Ingenjören (oregistrerad) Postat 4 september 2006 Postat 4 september 2006 Kul med ett forum för oss halvtokiga studiorĂ€var. Jag hittade hit av en slump, dĂ„ jag satt och surfade runt i cybervĂ€rlden. Kanske ska berĂ€tta lite om mig sjĂ€lv, jag Ă€r snart 39 och har drivit studio och PA firma sedan jag var 18, under mina första "18" Ă„r var det mest sitta hemma med min Teac 144 och spela in mina allster, samtidigt som jag drömde om en internationell karriĂ€r, och det gick ju som det gick med den förstĂ„s. Började jobba vid 18 ungefĂ€r samtidigt som jag startade firman och slet "som alla andra i den hĂ€r branchen" hĂ€cken av mig för att kunna betala lĂ„nen jag tagit. Under tiden spelade jag i diverse band och höll till i min studio "som nu vuxit till 16 analoga kanaler" nĂ€tterna igenom, fortfarande förvissad om min internationella karriĂ€r. Efter ett tag startade en komersiell studio, som var tĂ€nkt att kunna införliva lite stĂ„lar, det gjorde den vĂ€l ocksĂ„ men det gav inga direkta producentframgĂ„ngar. Sedan kom familj och barn och hus pĂ„ landet. NĂ€r jag var runt 30 tyckte jag att det var dags att plocka upp mina gammla intressen, fortfarande hade jag en massa analogburkar stĂ„endes, sĂ„ jag beslöt att öppna Velvet Sound StudioÂŽs helt i egen regi. Köpte mig en gammal 32 kanalare (PD format) och drog igĂ„ng. Och dĂ€r Ă€r jag nu kan man sĂ€ga, ska vĂ€l investera i et P.T system sĂ„ smĂ„ning om men vi fĂ„r se, som gammalt analog freak Ă€r man ju emot utvĂ€cklingen lite. Hehe! đ Nu jobbar jag som Ljudingenjör pĂ„ SKL och, Nej! jag svarar inte pĂ„ nĂ„gra frĂ„gor om Cook V.s Rally. men det börjar bubbla i grytan kan jag sĂ€ga. Hur som! kul forum nu ska jag lĂ€sa vidare!! I. đ
floaty Postat 4 september 2006 Postat 4 september 2006 VĂ€lkommen! Köp ett PT-system, sĂ„ lovar jag att den internationella karriĂ€ren kommer! đ
Ingenjören (oregistrerad) Postat 4 september 2006 Postat 4 september 2006 VĂ€lkommen! Köp ett PT-system, sĂ„ lovar jag att den internationella karriĂ€ren kommer! đ Eller hur!!! Kul att man Ă€r vĂ€lkommen, riktigt bra site det hĂ€r! finns mycket att lĂ€ra av er ser jag! Tackar för vĂ€lkomst-kommitĂ©n I đ
herwhisper Postat 4 september 2006 Postat 4 september 2006 Ja, hĂ€r finns ta mig rackarn massa att lĂ€ra! đ Och eftersom du jobbat innom detta yrke ett tag sĂ„ antar jag att Ă€ven du har en del att lĂ€ra ut. đ
Valdez Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Hejsan hejsan..och vĂ€lkommen förstĂ„ss.. đ
Stensdotter Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Halloj! VĂ€lkommen till gĂ€nget, Ă€ven om det var ett tag sedan du hittade hit đ Trivsam plats det hĂ€r, hoppas du ska trivas.
Nexustwins Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 (redigerat) Najs! Edit: vĂ€lkommen đ Redigerat 21 oktober 2006 av Nexustwins
sixties Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 vÀlkommen, berÀtta gÀrna lite mer om din musik.
Ingenjören (oregistrerad) Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 Oj! Det var visst lĂ€nge sedan jag loggade in hĂ€r! nĂ„ja! det blir sĂ„ nĂ€r arbetet tar för mycket tid. Min musik Ă€r absolut inget mĂ€rkvĂ€rdigt, spelar och skriver pop som sĂ„ mĂ„nga andra, trackterar trummor, gitarr, klaviaturer och tvĂ€rflöjt, och eftersom jag Ă€r en prylfetichist (stavas det sĂ„?) sĂ„ Ă€r alla mjukvaru prylar banlysta hĂ€r! Letar stĂ€ndigt nya (eller gamla) syntar och eftersom jag har plats (min hemstudio Ă€r ca 130 kvadrat meter) sĂ„ fylls den stĂ€ndigt pĂ„ med nya och gamla ljudburkar. /// đ±
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.