju vara nÄgot att tÀnka pÄ om nÄgon skulle uppleva samma sak.

(Men varför vill drivern installera en Creative gameport..?)

Tar tillbaka...det funkar inte perfekt. Jag mÄste byta drivar i Cubase varje gÄng jag startar om Cubase. FÄr nog bli en ominstallation i alla fall.

Redigerat av Rapid Wanker

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.