CSG Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 Hej! Jag får utsignal i SX men inget ljud. Vad måste jag göra? Jag fattar ingenting. Klaviaturet är kopplat både via midi-out och usb in i kortet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 Du behöver nog specificera frågan lite... Alt 1. Får du inget ljud någon gång, inte ens om du spelar upp en vanlig wavefil? Men det funkar i winamp/windows media player? Gå in under Devices, Device Setup, VST Multitrack och kolla vad det finns för alternativ. Om du har något som heter "<ljudkortsnamn> ASIO", välj det. Finns det inte, välj "ASIO Multimedia Driver" eller "ASIO DirectX Driver" och kolla att det är rättkonfigurerat. Alt 2. Vill du spela "live" från keyboardet? Då behöver du: - Konfigurera ett midispår till att ta input från ditt keyboard, prova både USB och Midi och se om du föredrar det ena av någon anledning. - Lägga till ett VST-instrument (i nån meny hittar du "VST instruments"). - Se till att out på midikanalen pekar på VST-instrumentet - Aktivera monitoring på midikanalen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 Du måste spela upp midi informationen via/genom något som ger ljud tex en vsti eller ljudmodul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CSG Postat 26 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2006 Tack till er båda. Jag kom dock på lösningen själv för ett tag sedan.. som ni sa så behövde jag peka mot en vst. Är helt grön gällande Cubase 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 27 augusti 2006 Dela Postat 27 augusti 2006 Är helt grön gällande Cubase 😛 Varför börjar du med SX isåfall? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.