Jump to content
Annons

Hej alla glada!

Ingenjören (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Kul med ett forum för oss halvtokiga studiorÀvar. Jag hittade hit av en slump, dÄ jag satt och surfade runt i cybervÀrlden.

Kanske ska berÀtta lite om mig sjÀlv, jag Àr snart 39 och har drivit studio och PA firma sedan jag var 18, under mina första "18" Är var det mest sitta hemma med min Teac 144 och spela in mina allster, samtidigt som jag drömde om en internationell karriÀr, och det gick ju som det gick med den förstÄs.

Började jobba vid 18 ungefÀr samtidigt som jag startade firman och slet "som alla andra i den hÀr branchen" hÀcken av mig för att kunna betala lÄnen jag tagit.

Under tiden spelade jag i diverse band och höll till i min studio "som nu vuxit till 16 analoga kanaler" nÀtterna igenom, fortfarande förvissad om min internationella karriÀr.

Efter ett tag startade en komersiell studio, som var tÀnkt att kunna införliva lite stÄlar, det gjorde den vÀl ocksÄ men det gav inga direkta producentframgÄngar.

Sedan kom familj och barn och hus pÄ landet.

NÀr jag var runt 30 tyckte jag att det var dags att plocka upp mina gammla intressen, fortfarande hade jag en massa analogburkar stÄendes, sÄ jag beslöt att öppna Velvet Sound StudioŽs helt i egen regi.

Köpte mig en gammal 32 kanalare (PD format) och drog igÄng.

Och dĂ€r Ă€r jag nu kan man sĂ€ga, ska vĂ€l investera i et P.T system sĂ„ smĂ„ning om men vi fĂ„r se, som gammalt analog freak Ă€r man ju emot utvĂ€cklingen lite. Hehe! 😄

Nu jobbar jag som Ljudingenjör pÄ SKL och, Nej! jag svarar inte pÄ nÄgra frÄgor om Cook V.s Rally. men det börjar bubbla i grytan kan jag sÀga.

Hur som! kul forum nu ska jag lÀsa vidare!!

I. 😉

Annons
Postat
VĂ€lkommen!

Köp ett PT-system, sĂ„ lovar jag att den internationella karriĂ€ren kommer! 😄

Eller hur!!!

Kul att man Àr vÀlkommen, riktigt bra site det hÀr! finns mycket att lÀra av er ser jag!

Tackar för vÀlkomst-kommitén

I 😄

Postat

Ja, hĂ€r finns ta mig rackarn massa att lĂ€ra! 😄

Och eftersom du jobbat innom detta yrke ett tag sĂ„ antar jag att Ă€ven du har en del att lĂ€ra ut. 😄

Postat

Moin och vĂ€lkommen! 🙂

Postat

Tjena! VĂ€lkommen!

Postat

djo, och vÀlkommen..

enjoy the flight!

🙂

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

vÀlkommen, berÀtta gÀrna lite mer om din musik.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Oj! :rolleyes:

Det var visst lÀnge sedan jag loggade in hÀr! nÄja! det blir sÄ nÀr arbetet tar för mycket tid.

Min musik Àr absolut inget mÀrkvÀrdigt, spelar och skriver pop som sÄ mÄnga andra, trackterar trummor, gitarr, klaviaturer och tvÀrflöjt, och eftersom jag Àr en prylfetichist (stavas det sÄ?) sÄ Àr alla mjukvaru prylar banlysta hÀr!

Letar stÀndigt nya (eller gamla) syntar och eftersom jag har plats (min hemstudio Àr ca 130 kvadrat meter) sÄ fylls den stÀndigt pÄ med nya och gamla ljudburkar.

/// đŸ˜±

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.