Jump to content
Annons

Action/Spel -musik...


newform

Recommended Posts

ARTIST/GRUPP: Newform

GENRE: Action/Spelmusik

KOMPOSITÖR: Newform

PRODUCENT: Newform

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK:

STATUS: klar

Detta var till ett dataspelsprojekt som de skulle va lite action i, men projektet är inte så aktivt just nu. Jag blev iaf vald att göra musik åt det, och såhär blev det.

01_Lotuss.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

riktigt coolt! gillar hur du blandar stråk och distad gura.. skulle dock gärna haft lite mer mellanregister och diskant framförallt i den.. tycker den ska komma fram, men ändå inte ta över..

får man fråga vad projektet heter? (är själv spelutvecklare)

Link to comment
Dela på andra sajter

*hintar med signaturen*

det är inte förns man har chefsposition inom någon utvecklargren *HOST* <- lead sound artist *HARKL* som man får fria tyglar 😠

och även om man chefar ljud, så får man fightas med näbbar och klor för att få igenom en ändring i spelet.. då samtliga av oss delar rollen som sk. gamedesigners.

det är inte så glamoröst som man kan tro.. men mellan varven så är det jävligt roligt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

inte riktigt spelmusik.. allt detdär andra som låter.. *HORORHOST* Lead sound artist *hff* så jag gör stridsvagnar, kulsprutor, folk som springer, spelar in rösterna, bomber, handgranater, artilleri, vindljud etc.

har väl specialkompetens inom just vapen.

jag pysslar dock med musik vid sidan av (vad annars gör jag här?) har några trådar här i demosektionen.. men det är nog inget som skulle passa i nåt spel ;D

Redigerat av Xancerman
Link to comment
Dela på andra sajter

inte riktigt spelmusik.. allt detdär andra som låter.. *HORORHOST* Lead sound artist *hff* så jag gör stridsvagnar, kulsprutor, folk som springer, spelar in rösterna, bomber, handgranater, artilleri, vindljud etc.

har väl specialkompetens inom just vapen.

jag pysslar dock med musik vid sidan av (vad annars gör jag här?) har några trådar här i demosektionen.. men det är nog inget som skulle passa i nåt spel ;D

hehe okej 😆 jasså synd att du bor i Luleå annars hade ja kanske haft ett erbjudning till dig 😆

hur gör du alla dom där ljuden då? typ..stridsvagn? 😆

djonas: thanks, ja gitarrarena e nog lite dova 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...