Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NÄn som har lyssnat pÄ Lisa Miskovskys nya platta "Changes" som slÀpptes idag (nÀ igÄr..klockan Àr visst över 24 nu...)? Vad tycker ni?

Första plattan Àr ju sÄ jÀvla bra! Med Handbag som kronan pÄ verket, IMHO

Sen blev det Jocke Berg för hela slanten pĂ„ skivan efter, och dĂ€rmed var det lilla unika som fanns dĂ€r borta. Nu hade jag hoppats pĂ„ lite nya friska tag pĂ„ Changes....men ack vad jag blev besviken. Trist, trist, trist... 🙂

Man undrar ju varför Jocke Berg & Mauro Scocco mÄste förse hela artistsverige med musik? Finns det verkligen inga alternativ?

(Inget ont om Jocke Berg i övrigt. Finns nÄgra lÄtar med Kent som jag gillar stenhÄrt. Mauro vetefan, dock....)

Annons
Postat

Driving one of your cars Àr ju en sÄn dÀr riktig skitlÄt som den jobbiga killen som alltid ska spela gitarr pÄ fester spelar. Har för mig att hon gjorde nÄt bra för nÄgra Är sen, men den dÀr nya lÄten Mary eller vad den heter suger ju totalbanan. Usch vad dÄlig den Àr.

Postat

Usch....festgitarrister...pilsnertrubadurer och annat löst folk... *ryser*

Jag skulle inte gÄ sÄ lÄngt som att kalla Driving one of your cars för skitlÄt iofs, men jag förstÄr vad du menar. Den Àr ju hiskeligt sönderspelad...

Ja, Mary Àr inget vidare. Och resten av plattan tröskar pÄ i ungefÀr samma spÄr.

Skitsynd pÄ den talangen, tycker jag.

Postat
Sen blev det Jocke Berg för hela slanten pĂ„ skivan efter, och dĂ€rmed var det lilla unika som fanns dĂ€r borta. Nu hade jag hoppats pĂ„ lite nya friska tag pĂ„ Changes....men ack vad jag blev besviken. Trist, trist, trist... 😏

SĂ„ dĂ„ tar jag detta som ett bra tips för mig som gillade Lisas andra skiva riktigt mycket. 😆

Postat
Sen blev det Jocke Berg för hela slanten pĂ„ skivan efter, och dĂ€rmed var det lilla unika som fanns dĂ€r borta. Nu hade jag hoppats pĂ„ lite nya friska tag pĂ„ Changes....men ack vad jag blev besviken. Trist, trist, trist...  🙁

SĂ„ dĂ„ tar jag detta som ett bra tips för mig som gillade Lisas andra skiva riktigt mycket. 😏

en klar favorit hos mig ocksĂ„ 🙂 ...

fĂ„r vĂ€l köpa nya ocksĂ„ dĂ„ 😆

Postat

Första skivan Àr ju en klassiker. Driving one of your cars Àr en genial lÄt tycker jag. Andra plattan Àr ganska trÄkig och jag hade faktiskt sett fram emot denna nya. Hoppas helt enkelt att jag inte hÄller med dig, Linkowich, men det kommer jag sÀkert göra...

Postat

Nope, inte hört den. FÄr kolla in den.

Postat
Sen blev det Jocke Berg för hela slanten pĂ„ skivan efter, och dĂ€rmed var det lilla unika som fanns dĂ€r borta. Nu hade jag hoppats pĂ„ lite nya friska tag pĂ„ Changes....men ack vad jag blev besviken. Trist, trist, trist...  🙁

SĂ„ dĂ„ tar jag detta som ett bra tips för mig som gillade Lisas andra skiva riktigt mycket. đŸ„°

exakt. 😠

Postat (redigerat)

Jag har inte hört skivan Àn, men beskrivningen lÄter spÀnnande.

PĂ„ Fallingwater började allt vĂ€ldigt enkelt, men blev svĂ„rare att ro i hamn. HĂ€r var det precis tvĂ€rtom – vi svettades och kĂ€mpade med att sĂ€tta alla lĂ„tar och arrangemang – men sen blev det hur kul som helst att fĂ€rdigstĂ€lla.
Trots att albumets personallista visar mĂ„nga bekanta namn sedan Fallingwater – vi hittar Jocke Berg bĂ„de som lĂ„tskrivare och producent, Simon Nordberg som medproducent, Heikki Kiviaho pĂ„ bas och Jörgen Wall pĂ„ trummor – bestĂ€mde man sig tidigt för att Ă€ndra alla rutiner och arbetssĂ€tt för att inte falla tillbaka i samma procedur som sist.
Redigerat av Linus
Postat
[...]

albumets personallista

[...]

:rolleyes: Jag föreslÄr att formulÀret till demosidan uppdateras enligt följande:

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

PERSONALLISTA:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT:

STORLEK:

STATUS:

LÅTLÄNK:

Postat
[...]

albumets personallista

[...]

:rolleyes: Jag föreslÄr att formulÀret till demosidan uppdateras enligt följande:

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

PERSONALLISTA:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT:

STORLEK:

STATUS:

LÅTLÄNK:

đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜†

Postat

Har lyssnat igenom plattan tre-fyra gÄnger, och jag tycker defintivt att den Àr klockren pÄ mÄnga sÀtt. Finns mkt djup och detaljer i den som tar nÄgra lyssningar innan den sitter..

Första skivan vill jag inte ens höra med tanke pÄ den fjuttiga lÄten "Driving one of your cars" .. Fallingwaters har jag inte heller hört (förutom Lady Stardust som jag har för mig Àr ganska bra), men det kanske blir till att köpa den nu .. fÄr se.

Den hÀr skivan köpte jag för att jag tycker Mary Àr en jÀkligt bra lÄt..

Bra att det finns olika musiksmak dock 🙂

/Daniel

Postat
Den fick fyra fyrar i GP! 😼

Goa Göteborgare 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.