Jump to content
Annons

Swedish For Beginners, live


Signert

Recommended Posts

Jag och Yessongs kommer och det ser ju ut som åtminstone Nelerion kommer och kanske PzYkBrYt. ....Tbruce?

...åsså Signert och Thomas på scen eller?

Hur ger vi oss till känna, vore ju kul att ses IRL om vi nu är på samma kvadratmetrar. 😉

Any idea? 🙂

Slänger med en länk till "hur ser du ut" så kanske nån hittar mig på Sticky!!

Pwayne i hatt! 😄

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Strålande initiativ! Sitter inte på min egen dator för tillfället, så jag kan inte lägga upp något vackert självporträtt, men jag hoppas att jag känner igen dig i dunklet, Pwayne.

Var inne på Tors (tbruce) hemsida och tittade på bilderna. Om ni ser en långhårig kille som står framåtböjd så måste det vara han. 🙁

Vi ses ikväll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Strålande initiativ! Sitter inte på min egen dator för tillfället, så jag kan inte lägga upp något vackert självporträtt, men jag hoppas att jag känner igen dig i dunklet, Pwayne.

Var inne på Tors (tbruce) hemsida och tittade på bilderna. Om ni ser en långhårig kille som står framåtböjd så måste det vara han. 😆

Vi ses ikväll!

Hittade nån bild på Nelerion på "Hur ser du ut tråden" och förmodligen den du menar på tbruce....fan han kommer att få ont i ryggen om han skall stå så tills vi hittar honom...och han kommer ju inte att hitta oss eftersom vi är längre än en meter.. 😆

Vi syns!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara slänga ut ett stort och varmt tack till Pwayne, Yessongs och Nelerion, som kom till Sticky igår. Ett extra tack till Pwayne som åkte ända från Lysekil endast för detta! Synd att vi inte han snacka mer, men jag hoppas att vi får anledning att ses framöver.

Återigen, tack för stödet, det värmde! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahaha. 🙂

Men fasen, jag glömde bort detta helt... Visste att det var nåt igår som jag hade tänkt göra. 🙂 Hmm. Hade iofs ändå lite mkt för mej igår...

Men hur gick det, då? Finns det några bilder eller så? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara slänga ut ett stort och varmt tack till Pwayne, Yessongs och Nelerion, som kom till Sticky igår. Ett extra tack till Pwayne som åkte ända från Lysekil endast för detta! Synd att vi inte han snacka mer, men jag hoppas att vi får anledning att ses framöver.

Återigen, tack för stödet, det värmde!  😉

Kan bara säga till Er som inte var där: Synd! 🙁

Kalasspelning av "Nybörjarna"...och värt resan och en trött dag på jobbet. Gå och se dem nästa gång!

Och om Signert på det här forumet visat sig vara en jävel på att skriva poplåtar och vinna alla tänkbara varianter på Studiofestivaler så kan jag inte trösta er med att han i alla fall inte var så bra på scen.......Tvärs om....även där var han en "jävel": Förmodligen en född entertainer/artist, så det så! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ja, nu skall vi se.

Aftonen börjar med ett kinesiskt rock-band. Hon (sångerskan) hävdade vid ett utrop att "This is punk-yeah!" men jag kan nog inte riktigt hålla med henne med tanke på hur förbaskat tajta och clean'a dom var. Lite synd att jag inte kunde tyda mer av deras sång men sådan blir ju effekten när man står 5 meter ifrån ett par 2-metershögtalare. 😳 Tyvärr avslutade hon deras spelning med att kasta ut ett glas vatten över de som stod närmst (Visst funkar det men man bör ha i åtanke att svenskar är svårflörtade en onsdagsafton.).

Efter det att kineserna lämnat kom det på ett growlband med tunga riff, inte riktigt min gympabag men det lät tajt iaf.

Sedan var det då dags (Jag hade hört något om 21:30 -MY RUMPA!!) för åtta-mannabandet. Istället för den normala uppsättningen hade dom med sig lite extra fyndigheter för att få sin musik så lik inspelningen som möjligt. Mr. Keyboard packade upp en liten KORG, mr. Percussion donade med sin uppsättning och trummisen växlade ord med den tidigare trummisen samtidigt som det hängdes upp lite godis. Gurakillarna gick mest runt och tjötade samtidigt som dom fixade till den sista lilla stämningen och i all denna yra fixades även alla mikrofoner till. Vi stod där på dansgolvet jag och min hjärtevän och gungade i takt till The Pipettes medan allt ordnades och ibland ljöd ett elgitarranslag ut från scenen. Framträdandet började helfestligt med att hela bandet kom tågandes från baren (Dom hade säkert smygdruckit de små gratisdrickarna!) in på scenen, att få in åtta stycken på den lilla scenen är ett konststycke i sig men det gick ganska bra, längst fram stod elguran, basen, ackeguran, keyboarden, köraren och sångaren och bakom satt trummisen samt killen på klangverken och så drog det då igång med låten "Special Offer" vilken jag faktiskt trodde var den som som skulle avsluta spelningen med tanke på det sköna outro't som rent teoretiskt sett skulle kunnat spelas flera minuter. Efter det kom det lite nya alster med välklingande ljud innan det var dags för Happaajjj Factariii! En kanonlåt med gött sväng, publiken kom lite närmre (efter uppmaning 🙂 ) och mysfaktorn höjdes ytterligare ett par snäpp. Det kändes som om scenen var lite liten för ert band, iom att alla stod uppradade såg det hela lite stelt ut när sångaren diggade med såpass mycket, körtjejen fick inte riktigt det utrymme hon behövde. Akustiska mannen var riktigt charmig med sina välklingande toner och blev hela publikens favorit när han innan konserten ropade till ljudteknikern "Du, det kommer inget ljud" varpå teknikern svarar "Sätt i sladden", efter det hade du allas hjärtan med dig! Sista låten var inte så svår att lista ut med tanke på att min tidigare gissning var den inledande, Magical Machines - helt klart er bästa låt!

Jag blev mäkta impnerad att ni fick det att låta så likt era inspelningar och det var riktigt kul att ni inte slopade alla artificiella ljud bara för att det var live. Jag tror ni hade tjänat på att ha en större scen, det blev lite väl trångt när du hoppade med så mycket som du gjorde men sådana där skitsaker är inget att hänga upp sig på, intrycket var att ni spelade allt lite rockigare live.

Jag var trött som en algerisk bärarkamel dagen efter på jobbet men det var det fanimej värt! Synd att mötet blev så kort men det viktigaste var att få se er spela, något jag inte vill ha ogjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...