Jump to content
Annons

trance build-up


shiny1

Recommended Posts

LÅTNAMN: Push the Button

ARTIST/GRUPP: shiny1

GENRE: Fjortis trance

LÅTLÄNGD: 3:16

KOMPOSITÖR: shiny1

PRODUCENT: shiny1

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3 (320 kbit)

STORLEK: 7.5 MB

STATUS: build-up

LÅTLÄNK: Länk

Mitt senaste projekt, e rätt nöjd med melodierna men mindre nöjd med ljud o sånt, skulle vilja bli duktig nog så att det låter riktigt cleant nån gång... 🙁

säg gärna vad ni tycker

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sjyssta melodier, gillar det ganska orginella leadljudet. Hela uppgången funkar bra, inte så uttjatande faktiskt(som trance råkar till och bli ibland 🙁).

Tycker kicken låter lite på snäppet för ytligt, den kan sjunka in lite djupare tycker ja, så bra var jag på att förklara hehe.

Tycker du kan trycka fram percussions lite mer kanske, kicken och leadet tar över allting.

Saw synthen är kanske på snäppet för hög i början.

Bra production annars 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar gubbar för svaren.

Barden, ska se om jag hittar en djupare kick, har precis fått en massa nya fina kick samplingar... och ska ta o sänka volymen på sawen, där har du nog rätt med, även om den ska va rätt hög, den driver låten frammåt så o säga

lådan, jag har en annan version bara för dig 😎 ett intro utan kick:

LÄNK

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jävlar! Dehär var rät nice! Lite väl mkt "knorr" på basen ibland. annars klockren! Gillar att låten börjar sådär explotionsartat. Sänk dendär "filterbasen" eller en slinga som ligger ovanpå basen som sveper. den tar lite väl mkt utrymme som det är nu.

Sen när låten lugnar ner sig lite så är det en slinga som kör lite. Den låter lite konstigt. och den delen blir lite väl (platt? enformig? tom?) vet inte riktigt. sen när synthen kommer in blir det bra igen. Dock Tycker jag nog själva melodin inte håller helt 100. och just den synthen är lite väl tjock. Vore bättre att sänka storleken på den och hjälpa fram melodin med lite slingor utpanorerade som ligger å gör sitt 😉

Bra prod iaf! Skönt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Hej

Gillar drivet. Det svänger rätt friskt:) Tycker faktiskt du kan trycka fram BD:n ännu mer lite eq på toppen så slår den hårdare.

Saknar den obligatoriska pausen innan build up(så det blir en build up). Sen önskar jag en melodi. Leadljudet låter mer bakgrundsslinga.

Fast det beror ju på vad du är ute efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...