Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

GÄr nog Àven att hitta gratissamples... har tyvÀrr inte just det du ber om. men ofta kan man hitta en bra trumvirvel som ett sample och ett bra "smÀck" att avsluta med. Ska nog inte vara nÄgra problem.

Postat (redigerat)
Det finns att köpa alt. sampla sjÀlv  :rolleyes:

Tack för tipset - men det visste jag redan. TÀnkte att nÄgon vÀnlig sjÀl kunde vara lite hjÀlpsam.

Köpa - ja visst. Bara det att priset inte stÄr i proportion till vad det skall anvÀndas till. Min dotter skall göra en PowerPoint presentation och ska ha en trumvirvel pÄ ett par sekunder. Döm sjÀlv!

Sampla - ja visst. Men dÄ behöver man: 1. Ha en vriveltrumma. 2. Ha mjukvarusampler. 3. Kunna slÄ en bra virvel. Det enda jag kan Ästadkomma av dessa tre ting Àr att slÄ en trumvirvel...

Än en gĂ„ng tack för tipset...

Redigerat av Sampel
Postat (redigerat)

FrÄn ljudo.com:

Jag antar att det Àr "trumvirvel 1" som Àr av typen du söker. Början och avslutningen Àr ju goa sÄ försök bara att klippa upp dem, och göra nÄgon slags cross-fade dem emellan. Jag tror det kommer bli kanon.

Redigerat av Pluffo
Postat
Det finns att köpa alt. sampla sjĂ€lv  😳

Tack för tipset - men det visste jag redan. TÀnkte att nÄgon vÀnlig sjÀl kunde vara lite hjÀlpsam.

Köpa - ja visst. Bara det att priset inte stÄr i proportion till vad det skall anvÀndas till. Min dotter skall göra en PowerPoint presentation och ska ha en trumvirvel pÄ ett par sekunder. Döm sjÀlv!

Sampla - ja visst. Men dÄ behöver man: 1. Ha en vriveltrumma. 2. Ha mjukvarusampler. 3. Kunna slÄ en bra virvel. Det enda jag kan Ästadkomma av dessa tre ting Àr att slÄ en trumvirvel...

Än en gĂ„ng tack för tipset...

Det var sÄ lite sÄ...

Om jag hade kunnat lÀsa tankar sÄ hade jag inte svarat som jag gjorde men din frÄga var bara en i mÀngden av "finns det nÄgot gratis som lÄter bra och som ni har köpt alt. laggt ner massa jobb pÄ att sampla som jag kan fÄ för jag vill inte betala nÄgot alt. orkar inte jobba sjÀlv"

Du kunde ju varit lite tydligare... 😄

Postat
Det var sÄ lite sÄ...

Om jag hade kunnat lÀsa tankar sÄ hade jag inte svarat som jag gjorde men din frÄga var bara en i mÀngden av "finns det nÄgot gratis som lÄter bra och som ni har köpt alt. laggt ner massa jobb pÄ att sampla som jag kan fÄ för jag vill inte betala nÄgot alt. orkar inte jobba sjÀlv"

Du kunde ju varit lite tydligare... đŸ˜±

Som tur Àr finns det dom som man inte behöver sÀga allt till men ÀndÄ fattar.

• 2 veckor senare...
Postat

(hittar inget sÀtt att ladda upp filer)

Om man kunde bifoga filer kunde jag laddat upp ett gÀng.

Synd.

Men som sagt det finns massor av schysta samplepacks ute i cyberspace. Hitta ett gött productionsforum som passar din still sÄ Àr saken biff.

Unite

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.